ارزهای دیجیتال و چرایی رشد و جلب توجه ارزهای دیجیتال در بازار امروز

ارزهای دیجیتال و چرایی رشد و جلب توجه ارزهای دیجیتال در بازار امروز را در این متن می‌خواهیم مورد بررسی قرار دهیم، در ابتدا باید بدانیم، ارز دیجیتال یک نوع از پول الکترونیکی است که ماننده پول‌های رایج دیگر برای انجام خرید و فروش و معامله استفاده و مانند پول واقعی، سکه و یا طلا از مباحث اقتصادی چون عرضه و تقاضا و … تبعیت می‌کند.

ارزهای دیجیتال مانند پول‌های کاغذی مثل یورو، دلار ریال و … انواع مختلفی دارد که اولین، پرچم‌دار و شاخص همه آن‌ها بیت کوین نام دارد و تقریبا ۱۰ سال پیش و در سال ۲۰۰۹ بیت کوین پا به عرصه وجود گذاشت و توانست به سرعتی بیش از تصور همگان، جای خود را در میان بازاریان بخصوص ارزبازان و معامله‌گران باز کند.


انواع ارز دیجیتال

بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال(از نظر ارزش) است که سهم زیادی از این بازار نو پایه را در اختیار دارد؛ قیمت هر واحد آن در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ دلار است که این قیمت زیاد برای یک واحد، معاملات آن را در حد ۰/۰۱ یا ۰/۰۰۱ برای جمع کثیری از مردم تنزل می‌دهد، بیت کوین توسط یک شرکت یا شاید فردی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ خلق شد. ارزش کل بازار بیت کوین امروز از مرز هفتاد میلیارد دلار گذشته است.

اتریوم: در سال ۲۰۱۵ توسعه یافت، اتریوم تنها یک روش برای پرداخت نیست؛ روی بلاک چین اتریوم، قرارداد‌های هوشمند و غیرمتمرکز پایه گذاری شده و اجرا می‌شود؛ بیش از ۹۰ درصد توکن‌های موجود امروزه روی پلتفرم اتریوم فعالیت دارند.

ریپل: ریپل یکی دیگر از ارزهای دیجیتال و مشهور است که پلتفرمی غیرمتمرکز مانند دو ارز دیجیتال ذکر شده فوق است. ریپل نیز در سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرد و هدف آن ایجاد ظرفیت تراکنش‌های بالا‌تر عنوان شده است
لایت کوین: این ارز دیجیتال در واقع یک ورژن جدید و پیشرفته از بیت کوین است که با تغییراتی در بیت کوین، تراکنش‌ها را سریع‌تر و استخراج را راحت‌تر(مبحث استخراج با انجام معادلات پیچیده ریاضی است که امروزه توسط کامپیوترها به سرعت خیلی کند و کم انجام می‌شود)، انجام می‌دهد و در سال ۲۰۱۳ ظهور کرد.

برای کشف چرایی رشد و جلب توجه ارزهای دیجیتال در بازار امروز باید ابتدا ارزها را بشناسیم


خرید و فروش ارز دیجیتال چگونه است؟

نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال به این گونه است که در ابتدا شما باید یک کیف پول تهیه کنید که ارزها را درون آن قرار دهید به زبان ساده یک حساب یا کارت اعتباری است، می‌توانید برای داشتن کیف پول، یکی از کیف‌ پول‌های گوناگونی که در پلتفرم اپلیکیشن موبایل یا سایت‌ها یا حتی به صورت سخت‌ افزار ارائه می‌شود را استفاده کنید و با ثبت نام و احراز هویت (برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده احتمالی برای موارد غیرقانونی) یک کیف پول را داشته باشید.

اکنون شما یک حساب یا کیف پول دارید و می‌توانید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را به آن وارد کنید یا بفروشید، برای خرید باید به صرافی‌های مجاز یا منابع و مراجع مختلفی که وجود دارد رجوع کنید که البته باید مراقب باشید چرا که احتمال آن هست برخی از این راه‌ها به دنبال کلاه برداری باشند و ارزی به شما عرضه نکنند.

برای خرید یک واحد ارز دیجیتال شما باید مبلغ ریالی یا دلاری یا … آن را به حساب فروشنده واریز کنید تا فروشنده ارز را به حساب کیف پول شما واریز کنید؛ وقتی شما صاحب ارزهای دیجیتال بودید، می‌توانید برای انجام معامله‌های مختلف یا خرید و فروش به عنوان مبنا استفاده کنید و از بازار پرسود و متغییر ساعتی و لحظه‌ای این حوزه نهایت سود را ببرید.

در وهله بعد برای چرایی رشد و جلب توجه ارزهای دیجیتال در بازار امروز باید بتوانیم به صورت عملی وارد این حوزه شویم.


علل توجه به ارزهای دیجتال

ارزهای دیجیتال به گفته اهالی اقتصاد یک بازار به شدت قابل ریسک است که درصد افزایش و کاهش آن لحظه‌ای و ساعتی است؛ البته در کنار احتمال ضرر در نگاهی دیگر این ریسک زیاد می‌تواند منبعی برای سودآوری و کسب درامد عده‌ای شود که اهالی بازار به دنبال سود در خرید و فروش در زمینه ارزها هستند.


نداشتن محدودیت مکان و زمان

یکی دیگر از علل روی آوردن به ارزهای دیجیتال سهولت در انجام معامله است، برای خرید یورو یا دلار یا سکه شما باید به صرافی‌ها یا فروشندگان آن هم از نوع مجازش بروید، البته در ایامی که تعطیل نباشند و حتنا در تایم اداری؛ حتی برای کارهای بانکی و چک هم شما این محدودیت زمانی را دارید؛ محدودیت مکانی نیز یعنی بیرون رفتن از خانه و طی مسافتی به مکانی دیگر چون صرافی و بانک وجود دارد، اما ارزهای دیجیتال به هیچ وجه محدودیت مکان و زمان ندارد.

شما با یک تلفن همراه یا کامپیوتر در هرمکان و هر زمانی حتی بامداد می‌توانید با چند کلیک ارز بخرید، بفروشید و با توجه به نمودار تغییرات بتوانید سوداوری کنید، این نبود محدودیت خود یکی از عللی است که خیلی از مردم را به این وادی کشانده است.


ناشناس بودن هویت خریدار و فروشنده

یک معامله و داشت کیف پول در ارزهای دیجیتال تقریبا به صورت کاملا ناشناس صورت می‌گیرد، چرایی ناشناس بودن به منبع ارزهای دیجیتال باز می‌گردد، هیچ دولت و کشور و فردی صاحب ارزهای دیجیتال نیست پس طبیعتاً هیچ کسی نمی‌تواند به حساب شما سرک بکشد و یا اطلاعات شما در معرض سرقت یا لو رفتن باشد.

از سال ۲۰۰۹ تا به امروز با یک بررسی ساده می‌بینیم قیمت ارزهای دیجیتال چون بیت کوین به طور معجزه آسایی رشد داشته‌اند و این رشد همچنان ادامه دارد و می‌تواند تا حدود زیادی خیال سرمایه گذاران را از اطمینان در رشد و افزایش سود فراهم سازد.


آیا آینده ارز دیجیتال روشن است؟

چرایی رشد و جلب توجه ارزهای دیجیتال در بازار امروز را باهم مرور کردیو و یافتیم که آینده به طرقی روشن است.

در کنار همه این چراها هنوز به طور قطع آینده ارزهای دیجیتال در بین عموم مردم مشخص نیست اما نگاه بازار به این ارزها از علل اصلی جلب توجه آن‌هاست؛ نگاه بازار به اینگونه ارزها نگاهی امیدوار و روشن است و شاید آینده‌ای که چندان دور نباشد به مرجع اصلی در مبادلات و مراودات الکترونیکی مبدل شود.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.