گیمرهای ایرانی

گیمرهای ایرانی در فشارهای سخت اقتصادی؛ احتمال کاهش آمار گیمرهای ایرانی

به گفته‌ی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های کامپیوتری، جمعیت گیمرهای ایرانی بالا است و ایران بیش از 28 میلیون گیمر دارد که با کامپیوتر، نوت بوک و کنسول‌های بازی و حتی موبایل، به انجام بازی در روز مشغول هستند. در هایپرلینک فوق می‌توانید تمامی آمارهای فوق را مطالعه نماید تا به‌سادگی متوجه شوید که بازی یکی از بزرگ‌ترین سرگرمی‌های ایرانیان است.

بازی و نه فقط بازی!

انجام بازی‌های کامپیوتری سالانه میلیاردها دلار سود را راهی جیب بخش‌های متعددی می‌کند. از سازندگان سخت‌افزار و کنسول‌های بازی گرفته تا توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری و سازندگان بازی…همگی در این دنیای پرسود شریک هستند. به عنوان مثال بد نیست بدانید که کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4، در حال حاضر ستون فقرات مالی شرکت ژاپنی سونی است.

بازی امروزه به‌عنوان یک سرگرمی شناخته‌شده در سراسر جهان موردقبول واقع‌شده و حتی مسابقات بسیاری در سراسر جهان برای گیمرها برپا می‌شود؛ بازی در دسته رشته‌های ورزشی قرارگرفته و به این حوزه E-Sport گفته می‌شود. ورزش‌های الکترونیکی نیز برای گیمرهای حرفه‌ای، یک سکوی پرتاب است. ایران نیز بازی را به‌عنوان یکی از برترین سرگرمی‌ها دسته‌بندی کرده و ازآنجایی‌که بخش بزرگی از جمعیت کشور را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، گیمرهای بسیاری در این خاک زندگی می‌کنند.

گیمرهای ایرانی

برای انجام بازی سلاح خود را خریداری کنید!

انجام بازی‌های روز، نیازمند استفاده از کنسول‌های بازی نسل هشتم نظیر Xbox One و PS4 بوده و یا یک کامپیوتر و نوت بوک با سخت‌افزارهای مناسب، برای اجرای بازی‌ها لازم است. طیف گسترده‌ای از این محصولات در سراسر جهان به فروش رسیده و هر گیمر با هر بودجه‌ای، می‌تواند با کمی پس‌انداز و یا حتی بدون پس‌انداز، کامپیوتر و یا کنسولی را خریداری نماید که امکان اجرای بازی را فراهم سازد.

گیمرهای ایرانی بیشتر یا کمتر می‌شوند؟!

گیمرهای ایرانی

آمار گیمرهای ایرانی بسیار زیاد است؛ بخش بزرگی از آنها بازی‌ها را با کنسول و یا کامپیوترهای PC انجام می‌دهند. اما از ابتدای سال 97 خورشیدی که افزایش شدید نرخ ارزهای خارجی به نسبت ریال اتفاق افتاد، در وهله نخست، تمامی تجهیزات IT، سخت‌افزار و … با افزایش شدید قیمت روبرو شدند.

افزون بر تمام افزایش قیمت‌هایی که حتی به مرغ و گوشت هم رسیده است، قدرت خرید مردم برای تجهیزات دیجیتالی و محصولات مناسب برای اجرای بازی‌ها نیز به‌شدت کاهش‌یافته است. درنتیجه برخلاف آینده‌نگری مدیران و سازمان‌های مربوطه، آمار گیمرها احتمالاً نه تنها با افزایش روبرو نبوده، بلکه احتمالاً در سال‌ها و ماه‌های پیش رو، کاهش خواهد یافت.

ازآنجایی‌که قدرت خرید گیمرها و افراد علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری کاهش‌یافته و از سوی دیگر قیمت سخت‌افزار و محصولاتی که برای انجام بازی بدان‌ها نیاز داریم نیز شدیداً افزایش‌یافته است، دست بسیاری از گیمرها از این محصولات دورمانده و به‌ناچار از دنیای بازی خارج خواهند شد. قیمت قطعات سخت‌افزاری در طی یک سال، بین 2 الی 3 برابر افزایش را نشان می‌دهند. این در حالی است که وضعیت برای کنسول‌های بازی نیز کاملاً مشابه بوده و ازاین‌رو توانایی خرید آنها برای قشر بزرگی از جامعه ناممکن خواهد بود. در پایان نتیجه‌گیری بسیار ساده است؛ آمار گیمرهای ایرانی احتمالاً با کاهش و یا ثبات روبرو خواهد بود؛ حتی این ثبات نیز در پی ارائه بازی‌های جدید که به سیستم و سخت‌افزارهای جدید نیاز دارند نیز می‌تواند در بلندمدت از بین برود.

امتیاز: 4.9 از 5 (9 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.