روزهای پرانرژی علمی

روزهای پرانرژی علمی: چگونه همه مشکلات خواب را با علم برطرف کنیم

خواب پایه و اساس هر چیز خوبی است که در زندگی ما اتفاق می‌افتد. وقتی شما به خوبی نمی‌خوابید، زندگیتان مختل می‌شود. برای تجربه روزهای پرانرژی علمی با دینو همراه باشید.

روزهای پرانرژی علمی و حل مشکلات خواب

آیا شما نیز تجربه مشکلات خواب دارید؟ مشکلاتی از قبیل خواب ماندن، خرخر زیاد، درد شانه، کمر یا گردن، گرفتگی ساق پا، سوزش سر دل یا مشکلاتی از این دست؟ اگر به هر یک از این سوالات پاسخ «بله» داده‌اید، درست آمده‌اید. ما لیستی از نکات علمی خواب را برای داشتن روزهای پرانرژی علمی گردآوری کرده‌ایم که به راحتی قابل رعایت هستند. مواردی که تاثیر مثبت چشمگیری بر مشکلات خواب شما خواهند گذاشت. در ادامه یاد بگیرید چگونه یک شب آرامش‌بخش داشته باشید.

اگر به سختی خوابتان می‌برد

روزهای پرانرژی علمی با دوری از نور مضر در شب

با حضور Netflix، تلفن‌های هوشمند، لپ تاپ‌ها و تبلت‌هایی که تابش نور شدید را به همراه دارند و ذهن ما را تحریک می‌کنند، جای تعجب نیست که بسیاری از ما برای خوابیدن تلاش کنیم! برای حل مشکل بی‌خوابی خود، متعهد باشید این وسایل را به مدت یک هفته خارج از اتاق خواب خود نگه دارید. شاید از این که چقدر سریع‌تر بدون آن‌ها خوابیده‌اید، تعجب کنید.

همچنین ممکن است کافئین بخشی ضروری از زندگی شما باشد. اگر می‌خواهید بخوابید، حدود 8 ساعت قبل از خواب، مصرف هر گونه کافئین را قطع کنید. در آخر، مطمئن شوید که تمرینات ورزشی خود را به صبح یا اوایل ظهر محدود کرده‌اید. زیرا که اندورفین‌های آزاد شده، تنها برای یک روز پرانرژی بسیار مناسب هستند. با این حال، آن‌ها می‌توانند شما را در شب بیدار نگه دارند.

اگر اغلب در طول شب بیدار می‌شوید

اگر اغلب در طول شب بیدار می‌شوید

همه ما با مشکل آزاردهنده بیدار شدن از خواب در نیمه شب و عدم توانایی خوابیدن دوباره مواجه شده‌ایم. اگر این اتفاق مدام رخ می‌دهد، زمان آن رسیده که اسباب‌بازی‌های مورد علاقه خود را از اتاق خواب خارج کنید. نوری که از آن‌ها ساطع می‌شود، چرخه REM شما را مختل می‌کند. همچنین پوشیدن چشم‌بند مناسب یکی از موثرترین و آسان‌ترین راه‌ها برای اطمینان از مسدود شدن نور هنگام خواب است.

اگر در ساعت‌های تفریحتان کمی بیشتر از حد معمول از نوشیدنی استفاده کرده‌اید، در این صورت، مصرف الکل مقصر اصلی است. وقتی بیرون می‌روید، به مصرف تنها یک نوشابه اکتفا کنید. در آخر، اطمینان حاصل نمایید که دمای اتاق خواب شما 20-22 درجه سانتیگراد یا بین 68-71 درجه فارنهایت باشد.

اگر کمردرد شما را بیدار نگه می دارد

اگر کمردرد شما را بیدار نگه می دارد

آیا برای رفع کمر درد خود به کمک نیاز دارید؟ تکنیک مناسب با توجه به وضعیت خواب مورد نظر شما متفاوت است.

اگر شب‌ها روی پشت خود می‌خوابید: قرار دادن یک بالش در زیر زانو تضمین می‌کند ستون فقرات شما به درستی تراز شده باشد. همچنین به آرامش تاندون‌های شما کمک می‌نماید. اگر به پشتیبانی بیشتری احتیاج دارید، با یک حوله رول شده در زیر قسمت تحتانی کمر خود بخوابید تا تنش کم شود.

اگر می‌خواهید روی شکم خود بخوابید: یک بالش کوچک در زیر لگن خود قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا در طول شب از حرکت زیاد به جلو خودداری کنید.

اگر ترجیح می‌دهید به کنار بخوابید: وضعیت جنین را امتحان کنید. این حالت باعث می‌شود کشیدگی قسمت تحتانی کمر شما رفع شود.

اگر با درد شانه سر و کار دارید

اگر با درد شانه سر و کار دارید

درد شانه ناشی از آسیب ورزشی، سن یا حتی آرتریت، می‌تواند خوابیدن را دشوار کند. از نظر علمی اثبات شده که خواب دائم در یک موقعیت مشابه، شانه‌های شما را تحت فشار قرار می‌دهد. اگر شب‌ها با درد شانه دست و پنجه نرم می‌کنید، وقت آن رسیده که خوابیدن به کنار را متوقف کنید. روزهای پرانرژی علمی در راهند. همچنین از خوابیدن روی معده خودداری نمایید؛ زیرا، باعث عدم تعادل در تراز شانه شما می‌شود.

در عوض سعی کنید روی پشت خود همراه با یک بالش نازک و راحت در زیر سر بخوابید. همچنین، هنگام خواب، یک بالش را روی شکم خود نگه دارید. چنین حرکتی به ثبات بدن شما کمک می‌کند. اگر مجبورید به کنار خود بخوابید، از خوابیدن بر روی شانه‌ای که درد دارد خودداری نمایید. در نهایت زانوها را کمی در قفسه سینه خم کنید. در این موقعیت می‌توانید مقداری از فشار شانه‌های خود را کاهش دهید.

اگر گردن درد برایتان کابوس است

اگر گردن درد برایتان کابوس است

از انقباض عضلات گردن خود خسته شده‌اید؟ اگر چنین است، موقعیت خوابتان را به خوابیدن روی پشت خود تغییر دهید. سپس، بازوها را در طرفین خود با بالشی در زیر هر ساعد قرار دهید. این بالش‌ها به شما کمک می‌کنند وزن بدن را به طور یکنواخت توزیع کنید. اگر لازم است به کنار خود بخوابید، حتما بالشی با اندازه مناسب تهیه کنید. ضخامت آن نباید بیشتر از 6 اینچ باشد. همچنین باید مستطیل شکل و نه مربع باشد. خوابیدن روی معده یکی از دلایل اصلی درد شبانه گردن است. به هر قیمتی از انجام آن اجتناب کنید!

اگر در بیدار شدن از خواب مشکل دارید

اگر در بیدار شدن از خواب مشکل دارید

 هیچ کس دوست ندارد صبح زود برای سر کار رفتن بیدار شود. اگر دائما برای بیدار شدن از خواب و خروج از رختخواب حتی پس از یک خواب خوب شبانه مشکل دارید، باید تغییراتی ایجاد نمایید. ساعت بدن خود را آموزش دهید تا هر روز در یک ساعت مشخص بیدار شوید. هر روز صبح، هفت روز در هفته، زنگ هشدار خود را روی یک زمان یکسان تنظیم کنید.

اگر خر و پف می‌کنید

اگر خر و پف می‌کنید

آیا خروپف کردن زیاد بین شما و شریک زندگیتان فاصله ایجاد کرده است؟ اگر چنین است، وقت آن شده که خوابیدن به روی پشت خود را متوقف کنید. جالب اینجاست که این حالت خواب باعث می‌شود زبان شما بیشتر در گلو فرو رفته و خروپف شما را تقویت می‌کند. در عوض، سعی کنید روی یک سمت خود بخوابید تا مسیر تنفس خود را باز نگه دارید.

همچنین، مطمئن شوید که با بالش مناسب می‌خوابید. اگر بالشتان خیلی نرم باشد، سرتان به عقب می‌افتد. این بدان معنی است که خروپف شما فقط بلندتر خواهد شد! یک بالش اضافی بردارید تا سر خود را چند اینچ بالا بکشید. برای کاهش و جلوگیری از خروپف استفاده از بالش مناسب را با یک جفت دریچه بینی ترکیب کنید. دریچه‌های بینی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بینی شما را گشاد کنند تا در هنگام خواب، حداکثر جریان هوا را داشته و کیفیت خواب شما را بهبود بخشند.

اگر گرفتگی پا دارید

اگر گرفتگی پا دارید

گرفتگی ساق پا می‌تواند یک درد واقعی باشد. به طوری که باعث می‌شود افراد در هر سنی، در طول شب با عذاب بیدار شوند. اطمینان حاصل نمایید که به مقدار کافی پتاسیم در طول روز بدست می‌آورید. به عنوان مثال، یک موز به غلات صبحگاهی خود اضافه کنید. علاوه بر این، همیشه در طول روز آب کافی بنوشید. شما می‌توانید از گرفتگی پایتان استفاده کرده و شریک زندگی خود را وادار کنید قبل از خواب به شما ماساژ پا بدهد! همچنین اقدامات پیشگیرانه‌تر مانند کشش مداوم یا نرمش‌های دست در یوگا را انجام دهید. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید.

اگر شب‌ها با مسائل دیگری می‌جنگید

روزهای پرانرژی علمی و بی‌خوابی

آن چه در اینجا ذکر کردیم، تنها چیزهایی نیستند که می‌توانند شما را در شب بیدار نموده یا صبح روز بعد برای شما درد جدی ایجاد نمایند. حتی کفش‌هایی که در طول روز می‌پوشید نیز می‌توانند باعث شوند شما شب هنگام احساس درد کنید. بنابراین خانم‌ها، وقت آن است که یک بار و برای همیشه آن کفش‌های پاشنه بلند را کنار بگذارید.

اگر شب‌ها با سوزش سر دل مقابله می‌نمایید، سعی کنید به سمت چپ خود بخوابید. این کار باعث می‌شود چیزهایی که خوردید به سمت مری شما حرکت نکنند و باعث سوزش سر دل نشوند. بعضی اوقات مشکلات خواب ممکن است با مسائل جدی‌تری در بدن شما مرتبط باشد. اگر شاهد بهبودی نبودید، احتیاط کرده و به پزشک مراجعه کنید.

یک راه حل ساده برای روزهای پرانرژی علمی

در حالی که وسایل خواب و محصولات بی‌شماری در بازار وجود دارد، اما اغلب روش ساده‌تر بهتر است. ساده‌ترین راه برای شروع این کار، تهیه یک چشم‌بند عالی برای خوابیدن است. با این حال، بیشتر چشم‌بندهای عمومی ارزان قیمت ساخته شده در بازار، ناراحت کننده هستند و کاملا از نور جلوگیری نمی‌کنند. یک راه حل ساده برای روزهای پرانرژی علمی، خرید یک چشم‌بند با کیفیت است.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: 7 راهکار برای داشتن خواب بهتر در شب و انرژی بیشتر در طول روز

بیشتر بخوانید: ده خوراکی خواب‌آور که به شما کمک می‌کنند شب‌های آرام‌تری داشته باشید

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar حامد گفت:

    اگر سر و صدا اذیتتون می کنه از Earplugs (دو تا استوانه زرد رنگ) برند 3M استفاده کنید و داخل گوش هاتون بگذارید. چشم بند هم نازک بخرید تا توی تابستان زیاد عرق نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.