کاوشگر چینی Chang'e-4

کشفیات جدید در نیمه پنهان ماه توسط کاوشگر چینی Chang’e-4

همانطور که در گذشته اعلام شده بود، کاوشگر چینی Chang’e-4 بر نیمه پنهان ماه فرود آمد و تصاویری از آن نیمه ارسال نمود. درواقع روی دیگر ماه همیشه برای بشر اسرارآمیز و پنهان بوده است و بالاخره کاوشگر چینی Chang’e-4 توانست در تاریخ 3 ژانویه 2019 فرود موفقی بر نیمه‌ی پنهان ماه داشته باشد. این کاوشگر وظیفه دارد تا تحقیقاتی در راستای نیمه‌ی دیگر ماه انجام دهد و موضوعات مختلف اعم از ساختار، تکامل و نحوه‌ی تشکیل ماه و زمین را بررسی کند. اما باید اشاره کنیم که این کاوشگر به تازگی به کشفیات جدیدی دست یافته که در ادامه جزییات بیشتر را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

کشفیات کاوشگر چینی Chang’e-4 در نیمه پنهان ماه

کاوشگر چینی Chang'e-4

بر اساس بررسی ها و گزارش های منتشر شده مشخص شد که کاوشگر Chang’e-4 موفق به شناسایی مواد معدنی عجیبی شده و این مواد معدنی بخشی از لایه گوشته ماه به حساب می آید. این کشف می تواند به دانشمندان کمک کند تا به نحوه تشکیل ماه و زمین دست یابند و این موضوع قدم بزرگی برای بشریت خواهد بود. همانطور که در مطالب قبلی اشاره کرده بودیم این کاوشگر ارسال شده از قدرت تشخیص بالایی برخوردار است و می‌تواند به خوبی محیط اطرافش را شناسایی کند که البته در این زمینه نیز موفق بوده است.

Chang’e-4، یکی از بزرگترین سازه های تاثیر گذاری است که در منظومه شمسی، فرود آمده است. همانطور کهNational Geographic اشاره کرد، اگر دانشمندان به نتایج خوبی برسند می توانند با کمک شناسایی مواد گوشته ماه، به تاریخ و تشکیل ماه و زمین دست خواهند یافت. باید اشاره کنیم که که این کشفیات جدید در حوضه قطب جنوب آیتکن که یکی از دهانه های سطح ماه است بوده و این مواد معدنی کشف شده “اولیوین” و “پیروکسن” هستند. دانشمندان بر این باورند که پوسته ماه و لایه های گوشته از یکدیگر متمایز هستند و شاید ماه در گذشته سرد و خاموش نبوده بلکه سنگی گداخته بود و پر از اقیانوس های ماگما بوده است. برخی از دانشمندان هشدار می دهند که این مطالعه غیرقابل حل و پیچیده است و تا کنون برای دانشمندان بسیار عجیب و غیر قابل باور بوده است. به طور کلی برای کشف جدیدترین ها و شناسایی و علت وجود این مواد معدنی بر روی نیمه پنهان ماه باید مطالعات گسترده ای صورت گیرد.

امتیاز: 4.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.