این گیاهان فنگ شویی دارای اثرات انرژی بخش‌اند و زنده نگه داشتن آنها آسان است

اصطلاح “فنگ شویی” برگرفته از متون باستانی چینی، به تأثیرات مفیدی اشاره دارد که چیدمان یک خانه می‌تواند بر افراد آن خانه داشته باشد. جدای از چیدمان مبلمان یا مرتب کردن وسایل، گیاهان فنگ شویی در خانه یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به اثرات انرژی بخش و متعادل کننده هستند. خوشبختانه، گیاهانی که معمولاً برای فنگ شویی پیشنهاد می‌شوند، نیاز به نگهداری کمی دارند.

چرا از گیاهان برای فنگ شویی استفاده کنیم؟

گیاهان می‌توانند هوا را تصفیه کنند و منجر به فواید سلامتی و وضعیت روحی مثبت شوند و اگر گیاه خود را در جای درستی قرار دهید، به فنگ شویی اتاقتان کمک می‌کند.

بر اساس این مفهوم قدیمی، پنج عنصر وجود دارد که باید در یک فضا متعادل شوند: آتش، خاک، فلز، آب و چوب. هر چیزی که در خانه دارید در یکی از این دسته بندی‌ها قرار می گیرد. گیاهان در دسته چوب قرار می‌گیرند، بنابراین به خوبی با آب و زمین جفت می‌شوند اما در تضاد با فلز و آتش هستند. این مواردی است که باید هنگام قرار دادن گیاهان فنگ شویی در نظر بگیرید.

کدام گیاهان برای فنگ شویی خانه بهتر است؟

اسپاتی فیلوم (Peace lily)

گیاهان فنگ شویی

این گیاه دوست داشتنی و ظریف برای زنده ماندن به نور زیادی نیاز ندارد. سوسن‌های صلح را نباید بیش از حد آبیاری کرد و به نور متوسطی نیاز دارند.

این گیاهان در فضای اداری و اتاق عالی به نظر می‌رسند – یا هر منطقه‌ای که کمی نیاز به زنده کردن داشته باشد. این گیاه را می‌توانید در گوشه اتاق روی زمین هم بگذارید.

گیاه بونسای (Bonsai tree)

گیاهان فنگ شویی برای دکوراسیون

اگر برای خانه خود به گیاهی کوچکتر نیاز دارید، بونسای را امتحان کنید. این گیاهان می‌توانند روی میز قرار بگیرند و کمی آرامش را به روزهای کاری پر‌استرس شما بیاورند.

بامبو (Bamboo)

گیاه بامبو

وقتی یک گیاه بامبو در اطراف باشد، خوش شانسی در هوا است. مردم اغلب این گیاه را بامبو “خوش شانس” می‌نامند، بنابراین برای فنگ شویی بسیار محبوب است. این گیاه مقاوم، به نور غیرمستقیم خورشید و آبیاری هفتگی نیاز دارد اما می‌تواند در شرایط مختلف مقاومت کند، بنابراین مراقبت از آن برای والدین تازه‌کار آسان است.

توصیه ما این است که از این گیاه کم استفاده کنید زیرا تعداد زیادی از آن می‌تواند فضا را تحت تأثیر قرار دهد، به خصوص به این دلیل که می‌تواند رشد کند و بلند شود.

گیاه درخت پول (Money tree)

گیاه ثروت

درخت پول نیز به خوش شانسی شناخته شده‌است. ریشه‌های بلند، ضخیم و پیچ خورده آنها رشد می‌کند و به شکل توده‌ای گرد از برگ‌های سبز شکوفا می‌شود. آنها می‌توانند در نور کم تا متوسط رشد کنند و نباید زیاد آبیاری شوند.

درخت پول یک گیاه عالی برای اتاق نشیمن است. می‌توانید آن‌ها را درست در کنار مبلمان خود قرار دهید.

گیاه آلوئه ورا (Aloe)

گیاهان فنگ شویی

گیاه آلوئه‌ ورا یک تلاقی زیبا بین گیاه ساکولنت و کاکتوس است. دارای برگ‌های مرطوب و درشت مانند ساکولنت و خوشه‌های کوچک شبیه کاکتوس است. آب گیاه آلوئه را می‌توان برای مرطوب کردن و التیام پوست بریده شده یا آسیب دیده استفاده کرد. گیاه آلوئه ورا خود را در حمام یا آشپزخانه در زیر نور روشن اما غیر مستقیم خورشید قرار دهید.

پیچک (Pothos)

گیاه پتوس

این گیاه آپارتمانی بسیار محبوب است زیرا مراقبت از آن آسان است و دکوراسیون فنگ شویی عالی را ایجاد می‌کند، با ساقه‌های بلندش که می‌تواند از گلدان آویزان شود. برای فنگ شویی، این گیاهان را می‌توانید در یک گلدان آویزان یا روی طاقچه بکارید.

گیاه برگ انجیری (Monstera)

گیاه برگ انجیری

گیاهان برگ انجیری جز گیاهان فوق العاده‌ای هستند که می‌توانید آن‌ها را در راهرو یا روی پلکان قرار دهید. حتی می‌توان آن‌ها را در گوشه اتاق خواب یا اتاق نشیمن بزرگ قرار داد. این گیاهان حالتی گرمسیری به فضای خانه شما می‌دهند. فقط مطمئن شوید که آن‌ها را در گلدانی با زهکشی خوب می‌گذارید.

این گیاهان فنگ شویی مقاوم هستند و به آفتاب و آب کمی نیاز دارند، به این معنی که مراقبت از آنها به کار زیادی نیاز ندارد. با این حال، گلدان‌هایی با زهکشی خوب ضروری هستند، زیرا تنها نگرانی آبیاری بیش از حد آن‌هاست.

قرار دادن گیاهان آپارتمانی در اطراف خانه بهترین راه برای دستیابی به فنگ شویی دلپذیر است که می‌تواند به بهبود خلق و خو و رفاه شما کمک کند و برای اینکه این گیاهان در خانه شما رشد کنند، لازم نیست یک باغبان متخصص باشید.

آیا شما از این گیاهان در خانه خود استفاده می‌کنید؟ متوجه تاثیر آن‌ها شده‌اید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

۵ دیدگاه

  1. Avatar Intel گفت:

    خوش شانسی در هوا یا قانون احتمالات؟! نظام عقلی سالم یا تفکر جادویی؟

  2. Avatar Intel گفت:

    ۴ یا ۵ عنصر یا جدول مندلیف؟ انتخاب کنید!

  3. Avatar Intel گفت:

    کاش اشاره میکردید که فنگ شویی در دسته شبه علم است که بهرحال مرز باریکی با خرافات دارد! لطفا یکبار مقاله رو با دید علمی عقلی بخونین، و نه احساسی مکتبی، واقعا چه نظری دارین؟

    • Avatar محدثه تنها گفت:

      نظر شخصی من این که گیاهان می‌تونن تاثیرات مثبتی بر روحیه انسان بذارن و همین طور به دکوراسیون خونه کمک کنن. فکر نمی‌کنم این جز دسته خرافات باشه

      • Avatar Intel گفت:

        بله این درسته میتونن مفید باشن نمیدونم در چه حد یا چند درصد کجاها کار میکنن، ولی نباید زیاد باشه تاثیر بیشتر روانی سایکوسوماتیک هست، منظور من فنگ شویی و نکاتی در اون بین بود که کاملا در دسته شبه علم قرار دارن، همچنین اشاره کردم که شبه علم مرز باریکی با خرافات داره نگفتم خرافات هست این تفکیک مهمه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.