افزایش قیمت بنزین

سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین تا سه برابر چه تاثیری بر زندگی مردم دارد؟

شب گذشته اعلام شد که بنزین از 24 آبان یعنی امروز سهمیه بندی شده و بنزین لیتری 1000 تومانی، در شرایط سهمیه‌ای به لیتری 1500 تومان افزایش یافت. در نهایت بنزین آزاد با قیمت 3000 تومان ارائه خواهد شد و این بدان معناست که قیمت بنزین سه برابر شده است.

شب گذشته سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین آغاز شد و این افزایش قیمت و سهمیه بندی با هماهنگی شورای عالی و سران سه قوه صورت گرفته است. سهمیه بنزین 1500 تومانی برای وسایل نقلیه مختلف متفاوت است که می‌توان گفت سواری‌های شخصی بنزینی ماهانه 60 لیتر، سواری شخصی دوگانه‌سوز ماهانه 30 لیتر، تاکسی بنزینی ماهانه 400 لیتر، تاکسی دوگانه‌سوز ماهانه 200 لیتر، موتور ماهانه 25 لیتر، وانت کم‌مصرف بنزینی ماهانه 200 لیتر، وانت پرمصرف بنزینی ماهانه 300 لیتر، وانت کم‌مصرف دوگانه‌سوز ماهانه 60 لیتر، وانت پرمصرف دوگانه‌سوز ماهانه 120 لیتر و آمبولانس ماهانه 500 لیتر سهمیه خواهند داشت.

افزایش قیمت بنزین

براساس گزارش‌ها گفته شده که درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین، صرف حمایت‌های معیشتی و در واقع یارانه خواهد شد و ظاهرا قرار است تا برای هر خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، 45 هزار تومان به 55 هزار تومان یارانه افزایش یابد.

شب گذشته در پمپ‌های بنزین در شهرهای مختلف طبق معمول صف‌های طویلی تشکیل شد و مردم با آخرین بنزین 1000 تومانی باک‌های خود را پر کردند. از سوی دیگر گزارش‌هایی از به آتش کشیدن چند پمپ بنزین در برخی شهرها توسط مردم منتشر شده که صحت آن مشخص نیست. در ادامه‌ی این ماجرای احتمالا باید منتظر افزایش قیمت در بخش‌های دیگر از کرایه تاکسی‌ها تا قیمت دلار و طلا هم باشیم. نظرات خود را در رابطه با این افزایش قیمت با ما به اشتراک بگذارید و بگویید این افزایش قیمت چه تاثیری بر زندگی شما خواهد گذاشت.

امتیاز: 4.6 از 5 (9 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar علی گفت:

    گران شدن بنزین اثار تورمی فوق العاده شدیدی بر ارزاق عمومی و خواروبار و مسکن و پوشاک و خیلی از اقلام خواهد گذاشت و این آثار یک شبه مشخص نخواهد گذاشت و مهمترین آثار منفی این گرانی بنزین بر طبقه کارگر و حقوق بگیر و دهک های پایین جامعه است ، امیداست دولت با تدابیر صحیح این مشکل را حل کند تا به هیچ قشری فشار نیاید و هیچ قشری اسیب نبیند .
    با تشکر

  2. Avatar محمد گفت:

    یه عده از کجا می دانستند که قیمت بنزین زیاد میشه؟ تا قبل از افزایش قیمت هیچ جایی ننوشته بود؟

  3. Avatar کامبیز گفت:

    ما خیلی وقته که دیگه زندگی نمی کنیم. داریم مقاومت می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.