مقابله با عرق کردن شدید

آیا تعریق زیادی دارید؟ با رعایت این چند راهکار ساده با عرق کردن شدید خود مقابله کنید

آیا شما هم از آن دسته اشخاصی هستید که همیشه لکه‌های عرق بر روی لباس آن‌ها دیده می‌شود؟ خیلی از افراد هستند که انجام هر فعالیت بدنی کوچکی مثل قدم زدن در فواصل کوتاه نیز باعث عرق کردن شدید آنها می‌شود. اما این تعریق زیاد چیز غیرطبیعی‌ای نبوده و لزوما به معنای بروز مشکلی در سلامتی افراد نیست. اما اگر به میزان زیادی عرق می‌کنید و این موضوع باعث کلافگی شما شده است، می‌توانید با رعایت راهکارهایی که در ادامه می‌بینید با این مشکل مقابله کنید.

عوامل

عوامل زیادی وجود دارند که باعث عرق کردن می‌شوند. قدم زدن در یک روز گرم یا انجام حرکات ورزشی از جمله مواردی هستند که باعث تعریق در اکثر افراد می‌شوند. همچنین بروز شدید احساساتی مثل استرس، ترس یا اشتیاق نیز می‌توانند همین تاثیر را در عرق کردن داشته باشند. البته برخی داروها، بروز بعضی از بیماری‌ها و چاقی زیاد نیز می‌تواند از عوامل عرق کردن شدید در افراد باشد.

اما میزان عرق کردن در همه افراد یکسان نیست و استاندارد مشخصی برای اندازه گیری آن وجود ندارد. به همین دلیل نمی‌توان به درستی مشخص کرد که چه افرادی بیش از حد عرق می‌کنند. اما اگر این احساس را دارید که به شدت عرق می‌کنید و این موضوع باعث بروز مشکلاتی در زندگی روزمره شما شده، پیشنهاد می‌کنیم تا با رعایت راهکارهای زیر تا جای ممکن از این مشکل جلوگیری کنید.

مقابله با تعریق شدید

چه می‌توان کرد؟

پیش از هر چیز عوامل اصلی عرق کردن را پیدا کنید. اگر فکر می‌کنید که این موضوع بخاطر اضافه وزن شماست، بهتر است که هرچه زودتر برای کاهش آن اقدام کنید. اگر استرس زیادی دارید و این موضوع باعث تعریق زیاد شما شده پیشنهاد می‌کنیم تا ریشه این احساس را پیدا کرده و آن را حل کنید. اما اگر دلیل مشخصی برای این موضوع پیدا نمی‌کنید، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • لباس‌های نازک از جنس پارچه‌های سبک، پنبه یا پشم بپوشید.
  • به میزان کمتری از نوشیدنی‌های کافئین دار یا الکلی استفاده کنید.
  • از غذاهایی که دارای ادویه زیاد بوده یا بسیار تند هستند دوری کنید.
  • بیشتر از لباس‌های تمیز استفاده کنید.
  • از دئودورانت‌هایی (اسپری‌های ضد تعریق) استفاده کنید که در آنها از پودر آلومینیوم استفاده شده. پیش از رفتن به رختخواب نیز از این اسپری‌ها استفاده کنید.
  • مرتبا به حمام بروید اما کمتر از قبل از صابون استفاده کنید.
  • پس از حمام رفتن خود را کاملا خشک کنید.

اگر هیچ کدام از موارد بالا باعث کاهش عرق کردن شما نشده است، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به یک پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای آشامیدن آب چه موقع است و چه تأثیری در بدن خواهد داشت؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.