فضاهای خیالی درون قفسه‌های کتاب

نگاهی به پشت درهای کوچک رو به فضاهای خیالی درون قفسه‌های کتاب بیندازید

چگونه یک «کنج کتاب» تصورات مردم در سراسر جهان از لوئیزیانا گرفته تا امسک را جلب کرد؟ با دینو همراه باشید تا نگاهی به پشت درهای کوچک رو به فضاهای خیالی درون قفسه‌های کتاب بیندازیم.

کنج کتاب

شما ممکن است در روزهای اخیر کلماتی چون کنج کتاب را در رسانه‌های اجتماعی دید باشید. این‌ها به همراه تصاویری از کوچه‌های ساخته شده و ساختارهایی که به عنوان تقسیم‌کننده درون قفسه‌های کتاب استفاده می‌شوند، منتشر شده‌اند. این مفهوم اولین بار در Reddit محبوبیت پیدا کرد. زیرمجموعه r / booknook فقط در دو روز از 0 به 7 هزار و 900 عضو رسید. این وب سایت، کنج‌های کتاب را به عنوان «دنیای کوچک ایجاد شده در قفسه کتاب شما» تعریف می‌کند. چیزی که معمولا به عنوان یک شهر فرنگ از یک کوچه تصویر می‌شود.

فضاهای خیالی درون قفسه‌های کتاب

ایده فضاهای خیالی درون قفسه‌های کتاب

به نظر می‌رسد ایده فضاهای خیالی درون قفسه‌های کتاب در سال 2018 از یک هنرمند ژاپنی به نام «Monde» آغاز شده است. او این فضاها را به عنوان یک «کوچه پشت قفسه‌های کتاب» ساخت تا در کنار کتاب‌های شومیز قرار بگیرند. بی بی سی با چندین هنرمند در این زمینه صحبت کرده است. آن‌ها از Monde به عنوان الهام‌بخش کارهای خود یاد کرده‌اند و یکی از آن‌ها توضیح داد که وی طراحی «کنج کتاب» را که در ماه نوامبر در صفحه اول Reddit نمایش داده شده بود، دیده است. به نظر می‌رسد که این پست محبوب، جرقه‌ای بوده که باعث شده دیگران به خلق طراحی‌های مخصوص به خود بپردازند. «Alby Martin»، معلم 35 ساله عکاسی از جزایر قناری گفت:

او یک کنج کتاب ایجاد کرده که مانند یک خیابان به نظر برسد. این کار بسیار دوست داشتنی است. بنابراین من سعی کردم چیزی را با همان احساس، اما با ایده و سبک طراحی خودم بسازم.

معمولا وقتی مدل‌های مینیاتوری درست می‌کنید، باید فضای خاصی را برای آن پیدا کنید. در این مورد اما باید گفت که به دلیل تفکر خلاقانه پشت طراحی آن، به راحتی می‌توان آن‌ها را در قفسه کتاب‌های خود ادغام کنید. Alby طراحی کوچک خود را برای تزئین قفسه‌ها دوباره روی Reddit آپلود کرد. او 3700 رای بالا کسب کرده و به نظر می‌رسید تصور دیگران را به خود جلب نموده است.

پست فضاهای خیالی درون قفسه‌های کتاب

نمونه مشهور ساخته شده

به زودی شاهد ساخته شدن طرح‌های بیش‌تری خواهیم بود. برای نمونه، یک طراحی توسط Rodney Ben لوئیزیانایی 30 ساله به نام «قفسه الحاقی غریب» که با به دست آوردن 63700 رأی مثبت، در طول یک شب مشهور شد. وی در این باره می‌گوید:

این ایده فورا مرا مجذوب خود کرد. من می‌توانستم صحنه‌های مختلفی را در ذهنم تصویر کنم… احساسی که پشت مقیاس کوچک وجود دارد باعث می‌شود طرح شما گرم و دنج شود. هر مرحله برای من یک چالش جدید بود. با کمک اینترنت به مسیری کاملا مستقیم رسیدم. من از این روند به اندازه محصول نهایی لذت بردم.

برای خلق فضاهای خیالی درون قفسه‌های کتاب، هر کس سبک خود را دارد. این ایده به زودی در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا خواهد کرد و ما بسیار مشتاقیم تا ببینیم چه نوع صحنه‌ها و کارهای شگفت‌انگیز دیگری خلق خواهند شد.

فضاهای خیالی درون قفسه‌های کتاب

روش‌های ساخت فضاهای خیالی درون قفسه‌های کتاب

محبوبیت فضاهای خیالی درون قفسه‌های کتاب Rodney  به نظر می‌رسد که منجر به تشکیل چندین زیرمجموعه دیگر در این سطوح، مانند r / guidebooknook در سایت شده است. چیزی که می‌خواهد یک مرکز اصلی برای به اشتراک‌گذاری تکنیک‌ها و ایده‌ها باشد. روش‌های زیادی برای ساختن یک طرح کنج کتاب وجود دارد. یکی از این موارد اغلب ساخت به کمک چاپ سه بعدی است. «Konstantin Borisov» 38 ساله، یک برنامه‌نویس در امسک روسیه گفت:

سخت‌ترین بخش کار، ساخت یک مدل سه بعدی مناسب برای چاپ بود. من از اشیاء الگوبرداری کردم و آن‌ها را در یک صحنه کامل ترکیب نمودم. ساده‌ترین قسمت، چاپ تمام موارد و قرار دادن آن‌ها کنار هم بود.

وی توضیح داد که انگیزه او برای ایجاد فضاهای خیالی درون قفسه‌های کتاب به حسی رسیده است که شاید برای بسیاری از دوستداران کتاب مطرح باشد. وی این گونه ادامه می‌دهد:

ایده داشتن یک درب کوچک برای برخی از فضای خیالی جذاب است. من می‌خواستم مانند در ورودی پنهان در پشت Leaky Cauldron در هری پاتر، دری به دنیای جادوگری داشته باشم؛ اما می‌خواستم که این فضا در وسط کتاب‌هایم قرار بگیرد.

در ورودی پنهان پشت Leaky Cauldron

وقتی به این موضوع فکر می‌کردم، به دنیای کتاب‌های «Terry Pratchett» قرون وسطایی7پر از جادو و طنز رسیدم. بنابراین تصمیم گرفتم که به صورت سه بعدی آن را به سوی درب آنخ مورپورک Terry Pratchett چاپ کنم و در قفسه‌ای که کتاب‌های او را گذاشته‌ام، قرار دهم.

شما برای فضاهای خیالی درون قفسه‌های کتاب چه ایده‌هایی دارید؟ در ادامه نمونه‌هایی از این طراحی‌ها را با هم ببینیم. نظرات خود را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

فضاهای خیالی درون قفسه‌های کتاب
طراحی سه بعدی
فضاهای خیالی درون قفسه‌های کتاب

منبع: BBC

بیش‌تر بخوانید: مدرن‌ترین کتابخانه در آلمان با معماری فوق العاده بی‌نظیر و میلیون‌ها کتاب

بیش‌تر بخوانید: ایده‌هایی جذاب از طراحی قفسه کتاب برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخانه

امتیاز: 4.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.