گرم‌ترین سال‌های تاریخ

سال 2018 به عنوان گرم‌ترین سال‌های تاریخ بشر شناخته شده است!

به گزارش کارشناسان آب و هوایی، به تازگی اعلام شد که سال 2018 به عنوان گرم‌ترین سال‌های تاریخ بشر شناخته شد و پس از سال های 2015، 2016 و 2017 در لیست گرم ترین سال ها قرار گرفت. در سال 2018 بیش از 91 میلیارد دلار خسارت بر اثر آتش سوزی ها، گرمای بیش از حد و خشکسالی به ایالات متحده وارد شد و 14 فاجعه ی آب و هوایی در یک سال گذشته در این منطقه رخ داد که به قولی می توان گفت که سال 2018 سال پر هزینه و پر خسارتی برای ایالات متحده شناخته شد. از سوی دیگر باید اشاره کنیم که گرما و خشکسالی فقط به ایالات متحده خلاصه نمی شود و تمام نقاط جهان متوجه این گرمای بی سابقه‌ی زمین هستند.

گرم‌ترین سال‌های تاریخ

گرم‌ترین سال‌های تاریخ بشر

به گفته ی ناسا، 5 سال گذشته، داغ ترین و گرم ترین آب و هوا به ثبت رسیده است که در این میان سال 2018 در جایگاه چهارم قرار دارد. در سال 2018 دمای سالانه هوا در برخی مناطق نظیر اروپا، خاورمیانه، نیوزیلند و روسیه به رکورد بالایی رسیده است. از سوی دیگر درجه حرارت آب اقیانوس ها به شدت تغییر کرده و باید اشاره کنیم که بخش زیادی از یخ های قطبی آب شده اند. در واقع از قطب شمال و قطب جنوب آثار کمی باقی مانده است. البته شایان ذکر است که روز به روز از سطح آب های اقیانوس های اطلس و آرام کاسته می شود. تمامی این موارد نشان دهنده ی افزایش درجه حرارت زمین در سطح جهانی است.

گرم‌ترین سال‌های تاریخ

میزان گرمای زمین روز به روز بیشتر می شود و هر سال شاهد رکورد جدیدی از دمای هوا هستیم. بر اساس مطالعات مشخص شده که 5 سال گذشته گرم‌ترین سال‌های تاریخ بشر بوده اند. از سوی دیگر موضوعی که باید به آن اشاره کنیم این است که بارش باران و برف نیز هر ساله در برخی نقاط کاهش می یابد و حتی در شمال کشور هم شاهد این اتفاق هستیم. البته باید اشاره کنیم که سال 2018 در عین بالا بودن دمای هوا از رطوبت بالایی نیز برخوردار بوده و این سال جزو مرطوب ترین سال ها نیز شناخته شده است.

گرمایش جهانی زمین

گرمایش جهانی زمین بسیار نگران کننده است و قطعا تا سال های آینده به یکی از مشکلات حاد بشر تبدیل خواهد. البته هم اکنون هم مشکلات بزرگی را برای بشر ایجاد کرده که می توانیم به فاجعه ی آتش سوزی های اخیر در ایالات متحده اشاره کنیم. در واقع عامل اصلی این آتش سوزی ها، گرمای بیش از حد به همراه طوفان های شدید بوده است. این آتش سوزی میلیاردها دلار خسارت وارد کرده و بیش از 153000 هکتار از جنگل ها سوخته و از بین رفته است که همین موضوع نیز سیستم محیط زیست را به کلی تغییر خواهد داشت. در این فاجعه بیش از 86 نفر کشته شدند و خانه های بسیاری از بین رفتند. این آتش سوزی سال 2018، مخرب ترین و مرگبار ترین آتش سوزی تاریخ شناخته شده است.

گرمایش جهانی زمین

در حال حاضر دانشمندان در حال تجزیه و تحلیل وضعیت گرمایش زمین و وضعیت آب و هوایی هستند و بشر باید راهی برای جلوگیری از خطرات احتمالی، از افزایش دما تا خشکسالی پیدا کند تا با بحرانی روبرو نشود. پیش بینی ها در این زمینه بسیار نگران کننده هستند و پیام کلیدی این است که سیاره ی زمین به کلی در حال گرم تر شدن است. این خبر بسیار بدی است و تهدید بزرگی برای بشر خواهد بود. البته یکی از دلایل این تغییر شرایط جوی، افزایش گازهای گلخانه ای بوده که توسط ما انسان ها در سال های گذشته تولید شده است.

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.