آبگرفتگی چشم

آبگرفتگی چشم : چرا چشمانمان بیش از حد اشک تولید می‌کنند؟

آبگرفتگی چشم یا اشک‌ریزی بیش از حد یکی از مسائل آزاردهنده است که برخی با آن روبرو هستند. معمولا در اواسط تابستان و یا در وسط زمستان آب افتادگی یا آب گرفتگی چشم رخ می‌دهد. اما علت این مسئله چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

طبق گفته موسسه چشم نیوزلند، آبگرفتگی چشم‌ها هنگامی اتفاق می‌افتد که بدن شما اشک‌های زیادی ایجاد کند یا مشکلی در تخلیه اشک شما وجود داشته باشد. اگرچه طبیعی است که چشم اشک ایجاد کند تا خود را مرطوب نگه دارد یا از چشم در مقابل گرد و غبار محافظت کند اما اشک بیش از حد یا آبگرفتگی بیش از حد چشم نشانه‌ی خوبی نیست.

آبگرفتگی چشم

علت آبگرفتگی چشم یا اشک‌ریزی بیش از حد

آلرژی یکی از شایع‌ترین دلایل آبگرفتگی چشم است. دکتر جوئل هانتر، گفت: “چشمان ما اندام‌های حساسی هستند که در تمام طول روز در معرض تماس با هوا و انواع مواد محیط قرار دارند. این می‌تواند یک واکنش آلرژیک باشد و چشمان شما به سادگی می‌تواند به چیزی که در هوا وجود دارد پاسخ دهد. در نتیجه مجاری اشک مانع  ورود گرد و غبار به چشم خواهند شد.

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث اشک چشم شود نگاه کردن طولانی مدت به صفحه کامپیوتر یا گوشی هوشمند است. کلینیک مایو معتقد است که این امر به این دلیل است که شما تمام روز از چشم خود استفاده می‌کنید و کمتر پلک می‌زنید، که در نهایت چشمان شما را خشک خواهد شد و باعث تولید بیش از حد اشک می‌شود.

یک عامل دیگر بی‌خوابی است. زمانی که بیش از بیدار باشید و به چشم‌ها استراحت ندهید چشم‌های شما دچار اشک‌ریزی خواهند شد. از سوی دیگر افرادی که دچار سندرم پلک هستند شب‌ها با چشمان باز یا نیمه‌باز می‌خوابند در نتیجه در این حالت چشم‌ها خشک خواهند شد و برای جبران این خشکی، اشک زیادی در چشم تولید می‌شود. در نهایت اگر این مشکل شما بسیار حاد شده و علت را متوجه نمی‌شوید بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا راه حل یا قطره‌ای برای این مشکلتان پیدا کنید.

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar حمیدرضا گفت:

    سلام بسیار مفید بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.