سرزمین هزاران لبخند

سرزمین هزاران لبخند کجاست و علت این عنوان برای این کشور چیست؟

تقریباً هر کشوری در جهان نام مستعار دارد. به عنوان مثال، فیلیپین با لقب “مروارید دریاهای شرقی” در حالی که افغانستان به صورت عرفانی به عنوان “گورستان امپراتوریها” شناخته می شود. در مورد تایلند نیز همین است و به طور رسمی با عنوان پادشاهی تایلند شناخته می شود. اما تایلند که در قاره آسیا قرار دارد، همچنین به عنوان “سرزمین هزاران لبخند” شناخته می شود. در این مطلب به بیان علت نامگذاری سرزمین هزاران لبخند بر کشور تایلند خواهیم پرداخت.

سرزمین هزاران لبخند کجاست؟

سرزمین هزاران لبخند

نام مستعار تایلند می تواند به دو چیز نسبت داده شود، یکی جهانگردی و فرهنگ این کشور و دیگری گردشگری، هتل های مشهور، سواحل شنی و هزینه های مقرون به صرفه برای گردشگران. با توجه به تبلیغات دولتی تایلند در زمینه گردشگری سالانه میلیون ها گردشگر به این کشور سفر می کنند.

تقریباً هر بروشور تبلیغاتی از تایلند دارای یک فرد محلی تایلندی است که هنگام فروش کالاها در بازار یا انجام کار دیگری لبخند می زند. در واقع باید بگوییم که تایلندی ها همیشه لبخند می زنند. ظاهرا فرهنگ این کشور با لبخند درآمیخته شده و تقریبا در هر شرایطی شاهد لبخندی زیبا از مردم تایلند هستیم. این در شرایطی است که مردم دیگر کشورها و فرهنگ همیشه لبخند بر لب ندارند و همین موضوع لبخند مردم تایلند را بسیار معروف تر کرده و این کشور را به سرزمین هزاران لبخند تبدیل کرده است. نکته جالب دیگر این است که اختلاف نظرها معمولا با لبخند و با صحبت حل می شوند و زیاد خبری از جروبحث در این کشور نخواهد بود. در واقع در تایلند لبخند علامتی برای کنار گذاشتن اختلافات به حساب می آید که اصطلاحا به این حالت Sanuk گفته می شود و با یک لبخند ساده تمامی اختلافات کنار گذاشته می شوند.

سرزمین هزاران لبخند

به طور طبیعی، در مواردی که خوشبختی واقعی و سایر فعالیتهای دنیوی وجود داشته باشد، از لبخند نیز استفاده می شود. به این ترتیب در تایلند لبخند زدن یک ژست همیشگی است که در هر زمان و هر مکانی استفاده می شود که این ژست Añjali Mudrā نام دارد که از هند ایده گرفته شده است. کاش این فرهنگ لبخند زدن در ایران و در تمام نقاط جهان هم پرورش داده می شد و به ما یاد می دادند که جای خشم فقط به یکدیگر لبخند بزنیم و لبخند زدن نشانه صلح و پایان جنگ بود.

امتیاز: 4.0 از 5 (10 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۸ دیدگاه

  1. Avatar ma_n82 گفت:

    هر سایتی میرم و نظرات مردم رو میخونم، از زندگی ناامید میشم. اکثرا بحث های پوج و بیهوده در دو جبهه شکل میگیره و اکثرا هم موضوع بحث ها درباره ی مسائل بدیهی و ساده ست. که این بحث ها خیلی هم خشن انجام میشن. تمدن گفت و گو نداریم و یاد هم نگرفتیم ، منطقی فکر کنیم و منطقی حرف بزنیم و در حین بحث، برای استدلال از حرف های خاله زنکی و کوچه بازاری و تصورات شخصی و بی اساس استفاده نکنیم! خوشحالم که “غیر ایرانی ها” کمتر سایت های ایرانی رو میخونن! واقعا موجب آبرو ریزی هست.

  2. Avatar رامین گفت:

    خیلی کم پیش میاد من کامنت بگذارم ولی با خوندن نظر محمد فقط اومدم که بگم “لطفا خفه شو”

  3. Avatar محمد گفت:

    امام على علیه السلام : چه دور است میان آسایش و تن پرورى و رسیدن به خوشبختى . غرر الحکم : 10028

    امیرالمؤمنین علیه السلام:
    سَعادَهُ المَرءِ القَناعَهُ و الرِّضا
    خوشبختى انسان، در قناعت و خشنودى است
    غررالحکم حدیث 5561
    پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : خداوند تبارک و تعالى به زنان مهربان تر از مردان است. هیچ مردى نیست که زنى از محارم خود را خوشحال سازد، مگر اینکه خداوند متعال در روز قیامت او را شادمان گرداند.

    وظیفه شیطان همینه که جای خوبی و بدی رو عوض کنه. تن فروشی و خوشبختی!!!! باور کردنی نیست که انسانی چنین حرفی رو بزنه درحالیکه حتی پست ترین حیوانات هم خانواده دارند و به حفظ اون پایبند اند. به اون کسی که این نظر سخیف رو نوشته چیزی نمیشه گفت جز اینکه نگذار سفیدی آینه ی درونت آنقدر پر لکه بشه که دیگه هرگز و هرگز و هرگز نتونی حقایق آشکار عقلی و فطری رو ببینی
    دعا کنیم که خداوند ما رو به این بلا مبتلا نکنه. آمین

    • Avatar Azade گفت:

      پس از ۴۰ سال شستشوی مغزی شما فقط غم و اندوه رو درک می‌کنید
      متاسفم براتون

      • Avatar Azade گفت:

        چرا وجوب تأکیدی صیغه را از زبان علی علیه السلام نمی گید.
        این سخنانی که از قول این آقایان نقل کردید چه ربطی به بحث من داشت اصلاً؟
        خودتون هم نفهمیدین چی گفتید.
        خدا لعنتشون کنه که صیغه(تن فروشی مجاز) رو ممنوع کردن تو ایران

  4. Avatar Azade گفت:

    فقط بخاطر آزادی جنسی موجوده که اینقدر لبخند می‌زنند.
    زنان و دختراشون تن فروشی میکنن مردها هم متعصب غیرتی نیستن.
    و راز این لطافت و گذشتها مخصوصا در دعواها ارتباط جنس خشن مرد با بدن لطیف زنها هست
    مثل زمان شاه در ایران که مردها دلسوزتر بودن نه مثل الان بی تفاوت.

    • Avatar Me گفت:

      در غرب هم که آزادی جنسی فراوانست، پس چرا آنجا (مثلا هلند) به سزرمین هزاران لبخند معروف نیست؟!
      به نظر شما را با استدلال درست و منطقی سر و کاری نیست و فقط می خواهی برداشت اشتباهت را سوارِ بر این مطلب کنی و نیز هیچ شناختی هم از جامعه ی تایلند نداری و فقط به برخی شنیده های بعضا نادرست بسنده می کنی.

      اگر هم بر فرض لبخندی در تن فروشی باشد، تماما متعلق به مرد است (یعنی خارجی ها و توریست ها در تایلند) و نه زنان تایلندی. ضمن این که فقط بخش بسیار کوچکی از زنان تایلندی از سر ناچاری و بی پولی به این کار روی می آورند و بنابراین طبق استدلال شما فقط درصد کمی از مردم تایلند باید لبخند بر لب داشته باشند!

      تو به قیمت ورای دو جهانی******چه کنم قدر خود نمی دانی
      مفروش خویش را ارزان*********که تو بس گران بهایی
      (مولانا)

  5. Avatar علیرضا گفت:

    مسئولین و اقازاده هاشون هم برای دیدن این لبخندها با پولهایی که براش تو مملکت خیلی عرق ریختند زیاد اونجا میرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.