صاف کردن موهای مرطوب

خشک کردن موهای خیس و صاف کردن موهای مرطوب خوب است یا بد؟

با توجه به اینکه قوانین مو و زیبایی بسیار زیادی وجود دارد، در نتیجه در برخی موارد فراموش می‌شود که باید چه کاری انجام دهیم. برای مراقبت از موها باید روش‌های مختلفی را در نظر گرفت و راهکارهای مختلفی را امتحان کرد تا سازگارترین شرایط را برای موها فراهم کرد. اما در برخی موارد شرایط برای همه‌ی موها یکسان هستند و برخی رسیدگی‌ها تاثیرهای یکسانی بر موها خواهند داشت. اما سوالی که در این مطلب به آن پاسخ می‌دهیم این است که خشک کردن موهای خیس و صاف کردن موهای مرطوب خوب است یا بد؟

به طور کلی حرارت دادن به موها آسیب می‌رساند. در واقع سشوار کردن، اتو کشیدن و صاف کردن موها باعث آسیب رسیدن به موها خواهد شد. اما با استفاده از اسپری‌های مو می‌توان از این آسیب‌ها کاست و به قولی آسیب ناشی از گرما را در موها به حداقل رساند.

اما مهم‌ترین مسئله برای سشوار کردن و حرارت دادن به موها این است که قبل از خشک شدن انجام شود. در واقع موها زمانی که کمی مرطوب باشند در برابر گرما و حرارت سشوار آسیب کمتری خواهند دید. البته استفاده از سشوار بر روی موهای خیس 100 درصد ایمن نیست.

صاف کردن موهای مرطوب

در زمینه صاف کردن موها نیز این سوال پیش می‌آید که آیا همیشه صاف کردن موهای مرطوب یا خیس، خوب است؟ خیر. در واقع اگر زمانی در حین صاف کردن موها صدای جلز و ولز شنیدید کار را متوقف کنید، موهایتان را خشک کنید و دوباره  صاف کردن موها را انجام دهید. موها باید زمانی با اتو صاف شوند که کاملا خشک هستند. صاف کردن مو در حالت مرطوب می‌تواند منجر به آسیب جدی مانند سوزش، شکستگی، ریزش یا نازک شدن بافت طبیعی موهای شما شود. اگر به طور مداوم موهای خود را در حالت خیس صاف کنید، احتمال آسیب طولانی مدت و جدی نیز وجود دارد.

امتیاز: 3.5 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.