7 نکته که می‌تواند کودک بی قرار شما را آرام کند و مواردی که باید از آن اجتناب کرد

برای والدینی که نمی‌دانند زمانی که کودک بی قرار است و گریه می‌کند چه کاری انجام دهند، می‌تواند بسیار موقعیت استرس زایی باشد. اما همیشه راه حلی برای کمک به خواب نوزادتان در طول شب وجود دارد. در حالی که نوزادان تازه به دنیا آمده 16 ساعت به بالا در روز می‌خوابند، نوزادان 3 تا 4 ماهه در طول روز 5 ساعت می‌خوابند. می‌توانید با پیروی از یک روال ثابت قبل از خواب، کودک خود را در گهواره بخوابانید.

ما در دینو لیستی از نکات و مواردی که به گفته متخصصان آموزش خواب، باید هنگام خواباندن کودک بی قرار خود از آن اجتناب کنید را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

نکاتی برای خوابیدن کودک بی قرار:

1. کودک خود را در گهواره نخوابانید

خوابیدن کودک بی قرار

اگر کودک شما خواب باشد و او را در گهواره قرار ‌‌دهید، ممکن است در طول شب از خواب بیدار شود زیرا قادر به تشخیص محیط اطراف خود نیست. سپس برای دوباره خوابیدن به مقداری آرامش نیاز دارد.

راه حل این است که آن‌ها را در حالی که نیمه بیدار و در حال چرت زدن هستند در گهواره قرار دهید. این نه تنها شما را از بیدار شدن در شب باز می‌دارد، بلکه ممکن است به کودک شما بیاموزد که خود را برای خوابیدن آرام کند.

2. با شریک زندگی خود شیفتی کار کنید

نوزاد بی قرار

بچه‌داری نیازمند کار تیمی است. بهترین راه برای داشتن خواب کافی برای شما و همسرتان این است که به نوبت با کودک خود سپری کنید – اگر شب‌بیدارهستید، بهتر است کودک را صبح به همسرتان بسپارید یا برعکس.

3. به کودک خود بیاموزید که چگونه در طول شب پستانک را پیدا کند

گریه کردن نوزاد

بچه‌ها گریه می‌کنند و این طبیعی است. اما گریه به دلایلی مانند افتادن و از دست دادن پستانک می‌تواند ناراحت کننده باشد. چند تا از آنها را در گوشه گهواره نوزاد قرار دهید و وقتی یکی از آنها را در طول شب از دهانشان افتاد، دست کوچک آنها را بگیرید و در همان گوشه بگذارید. ممکن است حدود یک هفته طول بکشد تا کودک شما یاد بگیرد که چگونه پستانک خود را پیدا کند.

4. اجازه ندهید کودکتان تا دیروقت بیدار بماند

دیر خوابیدن نوزاد

اگر کودک شما تا دیروقت بیدار می‌ماند، به این معنی نیست که بیشتر می‌خوابد. و کاملا برعکس است – کودک شما در واقع به این ترتیب خسته‌تر خواهد شد و ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا بخوابد و در طول شب بیشتر از خواب بیدار شود.

با این حال، این تغییرات به افزایش سن هم مربوط است. در حالی که یک نوزاد تازه متولد‌شده احتمالا دیرتر می‌خوابد، یک نوزاد 3 تا 4 ماهه برای رفتن به رختخواب حدود ساعت 7 تا 8 غروب آماده است.

5. میزان غذا خوردن و خواب کودکتان به هم مرتبط است

شیر خوردن نوزاد

مهم است که به اندازه کافی به کودک خود غذا دهید تا بتواند خواب خوبی داشته باشد. در 8 هفته اول، هر 2 تا 3 ساعت شیردهی ایده آل است و اگر بخواهند هر ساعت غذا بخورند، در هر جلسه شیردهی به اندازه کافی غذا نمی‌خورند.

به عنوان مثال، اگر به کودک خود شیر می‌دهید، دقت کنید که چند دقیقه شیر می‌خورد. اگر می‌بینید کودکتان در شب بیشتر غذا می‌خورد و در روز کمتر، باید از آن پرهیز کرد.

6. رایحه روغن اسطوخودوس را تنفس کنید

اسطوخودوس برای آرامش

بوی روغن اسطوخودوس ممکن است به والدین کمک کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشند تا به گونه‌ای رفتار کنند که کودکشان را نیز آرام کند. والدین به این ترتیب کودک خود را بیشتر نوازش می‌کنند، لمس می‌کنند و لبخند می‌زنند و ممکن است کودک بیشتر به والدین خود نگاه کند، کمتر گریه کند و خواب عمیق و با کیفیتی داشته باشد.

7. نوزادان را نباید در صندلی ماشین حمل کرد

تعامل با نوزاد

اگر دائماً کودک خود را روی صندلی ماشین (خارج از ماشین) حمل می‌کنید، فرصت کمتری برای تعامل با او دارید که این باعث تاخیر زبانی نوزادتان می‌شود. در عوض، آنها را بغل کنید یا روی شکم خود بگذارید.

آیا بعد از خواندن این فهرست برخی از عادات خود را با کودک خود تغییر خواهید داد؟ آیا چیز دیگری برای اضافه کردن دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.