کاهش گلودرد

گلودرد دارید؟ با خوردن این هشت ماده غذایی درد خود را کاهش دهید

با توجه به اینکه وارد فصل پاییز شده‌ایم و هوا کم کم رو به سردی می‌رود، یکی از بیماری‌های شایعی که خیلی از افراد به آن دچار می‌شوند، گلودرد است. در برخی موارد این گلودرد می‌توان مربوط به عفونت باشد که در این صورت باید حتما به دکتر مراجعه کنید، اما در صورتی که درد شما ارتباطی به عفونت نداشته باشد می‌توانید با استفاده از برخی خوراکی‌ها گلودرد خود را کاهش دهید. در ادامه با هشت تا از این مواد آشنا می‌شویم.

چای

مطمئنا اولین چیزی که بعد از گلودرد به ذهن هرکسی می‌رسد، نوشیدن چای گرم است. خوردن مایعات فراوان در هنگام بیماری یکی از مهمترین نکاتی است که باید رعایت کنید. همچنین می‌توانید با اضافه کردن مواد دیگری به چای که خواص درمانی زیادی دارند، گلودرد خود را به میزان زیادی کاهش دهید. برای مثال می‌توانید با اضافه کردن مقداری زنجبیل، دارچین، نعنا یا رزماری درد خود را کاهش دهید.

عسل

یکی دیگر از موادی که در هنگام گلودرد کاربرد زیادی دارد، عسل است. این ماده علاوه بر اینکه درد شما را کاهش می‌دهد، دارای خواص ضد التهاب و آنتی باکتریال نیز بوده و می‌تواند تا حد زیادی به درمان شما کمک کند. خوردن یک قاشق عسل یا اضافه کردن آن به چای و آبمیوه می‌تواند باعث کاهش گلودرد شما شود.

سیر

سیر دارای ماده‌ای به نام آلیسین است. این ماده دارای خواص آنتی بیوتیکی زیادی از جمله اثرات ضد ویروسی، باکتری، انگلی و قارچی است و به همین دلیل می‌تواند کمک زیادی به درمان بیماری و کاهش گلودرد داشته باشد. شما می‌توانید با خرد کردن سیر و اضافه کردن آن به سوپ یا سایر غذاهای خود از خواص درمانی این گیاه استفاده کنید.

اسموتی

اگر دچار سرماخوردگی شده‌اید احتمالا حوصله میوه خوردن ندارید! با اینحال توصیه می‌شود که در هنگام مریضی به میزان کافی از میوه‌ها استفاده کنید تا ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای مبارزه با بیماری تامین شود. اگر اشتهایی به میوه خوردن ندارید می‌توانید از اسموتی‌های طبیعی استفاده کنید. برای رسیدن به نتیجه بهتر می‌توانید مقداری بلغور جو دو سر، زنجبیل تازه، زردچوبه و شیرگیاهی به ترکیب میوه‌های خود اضافه کنید.

اسموتی

بستنی میوه‌ای خانگی

اگر گلودرد شما ارتباطی به سرماخوردگی ندارد، می‌توانید با خوردن بستنی‌های میوه‌ای درد خود را کاهش دهید. البته برای اینکار باید از بستنی میوه‌ای خانگی استفاده کنید، زیرا محصولات تجاری دارای میزان زیادی شکر و مواد افزودنی بوده که می‌توانند باعث تحریک بیشتر گلوی شما شوند. شما می‌توانید با خرد کردن مقداری میوه و اضافه کردن کمی اسفناج و زنجبیل رنده شده به آن، ماده اولیه بستنی خود را درست کنید. سپس این مواد را در قالب ریخته و آن را در فریز قرار دهید. پس از چند ساعت بستنی شما آماده شده است.

سوپ آبکی

مثل نوشیدن یک لیوان چای، خوردن یک کاسه سوپ آبکی (یا همان گوشتابه) نیز می تواند به سرعت باعث کاهش درد گلوی شما شود. با اضافه کردن موادی مثل سبزیجات تازه، سیر، زردچوبه و زنجبیل به سوپ خود می‌توانید به درمان سرماخوردگی نیز کمک کنید.

بلغور جو دو سر

یک کاسه بلغور جو دو سر یا همان Oatmeal دارای مقدار زیادی روی، منیزم و آنتی اکسیدان است. همچنین شما می‌توانید مواد مغذی دیگری را نیز به این خوراک اضافه کنید. برای مثال می‌توانید با اضافه کردن کمی موز خرد شده به این خوراک، ویتامین سی مورد نیاز بدن را تامین کرده و خود را تقویت کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از عسل، دارچین و کمی زنجبیل معجونی عالی برای درمان گلودرد خود تهیه کنید.

ادویه‌ها

زردچوبه، زنجبیل و دارچین برای درمان گلودرد عالی هستند. همانطور که پیش از این نیز گفتیم شما می‌توانید با اضافه کردن این مواد به اسموتی، چای، سوپ و حتی بستنی، گلودرد خود را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: لیموشیرین میوه‌ای با خواص جادویی و بهترین دارو در زمستان

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.