مشاغل آینده‌گرایانه صنعت مالی

مشاغل آینده‌گرایانه صنعت مالی که به زودی ایجاد خواهند شد چه هستند

رهبران امور مالی پیش‌بینی می‌کنند به زودی 50 درصد مشاغل در صنعت مالی از دست خواهند رفت. با تکامل نیازهای ما، فناوری، مشاغل آینده‌گرایانه صنعت مالی را جایگزین می‌کند. همانند سایر صنایع، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین وارد صحنه شده و باعث ایجاد اختلال بزرگی در پایدارترین انتخاب‌های شغلی خواهند شد. طی گزارشی در ایالات متحده، 1.3 میلیون کارمند بانک به دلیل اتوماسیون در آینده شغل خود را از دست می‌دهند. با دینو همراه باشید.

هدف مشاغل آینده‌گرایانه صنعت مالی

ما با «فرانک ون دن برینک» مدیر ارشد تجربه کارمندان (با نام مستعار CHRO) در ABN AMRO گفتگو کردیم تا از آخرین روندهای این صنعت اطلاعاتی کسب کنیم. او توضیح می‌دهد:

یک تغییر در جریان است. ما آن را «مهاجرت بزرگ» می‌نامیم. می‌بینید که اتوماسیون، بهینه‌سازی فرآیند تجارت و روباتیک در حال پیشرفت هستند. این موضوع بر کار عملیاتی در صنعت مالی تاثیر خواهد گذاشت. مشاغل جدیدی ظاهر می‌شوند. بزرگ‌ترین چالش برای همه شرکت‌ها در خدمات مالی این است که چگونه 50 – 60 درصد از کارکنان خود را مجددا به کار گیرند.

مشاغل آینده‌گرایانه صنعت مالی

مشاغل آینده‌گرایانه صنعت مالی کدامند

با توجه به روندهایی که امروز شاهد آن هستیم، می‌توانیم درباره مشاغلی که در صنعت مالی ضروری خواهد بود، حدس‌هایی بزنیم. فهرستی از مشاغل آینده‌گرایانه صنعت مالی را در ادامه می‌بینید.

سرپرست فناوری مالی / رابط

استارت آپ‌های فناوری مالی، میکرولندرها و نئوبانک‌ها صنعت مالی را مختل می‌کنند. آن‌ها باعث می‌شوند تا بازیکنان بزرگ‌تری مانند ABN AMRO، ING و Rabobank شروع به راه‌اندازی استارت آپ داخلی خود کنند. اخیرا برخی از بانک‌های بزرگ به دلیل عدم شناسایی پولشویی، میلیون‌ها دلار جریمه شده‌اند (ING 775 میلیون یورو جریمه شد). سازمان‌های جنایتکار در راه پنهان کردن عملیات خود، پیچیده‌تر می‌شوند. برخی از بانک‌ها مانند HSBC با شرکت‌های نوپا که سیستم ردیابی مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده‌اند، همکاری می‌کنند تا بتوانند موارد کلاهبرداری را تشخیص دهند.

نسل‌های جوان به طور فزاینده‌ای به راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری در بانک‌های سنتی روی می‌آورند. بر اساس Millennial Disruption Index، تقریبا نیمی از جامعه آماری برای ترمیم نحوه کار بانک‌ها، روی استارت آپ‌ها حساب می‌کنند. 73 درصد نیز بیشتر از ارائه خدمات مالی شرکت‌های فناوری هیجان‌زده می‌شوند تا بانک محلی خود.

مهندس مالی خودگردان

فشار فناوری مالی، بانک‌های بزرگ را به سمت تنوع بخشیدن به خدمات خود سوق می‌دهد. مدیریت ثروت با نقل و انتقالات اتوماتیک که پول‌ها را بدون اطلاع ما جا به جا می‌کند، مهم‌تر می‌شود. ون دن برینک می‌گوید:

تقریبا 25 – 35 درصد از بازار کار در آمستردام را کارمندان منعطف تشکیل می‌دهند.

اینجاست که موسسات مالی با کمک فناوری می‌توانند پا به عرصه بگذارند. با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، وام‌های دانشجویی می‌توانند به طور خودکار در زمان بهینه سرمایه‌گذاری شوند. مدیریت ثروت از طریق امور مالی خودگردان، به کسانی که مقدار قابل توجهی ثروت دارند، زمینه کاری منعطف می‌دهد تا آن را به صورت مستقل مهندسی کنند.

مدیر ثروت پایدار

«تجزیه و تحلیل داده‌ها» و «پایداری» دو مورد از جذاب‌ترین مهارت‌های مورد نیاز عصر حاضر است. این موضوع مدل‌های تجاری زیادی را به چالش می‌کشد. اکنون شرکت‌هایی مانند Airbnb و Uber از تجارت انرژی پایدار سود می‌برند. تجارت سبز می‌تواند یک منبع جدید درآمدی را فراهم کند. به طوری که به مدیر ثروت پایدار برای محاسبه سودآوری یا نحوه سرمایه‌گذاری نیازمند خواهیم بود.

موسسات جدید فقط به مشتریان خاص در رفتن به سمت رویه‌های پایدار کمک نمی‌کنند؛ بلکه، آن‌ها با همکاری گروه‌ها برای تعیین استانداردهای جدید، صنعت را در این راستا هدایت می‌کنند. با هدف بهتر شدن امور بانکی برای نسل‌های بعدی، ABN AMRO به همراه چند بانک دیگر اصول Poseidon را امضا کردند و متعهد شدند که به مشتریان حمل و نقل خود کمک کنند تا میزان انتشار کربن را کاهش دهند.

پیشگوی رمزنگاری

ما نمی‌توانیم بدون توجه به مبحث ارزهای رمزنگاری شده در مورد آینده امور مالی صحبت کنیم. برینک توضیح می‌دهد:

ما به هزاران نفر احتیاج نداریم که بدانند رمزنگاری چگونه کار می‌کند. استفاده از این فناوری، مهم‌تر از ایجاد آن توسط خودتان است. مشارکت و درک مقررات جدید و نوسانات موجود در بازار از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. دنیای ارزهای رمزنگاری شده هنوز هم یک منطقه بسیار تیره برای سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران است. از این رو، متخصصان امور مالی که بازارهای سنتی را درک می‌کنند، موفق‌ترند.

پیش‌بینی‌های تبلیغاتی تبدیل به یک مهارت جدید و داغ شده است که بسیاری از متخصصان امور مالی از آن استفاده می‌کنند. این کار شامل توانایی تحلیل وقایع فعلی و گذشته، تجزیه مشکلات پیچیده در قطعات کوچک‌تر و غلبه بر تعصبات احتمالی در تصمیم‌گیری است. به کارگیری این مهارت‌ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا بهتر در بازار حرکت کنند.

افسر مورد اعتماد

با رسوایی داده‌های غول‌های فناوری همچون فیس بوک و مقررات سخت‌تر محافظت از داده‌ها مانند GDPR، توجه ویژه‌ای به استفاده از داده‌های شخصی به وجود می‌آید. اخیرا، بانک‌های هلندی برای دسترسی به اطلاعات مربوط به هزینه شخصی مشتریان خود برای تبلیغات، تحت فشار قرار گرفته‌اند. یکی از مسئولان اداره حفاظت چنین می‌گوید:

داده‌ها به معاملات پرداخت با بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، کازینوها، کلوپ‌ها یا موارد دیگری که از آن می‌توان داده‌های شخصی ویژه و حساس را استخراج کرد، مربوط می‌شوند.

به زودی ما نیاز داریم آگاهی و شفافیت را در مورد اقدامات حفاظت از داده‌ها بالا ببریم. اینجاست که افسری معتمد که بتواند درباره نحوه استفاده از داده‌های مالی شفاف‌سازی کند، ضروری خواهد بود.

رابط امنیت سایبری شرکت‌های متقابل

همکاری بین شرکت‌ها بیش از پیش در حال رشد است. با توجه به ماهیت در حال تحول در امنیت سایبری، همه افراد از شرکت‌ها گرفته تا استارت آپ‌ها و سیاست‌گذاران، متوجه‌اند که نمی‌توان امنیت را به صورت فردی تضمین کرد. در دنیای به هم پیوسته امروز، برای جلوگیری از حملات سایبری، به همکاری بیشتری نیاز داریم.

امسال ABN AMRO اولین کنفرانس امنیت سایبری کشور را برای شرکت‌های بزرگ هلندی، SME و دانشجویان برگزار کرد. این اولین قدم است. ما به زودی نیاز خواهیم داشت که یک نفر نه تنها از حملات سایبری جلوگیری کند بلکه با افسران امنیت سایه در نهادها ارتباط برقرار کند.

افق دید مشاغل آینده‌گرایانه صنعت مالی

این‌ها همگی پیش‌بینی‌اند. هنوز مشخص نیست آینده مالی چه چیزی را به همراه خواهد داشت. برینک می‌گوید:

در حال حاضر، نزاعی حتمی بین فناوری و بشریت در حال وقوع است که مشاغل آینده‌گرایانه صنعت مالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در حالی که پیشرفت‌های فناوری در بانکداری امری ضروری است، فاکتور انسانی نباید از دست برود. ما باید مهارت‌هایی مانند خلاقیت، اصالت، ابتکار، تفکر انتقادی و رهبری را حفظ کنیم. افراد با استعداد همیشه در امور مالی مورد نیاز خواهند بود.

شما چه مشاغل آینده‌گرایانه صنعت مالی دیگری را متصورید؟ ایده‌های خود را در نظرات با ما شریک شوید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک شغل پر درآمد می‌شود؟ مشاغل پردرآمد حال حاضر ایران و جهان کدامند؟

ببیشتر بخوانید: 6 عادت ثروتمندترین‌های جهان: راه رسیدن به بزرگ‌ترین موفقیت مالی چیست

امتیاز: 1.5 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.