تجهیزات دست‌ساز

برای دکوراسیون خانه، به تجهیزات دست‌ساز رو بیاورید و محیط خانه را منحصربه‌فرد کنید!

این روزها که به عید نزدیک می‌شویم همه به دنبال تغییرات و تحولاتی هستیم و دوست داریم تجهیزات جدیدی را به خانه‌هایمان اضافه نماییم. از سوی دیگر خرید هر چیزی در این روزها کمی پرهزینه است درنتیجه می‌توانیم با لوازم بسیارکم تجهیزات دست‌ساز جدید و جذابی را برای دکوراسیون منزلمان بسازیم و از ساخته‌های دست خودمان در گوشه‌ای از خانه لذت ببریم.

تجهیزات دست‌ساز برای دکوراسیونی منحصربه‌فرد

چوب

ساده‌ترین و دست یافتنی چیز در اطرافمان که می‌توان به راحتی با استفاده از چوب تجهیزات مختلفی برای دکوراسیون خانه یا اتاق‌های خواب درست کرد.  برای مثال می‌توان به کمک خورده چوب‌هایی که از جاهای مختلف جمع می‌کنید اشکال و سازه‌های مختلف بسازید و به دیوار اتاقتان بچسبانید.

تجهیزات دست‌ساز

از سوی دیگر اگر بافتنی هم بلد هستید می‌توانید با نخ‌ها یا کلاف‌های زیبا و چند تخته چوب یک قفسه برای قرار دادن تجهیزات مختلف ایجاد کنید و بر روی یک دیوار ساخته‌ی دست خود را قرار دهید. ساخت چنین قفسه‌ای بسیار زیبا خواهد بود و با تجهیزاتی ساده قابل ساخت است.

تجهیزات دست‌ساز

همچنین با استفاده از یک چوب تنه‌ی یک درخت به‌صورت خام و چند متر یا کلاف می‌توانید قاب عکسی منحصربه‌فرد برای خانه خود ایجاد نمایید.

تجهیزات دست‌ساز

یک ایده‌ی جالبی که وجود دارد ساخت نردبان و استفاده از آن در مصارف مختلف است. برای مثال می‌توانید یک نردبان ساده با چوب‌ها بسازی و آن را به صورت افقی به دیوار میخ کنید.

تجهیزات دست‌ساز

همچنین می‌توانید یک نردبان کوچک و باریک بسازید و بر روی قاب عکس یا گلدان قرار دهید.

تجهیزات دست‌ساز
تجهیزات دست‌ساز

استفاده از چوب‌های خام و رنگ‌آمیزی آن نیز بر روی دیوار یک سازه‌ی منحصربه‌فرد را برای شما به ارمغان خواهد آورد و طراحی داخلی منزل یا اتاق شما را متفاوت خواهد کرد.

تجهیزات دست‌ساز

نخ و کلاف

علاوه بر چوب‌ها می‌توان از نخ‌ها و کلاف‌ها نیز کمک گرفت. در واقع در هر خانه‌ای شاهد انواع نخ‌های نازک و کلفت هستیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ریسه‌هایی زیبا درست کنید و یک دیوار را به این ریسه‌ها اختصاص دهید.

تجهیزات دست‌ساز

ریسه‌های نخی می‌توانند بر اساس رنگ‌بندی و دکوراسیون خانه و اتاق شما در رنگ‌های مختلفی ایجاد شود و طرحی زیبا را به خانه ببخشد. اگر بلد هستید می‌توانید از بافت‌های مختلف نیز در ریسه‌ها استفاده کنید ولی باید به ترکیب رنگی ریسه‌ها، نخ‌ها و رنگ اتاق توجه داشته باشید.

تجهیزات دست‌ساز

همچنین می‌توانید به کمک طناب‌ها یا کلاف‌ها ظروف مختلف پلاستیکی را به یک گلدان بسیار زیبا تبدیل کنید و زیبایی گل‌ها را نیز چند برابر نمایید. در نهایت گلدان‌هایی زیبا و تجهیزات دست‌ساز متناسب با محیط خانه در اختیار خواهید داشت.

تجهیزات دست‌ساز

شمع و شمعدانی

تزئین شمع‌ها نیز می‌تواند تأثیر خوبی بر محیط خانه داشته باشد. شما می‌توانید شمع‌هایی ساده تهیه کنید و متناسب با سلیقه خود آن‌ها را تزئین کنید. مطمئن باشید که تزئین شما زیباترین شمع‌های دست‌ساز را به ارمغان خواهد آورد.

در تزئین شمع‌ها می‌توانید از پارچه‌های گیپور استفاده کنید و متناسب با خانه پارچه‌ی مناسب و رنگ مناسب را انتخاب نمایید.

تجهیزات دست‌ساز

البته امکان تزئین شمع و جاشمعی‌های ساده با استفاده از برگ‌های زرد یا گیاهان سبزی چون شاخه‌های کاج نیز وجود دارد و زیبایی خاصی را ایجاد خواهد کرد.

تجهیزات دست‌ساز

برای معطر شدن و زیبا شمع می‌توانید از چوب‌های خشک یا چوب دارچین نیز استفاده کنید و به‌کلی ظاهر شمع‌های خود را تغییر دهید.

تجهیزات دست‌ساز

همان‌طور که مشاهده کرده‌اید می‌توانید با تجهیزات ساده‌ که در اطرافتان دیده می‌شود و فضای خانه را به محیطی گرم و صمیمی تبدیل کنید و تجهیزات دست‌ساز خود را در همه جای خانه قرار دهید. درواقع دکوراسیون منزل شما با تجهیزات دست‌سازتان بسیار منحصربه‌فرد و متفاوت‌تر از همیشه خواهد بود.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.