دکوراسیون اتاق‌های کوچک

چند ایده جالب و کاربردی برای چیدمان و دکوراسیون اتاق‌های کوچک

اگر شما هم یک اتاق خواب کوچک دارید که نمی‌توانید آن را دکوراسیون کنید یا دوست دارید فضای بیشتری داشته باشید، این مطلب می‌تواند به شما عزیزان کمک کند. در واقع در این مطلب چند ایده جالب برای چیدمان و دکوراسیون اتاق‌های کوچک را در اختیارتان قرار خواهیم داد و می‌توانید با چیدمان‌هایی جالب، فضای اتاق را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان دهید.

چیدمان و دکوراسیون

دکوراسیون اتاق‌های کوچک

اگر ابعاد اتاق شما کوچک است می توانید از دکوراسیون‌های پله‌ای یا طبقه‌ای استفاده کنید. این دکوراسیون‌ها این روزها بسیار رایج هستند و در کوچکترین فضا بیشترین امکانات را برایتان فراهم می‌کنند. برای مثال اگر می‌خواهید در اتاقتان میز داشته باشید اما تخت در اتاق جا نمی‌شود،ِ می‌توانید تخت را بالا در نظر بگیرید و میز را در زیر تخت قرار دهید.

دکوراسیون اتاق‌های کوچک
دکوراسیون اتاق‌های کوچک

یا اگر بچه‌ها قرار است در یک اتاق باشند و نیاز دارید دو یا چند تخت خواب داشته باشند می‌توانید از تخت‌های پله‌ای یا چند طبقه استفاده کنید که این روزها بسیار متنوع و زیبا ارائه شده‌اند.

دکوراسیون اتاق‌های کوچک

از سوی دیگر می توانید تمام اتاق را با تخت بپوشانید، دیواری را برای قفسه کتاب و دیگر تجهیزات دکوری استفاده کنید و با این حال اگر فضا اضافی داشتید می‌توانید از یک صندلی راحتی یا میز آرایش نیز استفاده نمایید.

دکوراسیون اتاق‌های کوچک

باید اشاره کنیم که بهترین رنگ برای دکوراسیون فضای تنگ و کوچک، رنگ سفید است. رنگ سفید معمولا فضا را بزرگ‌تر از چیزی که واقعا هست نشان خواهد داد و محیط بازتر به نظر خواهد رسید.

دکوراسیون اتاق‌های کوچک

استفاده از آینه‌های بزرگ در دکوراسیون اتاق‌های کوچک بهترین تصمیم است زیرا اتاق‌ها را بزرگ‌تر نشان خواهد داد.

شما می‌توانید بر اساس اندازه اتاق، فضایی را برای تخت‌های تاشو در نظر بگیرید و دقیقا در کنار تخت میز بگذارید در نتیجه زمانی که تخت جمع می‌شود فضای کافی برای نشستن و استفاده از میز ایجاد خواهد شد.

دکوراسیون اتاق‌های کوچک

در برخی دکوراسیون اتاق‌های کوچک دیده می شود که تمام محیط اتاق با تخت پوشیده شده اما از قفسه‌بندی‌هایی استفاده شده که محیطی جذاب را در اتاق ایجاد خواهد کرد. همچنین می‌توانید از یک طبقه چوبی قابل جمع شدن به عنوان میز استفاده کنید و آن را دقیقا در جلوی دقیق قرار دهید.

دکوراسیون اتاق‌های کوچک

در نظر گرفتن طاقچه‌ها و قفسه‌بندی‌ها تاثیر خوبی بر چیدمان و دکوراسیون اتاق‌های کوچک خواهد داشت. البته فراموش نکنید که در یک اتاق کوچک همچنان می‌توانید در اطراف تخت از کمدها برای چیدن لوازمتان بهره مند شوید در نتیجه سعی کنید استفاده بهینه را از فضاهای پرت و بی‌استفاده داشته باشید.

دکوراسیون اتاق‌های کوچک

هرچه تعداد کشوها و کمدهای خود را بیشتر کنید و لوازم ریزتان را در آن‌ها جای دهید، دکوراسیون خود را مینیمالیستی‌تر خواهید کرد.

از سوی دیگر بهتر است برای اتاق‌های کوچک و تنگ از پرده استفاده نکنید و موارد کرکره‌ای را جایگزین پرده‌ها کنید زیرا پرده، اتاق را تنگ به نظر خواهد آورد.

اتاق های کوچک

در نهایت سعی کنید با کمی خلاقیت و حوصله، چیدمان را به شکلی انجام دهید که فضا بازتر به نظر برسد و طراحی‌تان دل باز باشد. از طرفی می‌توانید در اطراف پنجره کمد گذاری کنید و دقیقا مقابل پنجره یک نیمکت برای روزمره خود در نظر بگیرید تا هم نور پنجره را از دست ندهید و هم از فضای مقابل پنجره برای نشستن استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق‌های کوچک
امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.