پا درد

چرا بعد از دویدن دچار پا درد می‌شویم؟ (اصلی‌ترین دلیل پا درد)

درد پا در زمان دویدن و پس از پایان دویدن یکی از شایع‌ترین دردها است که احتمالا همه آن را تجربه کرده‌ایم. اگر یک دونده جدی باشید یا حتی در خانه بر روی تردمیل بدوید، شاهد احساس درد در قسمت‌های مختلف پا خواهید بود. اما علت این پادرد بعد از دویدن چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخی دقیق خواهیم داد در نتیجه اگر از جمله افرادی هستید که این درد را تجربه کرده‌اید، در ادامه با ما همراه باشید.

براساس بررسی‌های‌ مختلف، اصلی‌ترین دلیل پا درد بعد از دویدن، کفش نامناسب است. اکثر کسانی که پس از دویدن دچار پادرد و احساس بد در ناحیه پا می‌شوند در واقع کفش درستی را برای دویدن انتخاب نکرده‌اند. همچنین باید اشاره کنیم که کفی کفش نیز در پادرد و حتی کمردرد تاثیر زیادی خواهد داشت. اما چطور متوجه شویم که کفشی که برای دویدن انتخاب کرده‌ایم مناسب نیست؟ اگر پاهایتان پس از پیاده‌روی یا دویدن، متورم می‌شود یا در پاشنه‌ی پا احساس درد می‌کنید، بدانید که کفش شما مناسب نیست. از سوی دیگر کفی نامناسب باعث ایجاد درد در کف پا و درد در ناحیه‌ی پاشنه‌ی پا خواهد شد.

پا درد

اگر پادرد شما فراتر از تورم و درد در ناحیه‌ی پاشنه‌ی پا است بدان معناست که کفش شما فرسوده شده و دیگر برای دویدن یا ورزش کردن مناسب نیست. در واقع علت این است که پاشنه‌ی کفش شما ساییده شده یا آسیب دیده است و دویدن با این کفش فشار زیادی را به پای شما منتقل خواهد کرد. در نتیجه در چنین شرایطی شاهد پادرد پس از دویدن خواهید بود.

در نهایت ساده‌ترین راه برای رفع پادرد پس از دویدن، انتخاب یک کفش مناسب و جدید است. توصیه می‌‌شود که مرتبا کفش ورزشی مخصوص دویدن خود را تعویض کنید و با هر کفش غیراستانداردی ندوید. در واقع قانون عوض کردن و خریدن یک کفش نو این است که پس از طی کردن و دویدن ۳۰۰ تا ۴۰۰ مایل معادل ۴۸۳ تا ۶۴۴ کیلومتر باید یک کفش جدید برای دویدن خریداری کنید. شما عزیزان می‌توانید تجربیات دویدن و پادرد دویدن خود را با ما به اشتراک بگذارید و عوامل دیگری که باعث درد پا می‌شوند را ذکر کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین حالت های خوابیدن برای کاهش کمردرد چه حالاتی هستند؟
بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ورزش‌ها برای داشتن خواب بهتر و آرامش بیشتر

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar لیلا میرزاخان گفت:
    0

    ممنون از مطلب مفید شما. استفاده از کفی های ژله ای طبی هم چ برای پیاده روی روزانه چ برای دویدن، تاثیر خیلی خوب و مثبتی داره و واقعا باعث میشه پا سالم بمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.