6 عادت ثروتمندترین‌های جهان

6 عادت ثروتمندترین‌های جهان: راه رسیدن به بزرگ‌ترین موفقیت مالی چیست

نقطه اشتراک «بیل گیتس» (Bill Gates)، «جک ما» (Jack Ma)، «ریچارد برانسون» (Richard Branson) و مدیر عامل شرکت اپل «تیم کوک» (Tim Cook) چیست؟ این‌ها برخی از ثروتمندترین افراد روی زمین هستند. اگر این حقیقت را در نظر نگیریم، اشتراکات زیاد دیگری بین تمام افراد ثروتمند وجود دارد: عادت‌هایشان. ما به چیزی تبدیل می‌شویم که به طور مداوم انجامش می‌دهیم. ما محصول فعالیت‌های خودمان هستیم. افراد موفق، عادت‌های خاصی را در خود ایجاد می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا در هر حیطه‌ای حکمرانی نمایند. با شناخت 6 عادت ثروتمندترین‌های جهان می‌توانید راه رسیدن به بزرگ‌ترین موفقیت مالی را بیابید. با دینو همراه باشید.

6 عادت ثروتمندترین‌های جهان را بشناسیم

در این جا 6 عادت ثروتمندترین‌های جهان را با هم مرور می‌کنیم. این عادت‌ها به آن‌ها کمک کرده است تا به جایگاهی که امروز در آن هستند، برسند. خوب است که از چنین عادت‌هایی برای موفقیت خود الگوبرداری کنیم.

6 عادت ثروتمندترین‌های جهان

1. افراد ثروتمند سحرخیزند

اولین مورد 6 عادت ثروتمندترین‌های جهان، سحرخیزی است. بسیاری از افراد سحرخیز هستند و برای این عادت خود دلایل محکمی نیز دارند. «تیم کوک» مدیر عامل اپل، ساعت 4:30 بیدار شده و تا نیم ساعت مشغول فرستادن ایمیل‌های شرکت است. همیشه نیم ساعت بعد به باشگاه می‌رود. او در آن جا همراهی «باب ایگر» (Bob Iger) مدیر عامل دیزنی، «هاوارد شولتز» (Howard Schultz) و «ریچارد برانسون» (Richard Branson) مدیران استارباکس و «ایندرا نووی» (Indra Nooyi) مدیر عامل پپسی کو را نیز خواهد داشت. این که سحرخیز بودن بسیار مفید است، دلایل علمی داشته و ثابت شده است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که افراد سحرخیز در زندگی خود، شادترند و سازنده‌تر عمل می‌کنند.

2. افراد موفق به ندرت بیکار هستند

افراد ثروتمندی چون «اپرا وینفری» (Oprah Winfrey) و «وارن بافت» (Warren Buffett) زمان کمتری را صرف صحبت کردن درباره ایده‌هایشان می‌کنند. آن‌ها از زمان به عنوان اولین اولویت‌شان بهره می‌برند. آن‌ها زمان را ثروت می‌دانند. همچنین می‌دانند که برای کاری که قرار است انجام دهند، نیازی به تایید دیگران ندارند. این به نظر عادت نیست؛ اما اشتباه نکنید. اگر برای یک لحظه تامل کرده و به داشته‌های خود نگاه کنید، متوجه خواهید شد که کارهای زیادی وجود دارند که شما توان انجامش را دارید. تفاوت افراد فقیر و ثروتمند در این است که ثروتمندان از اولین لحظه خود برای انجام کار بهره می‌برند؛ اما سایر افراد در تصمیم‌گیری‌هایشان سست عمل می‌کنند. همین دلیل عدم موفقیت‌شان است. آن‌ها زیاد فکر می‌کنند و کمتر عمل می‌کنند.

3. افراد ثروتمند هنر «نه» گفتن را به خوبی بلدند

آیا تا به حال گفته‌اید «بله»، زمانی که می‌خواستید بگویید «نه»؟ این مورد برای همه ما اتفاق افتاده است. نه گفتن بدون آزار و اذیت دیگران یک هنر است. افراد ثروتمند این هنر را به خوبی شناخته‌اند. «وارن بافت» می‌گوید:

افراد موفق و افراد واقعا موفق با هم متفاوتند. افراد واقعا موفق معمولا به همه چیز نه می‌گویند. این افراد برای وقت خود ارزش قائلند. آن‌ها با بله گفتن به دیگران، تلاشی برای راضی نگه داشتن‌شان نمی‌کنند. آن‌ها طبق برنامه و هدف‌شان پیش می‌روند و نگران نه گفتن نیستند.

4. افراد ثروتمند پول خود را به کار می‌گیرند

مردمی که به ثروت دست یافته‌اند و موفق هستند می‌دانند چگونه پول خود را به خوبی مدیریت کنند. آن‌ها پول را سرمایه‌گذاری می‌کنند. از هر دلاری برای کار کردن استفاده کرده و همیشه در جستجوی فرصت‌های جدیدی برای جبران پول نقد خود می‌باشند. افرادی که ثروتمندند، همواره برای موفقیت آماده‌اند. هرگز منتظر شانس نمی‌مانند و در زمان فعالیت‌شان است که به استقبالش می‌روند.

5. افراد ثروتمند برای خود هدف تعریف می‌کنند

افراد موفق، عادت بسیار خوبی در تعیین اهداف در راه درست دارند. همه ما اهدافی داریم. همگی از دوران کودکی رویاهایی را در سر پرورانده‌ایم. برای تبدیل شدن به چیزی بسیار بزرگ برنامه‌ریزی داشته‌ایم. افراد ثروتمند، اهداف‌شان را واقع‌بینانه انتخاب می‌کنند. آن‌ها را یادداشت کرده و برای رسیدن به موارد مشخصی تلاش می‌کنند. این افراد همواره می‌دانند که عادت‌های خوب به موفقیت بیشترشان منجر شده و عادت‌های بد تاثیرات مخربی دارند.

6. افراد موفق خود را آموزش می‌دهند

آن‌هایی که ثروتمندند، وقت خود را صرف تماشای تلویزیون نمی‌کنند. مطالعه کرده و توانایی‌های جدیدی می‌آموزند. هرگز موقعیت‌های خود را برای افزایش دانش‌شان به خصوص در حیطه‌های خاص، از دست نمی‌دهند. یاد گرفته‎اند که روی توانایی‌ها و مطالب مرتبط با حوزه کاری‌شان تمرکز کنند. آن‌ها روش‌های جدیدی برای به جریان انداختن درآمد خود یاد می‌گیرند و این کار را به طور موثر انجام می‌دهند. آموختن به شما کمک می‌کند از اشتباه اجتناب کنید. این دلیل اصلی یادگیری مهارت‌های جدید است.

به یاد داشته باشید کاری که شما به طور روزانه انجام می‌دهید بسیار مهم است. فعالیت‌هایتان، شما را تعریف می‌کنند. موفق‌ترین افراد جهان همیشه از روال و آداب و رسوم خاصی پیروی کرده‌اند. این درست همان چیزی است که بسیاری از ما آن را عادت ثروتمندترین افراد جهان می‌دانیم.

عادات زندگی روزانه شما تا چه حدی شبیه به ثروتمندترین افراد جهان است؟ با ما در نظرات همراه باشید.

منبع: Thy Black Man

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توانیم سریع‌تر به موفقیت شخصی و حرفه‌ای خودمان دست پیدا کنیم؟

بیشتر بخوانید: چطور عادت نادرست حسادت به موفقیت دیگران را از خود دور کنیم؟

امتیاز: 4.5 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.