پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا و مکان‌های جایگزین آن‌ها را بشناسید (سری اول)

برخی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا برای مقابله با انبوه گردشگران تلاش می‌کنند. سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل اعلام کرد که در سال 2018، 713 میلیون مسافر گردشگری بین‌المللی در سراسر قاره وجود داشت. این رقم افزایش چشمگیر 8 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. میزان رشد گردشگری در اروپای جنوبی و مدیترانه، بیش‌تر از سایر مکان‌ها بوده است. اقامت شبانه نیز در شهرهای اروپایی از سال 2008 تاکنون، افزایش 57 درصدی را نشان می‌دهد.

پر ازدحام‌ترین‌شهرهای اروپا

در حالی که گردشگری منافع اقتصادی را برای شهرها به ارمغان می‌آورد، مردم محلی و کسب و کارها در این شهرها به طور فزاینده‌ای مسائل مربوط به دسترسی و قیمت مسکن را گزارش می‌دهند. در این میان، گزارش‌هایی درباره مسائل زیست محیطی و تخریب فرهنگ محلی به چشم می‌خورد. همچنین این سوال پیش می‌آید که مسافران روزانه کشتی‌های کروز، چه ارزشی را با خود به ارمغان می‌آورند؟ در حالی که غذا، نوشیدنی‌ها و سرگرمی‌ها در کشتی انتظار آن‌ها را می کشند.

اگر می‌خواهید با وجدان سفر کنید و نیز از ازدحام جمعیت فرار کرده باشید، نباید تاریخ، فرهنگ و غذاهای که شهرهای اروپایی به شما  پیشنهاد می‌دهند را نادیده بگیرید. در ادامه با معرفی پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا با ما همراه باشید:

ونیز ایتالیا

پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا-ونیز ایتالیا

نماد تاسف‌برانگیز گردشگری پرازدحام، شهر 50,000 نفر جمعیت در حال تلاش برای مقابله با حدود 25 میلیون گردشگر سالانه. ونیزی‌های معترض به خرابکاری‌ها در سایت‌های تاریخی، افزایش جرم و جنایت و قیمت ملک هستند. مواردی که باعث می‌شود بسیاری از آن‌ها مجبور به ترک شهرشان شوند. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد با شکایت از ازدحام بیش از حد در رستوران‌ها تا صف‌های طولانی برای جاذبه‌های فرهنگی، گردشگران نیز خوشحال نیستند.

ورونا

گزینه‌های دیگر در منطقه شامل شهر رومی ورونا است. با توجه به معماری آن، همراه با ونیز به عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو نام‌گذاری شده است. برجسته‌ترین جاذبه آن آمفی‌تئاتر رومی تماشاییست که هنوز هم برای اجرای اپرا از آن استفاده می‌شود.

لیوبلیانا

از سوی دیگر می‌توانید در سراسر مرز اسلوونی به لیوبلیانا سر بزنید. رودخانه‌ای با بافتی از کافه‌ها، پل سه‌گانه، شهر قدیمی قرون وسطایی، قلعه سلطه‌جو و فضاهای سبز فراوان، جایگزین کاملا لذت‌بخشی برای ونیز می‌باشند. در این محل نیازی به پرداخت 8 یورو برای یک بطری آب نخواهید داشت.

دوبرونیک کرواسی

پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا-دوبرونیک کرواسی

محبوبیت دوبرونیک با توجه به شهرت انحصاری خود به عنوان سرزمین پادشاه در سریال تلویزیونی بازی تاج و تخت (Game of Thrones) هرگز بیشتر از امروز نبوده است. تعداد قابل توجهی از تورهای پیاده‌روی گروهی بزرگ در شهر دیوارهای متراکم، به این معنی است که در اطراف هر گوشه‌ای، تعداد زیادی از مردم حضور دارند. حتی با کاهش پذیرش‌های اخیر، ازدحام جمعیت در این شهر بیش از حد معمول می‌باشد.

در سال 2016، شهردار دوبروونیک باعث خشم مردم محلی شد. او از آن‌ها خواسته بود که در خانه باقی بمانند، زیرا تعداد زیادی گردشگر قرار بود از طریق کشتی کروز وارد شهر شوند. جایگزین او از آن زمان تا کنون، تعداد کشتی‌های کروز در روز را به دو مورد محدود کرده است. همچنین تعداد غرفه‌های سوغاتی را کاهش داده و محدودیت‌هایی در فضای باز رستوران‌ها برای ایجاد فضای بیشتری در خیابان‌های شهر اعمال می‌کند.

دالماشیا

با اینکه تجربه دیدن سرزمین پادشاه در هیج جای دیگری امکان‌پذیر نیست، کل خط ساحلی دالماشیا می‌تواند یک جاذبه غیرمستقیم باشد.

مونته نگرو

برای فرار از جمعیت، در نظر داشته باشید که به جنوب بروید. به مونته نگرو زیبا برای مناظر جادویی، کلیساهای تاریخی بیزانس و روستاهای جذاب اقیانوس آرام سر بزنید. شهر قدیمی قرون وسطایی کوتور یک شروع عالی است.

بارسلونا اسپانیا

پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا-بارسلونا اسپانیا

یکی از برجسته‌ترین شهرهای اروپا به خاطر معماری منحصر به فرد آن و مایل‌ها ساحل شنی است. موفقیت بارسلونا بیش از توان کنترل، افزایش یافته است. مردم محلی شکایت دارند که شهر در حال از دست دادن هویت خود بوده و تبدیل به یک پارک شده است. در خیابان عابر پیاده لارامبلا، بازار معروف La Boqueria یکی از مهم‌ترین مرکز فعالیت‌های ساکنین محلی شهر می‌باشد. این مکان متاسفانه به تدریج از فروشگاه گوشت و سبزیجات برای مردم محلی، تبدیل به محل فروش آب میوه و نوشیدنی‌های مختلف به گردشگران شده است. یک بلیط برای بازی فوتبال تیم بارسلونا خریداری کنید و ممکن نیست در کنار شما، یک گردشگر ننشسته باشد.

کاتالونیا

با وجود تهاجم گردشگران از کشورهای مختلف، فرهنگ کاتالان هنوز زنده است. این منطقه در میان شهرهای دیگر در امتداد خط ساحلی نیز محبوبیت خاصی دارد.

سیتخس

اقامتگاه ساحلی شیک سیتخس در تعطیلات آخر هفته شلوغ می‌شود. همانطور که بسیاری از مردم محلی بارسلونا از غرفه‌های گردشگری پرازدحام شهر به اینجا فرار کرده‌اند، بازدیدکنندگان بین‌المللی نیز در میان آن‌ها وجود دارند. همچنین دورتر در جنوب، از خرابه‌های قدیمی تارگرونا راضی خواهید بود. آمفی‌تئاتر قرن دوم رو به اقیانوس، کلیسای جامع بالای تپه قرن 12، مقبره‌های رومی در شهر مردگان و کوچه‌های شهر قدیمی دیوارها، جایگزین مناسبی برای جاذبه‌های قرون وسطی بارسلونا است.

برای معرفی سری دوم از پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا در خبرهای بعدی با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: 7 شهر دیدنی اروپا که به عنوان مقصد گردشگری دست‌کم گرفته می‌شوند

بیشتر بخوانید: سفرهای یک زندگی: در سال 2019 به این 10 مکان فراموش‌نشدنی جهان سفر کنید

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.