کاهش مشترکین نتفلیکس

نتفلیکس در حال از دست دادن مشترکین، سریال‌های پر طرفدار و اعتماد سهامداران است

نتفلیکس در روز چهارشنبه صورتهای مالی خود برای سه ماه گذشته را منتشر کرد. نتایجی که در این گزارشات نمایش داده شده شکستی بزرگ برای این کمپانی محسوب می‌شود. برای اولین بار در تاریخ نتفلیکس، تعداد مشترکین آمریکایی کاهش زیادی داشته و به تعداد مشترکین جهانی که پول پرداخت کرده‌اند نیز تنها 2.7 میلیون اضافه شده، که این رقم نسبت به تعداد پیش بینی شده، حدود 50 درصد کمتر است. انتشار این صورتهای مالی برای شرکتی که درآمد اصلی آن مبتنی بر افزایش تعداد مشترکین است نگران کننده بوده و به همین دلیل باعث شده تا سهام شرکت بیش از ده درصد کاهش پیدا کرده و همچنین سوالات زیادی در مورد هزینه‌های سرسام آور نتفلیکس در زمینه ساخت محصولات ویدئویی به وجود بیاید.

وضعیت نتفلیکس در بازارهای جهانی

با این حال پس از انتشار گزارشات مالی، مدیران اجرایی نتفلیکس به سهامداران خود این اطمینان را دادند که تعداد مشترکین این سرویس ویدئویی در بازارهای جهانی رشد خوبی داشته است. تقریبا تمامی مشترکین جدید نتفلیکس طی این سه ماه در بازارهای خارج از آمریکا بوده‌اند. به گفته رید هستینگز مدیرعامل نتفلیکس یکی از بازارهای رو به رشدی که این شرکت امید زیادی به آن دارد، کشور هند است. سرویس‌های ویدئویی زیادی در هند وجود ندارند و نتفلیکس امیدوار است تا با ارائه محصولات اختصاصی برای سینمای هند سهم بیشتری از این بازار کسب کند. این شرکت در حال ساخت پنج سریال و فیلم جدید برای این بازار بوده و قصد دارد تا این محصولات را در صورت استقبال عمومی برای بینندگان آمریکایی و اروپایی نیز عرضه کند. طبق گزارشات، تعداد مشترکین هندی به صورت پیوسته در حال افزایش است.

به گفته هستینگر تمرکز شرکت بر بازارهای جهانی نتایج خوبی داشته است. سه سریال “چگونه بصورت آنلاین مواد بفروشیم” در آلمان، “باران” در دانمارک و “کوئیک سند” در سوئد نه تنها بینندگان داخلی زیادی را به خود جذب کرده‌اند، بلکه مشترکین جهانی نیز استقبال خوبی از آنها به عمل آورده‌اند. گفته شده که هرکدام از این سه سریال حدود 12 تا 15 میلیون بیننده جهانی دارند.

The Rain

بازار آمریکا

اما برخلاف بازارهای جهانی، اوضاع در آمریکا چندان مساعد نیست. برای اولین بار در چند سال گذشته، تعداد مشترکین نتفلیکس در این سه ماه کاهش پیدا کرده است. افزایش قیمت‌ها و کاهش سریال و فیلم‌های موجود در این سرویس از دلایل اصلی ریزش مشترکین بوده است. با توجه به شروع به کار رقبای قدرتمندی مثل وارنرمدیا، دیزنی و اپل در بازار سرویس‌های ویدئویی آمریکا، تنها راه برای افزایش تعداد مشترکین نتفلیکس، حضور قدرتمندتر در سایر بازارهای جهانی است.

 این شرکت در حال حاضر حدود 60 میلیون مشترک داخلی دارد و امیدوار است تا این عدد را به 90 میلیون برساند. با اینحال مشکلات زیادی در این راه وجود دارد. به تازگی دو سریال بسیار پر بیننده فرندز و آفیس از نتفلیکس خارج شده و به وارنرمدیا و ان بی سی یونیورسال رفته‌اند. مهاجرت این سریال‌های پربیننده از نتفلیکس و ساخته نشدن محتوای جدید از دیگر دلایل کاهش 130 هزار نفری مشترکین در این سه ماه بوده است. نتفلیکس امیدوار است تا با ساخت سریال‌ها و فیلم‌های پر خرج در آینده مشترکین خود را حفظ کند. برای مثال فیلم برایت که با بازی ویل اسمیت ساخته شده نزدیک به صد میلیون دلار و فیلم جدید مارتین اسکورسیزی حدود 140 میلیون دلار برای نتفلیکس هزینه داشته است. خرید چندین استودیوی ساخت فیلم و یک سالن سینما در لس آنجلس از دیگر فعالیت‌های این شرکت در آمریکا بوده است.

با توجه به پروژه‌های در دست ساختِ نتفلیکس در آمریکا و سایر نقاط جهان، اینطور به نظر می‌رسد که این شرکت در تلاش است تا با انجام هزینه‌های سنگین در تمامی بازارها حضور فعالی داشته باشد. طبق گزارشات منتشر شده، نتفلیکس در سال جاری رقمی نزدیک به 15 میلیارد دلار برای ساخت محتوای ویدئویی جدید هزینه کرده است که نشان از عزم جدی شرکت برای حفظ و افزایش مشترکین خود دارد.

بیشتر بخوانید: نامزدهای جوایز امی 2019 معرفی شدند

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.