11 مورد از بهترین نویسندگان ژانر عاشقانه و برترین آثار آنها

اگر می‌خواهید یک رمان پرفروش بخوانید، احتمالا یک رمان عاشقانه بین اولین انتخابات‌های شما وجود دارد. بنابراین در این مطلب به معرفی بهترین نویسندگان ژانر عاشقانه خواهیم پرداخت.

در ایالات متحده، رمان‌های عاشقانه از پرفروش‌ترین کتاب‌های تمام دوران هستند. هم مردان و هم زنان مخاطب این ژانر هستند و بیشترین فروش کتاب‌ در بازار از رمان‌های عاشقانه حاصل می‌شود.

با توجه به اینکه با توجه به تعداد نویسندگانی که آثار عاشقانه منتشر می‌کنند، پیداکردن کتاب مناسب برای شروع خواندن چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد. این لیست به محدود‌کردن گزینه‌های شما به برخی از بهترین نویسندگان ژانر عاشقانه کمک می‌کند.

11 مورد از بهترین نویسندگان ژانر عاشقانه

چه به دنبال ایده‌هایی نو برای داستان نویسی هستید یا صرفاً می‌خواهید یک رمان عاشقانه خوب بخوانید، آشنایی با این فهرست شروع خوبی برای شما خواهد بود. این‌ها بهترین نویسندگان ژانر عاشقانه هستند که از امروز می‌توانید آثار آنها را به کتابخانه خود اضافه کنید.

1. جین آستن

بهترین نویسندگان ژانر عاشقانه: جین آستن

همه نویسندگان و کتاب‌های عاشقانه درگیر عشق شهوانی نمی‌شوند. جین آستن یک نویسنده کلاسیک با شش رمان مهم است. آثار او حتی به فیلم‌ نیز تبدیل شده‌اند. کتاب‌های آستن زندگی اعیان‌نشینان بریتانیایی در اواخر قرن هجدهم را به تصویر می‌کشد. او نقش زنان را در این جامعه بررسی می‌کند و مقداری عاشق خالصانه را نیز به داستان‌های خود اضافه می‌کند.

آستن در سال 1775 در خانواده‌ای سرشناس به دنیا آمد و تحصیلات خود را در آکسفورد ادامه داد. او هرگز ازدواج نکرد و فرزندی نداشت اما زندگی خود را صرف نوشتن کرد.

اگرچه بیشتر کتاب‌های جین آستن در ادبیات مشهور هستند، غرور و تعصب احتمالا مشهورترین آنها باشد. داستان درباره الیزابت بنت باهوش است که عاشق آقای دارسی جذاب می‌شود. این موضوع سوژه بسیاری از فیلم‌های مهم و یک مینی سریال تلویزیونی بوده است.

دیگر آثار معروف جین آستن عبارت‌اند از:

  • عقل و احساس (چند ماه پس از تجدید نظر در نسخهٔ نهایی کتاب غرور و تعصب)
  • نورثنگر ابی (۱۷۹۸)
  • منسفیلد پارک (۱۸۱۳)
  • اِما (۱۸۱۴)
  • ترغیب (۱۸۱۵)

2. نورا رابرتز

نورا رابرتز اولین نویسنده‌ای بود که وارد تالار مشاهیر رمانس‌نویسان آمریکا شد. او نویسنده پرفروش نیویورک تایمز و اهل مریلند است. او به عنوان سومین نویسنده‌ای که توانست بیش از یک میلیون کتاب الکترونیک به فروش برساند، شناخته می‌شود. نورا برای اولین بار زملن که در خانه با فرزندانش بود و هم برف می‌بارید، شروع به نوشتن کرد. او در سال 1985 با شوهر فعلی خود بروس وایلدر ازدواج کرد.

رابرتز نویسنده‌ای پرکار است که تا سال 2020 بیش از 220 رمان به نام خود دارد. او سالانه حدود پنج رمان منتشر می‌کند و همچنین چندین رمان به نام خود دارد. اگرچه از نظر فنی کتاب‌های او عاشقانه هستند، اما اغلب تحت ژانر فرعی تعلیق نیز قرار می‌گیرند. او همچنین کتابهای In Death را با نام مستعار JD Robb می‌نویسد.

از آنجایی که او کتاب‌های زیادی به نام خود دارد، تعیین بهترین آنها آسان نیست‌. اما بسیاری پیشنهاد می‌کنند که با Black Hills شروع کنید. کتاب داستان کوپر سالیوان را دنبال می ‌کند. یک دامدار که به بازپرس نیویورک تبدیل می‌شود و در ردیابی یک قاتل خشن با دوست دوران کودکی خود عشق را پیدا می‌کند.

عناوین دیگری آثار محبوب او عبارتند از:

  • Birthright
  • Tribute

و برای کسانی که تعلیق را دوست ندارند:

  • Vision in White
  • The Next Always( هر دو کاملاً عاشقانه هستند)

3. بورلی جنکینز

بورلی جنکینز در بسیاری از رمان‌های خود، ژانر عاشقانه را با تعلیق ادغام می‌کند. جنکینز در سال 1951 در دیترویت به دنیا آمد و از سنین پایین یاد گرفت که خواندن و نوشتن را دوست داشته باشد. در بزرگسالی، کتابدار شد و در اوقات فراغت خود رمان‌های عاشقانه می‌نوشت. او در سال 1994 اولین اثر خود را به نام آهنگ شب منتشر کرد.

کار جنکینز منحصربه‌فرد است زیرا او بر رمان‌های عاشقانه‌ای که در قرن بیستم و پیرامون فرهنگ آفریقایی-آمریکایی اتفاق می‌افتد، تمرکز دارد. بنابراین، رمان‌های عاشقانه او به دوره‌ای از تاریخ آفریقایی-آمریکایی می‌پردازد که اغلب درباره آن نوشته نمی‌شود. او جوایز زیادی دریافت کرده است، از جمله جایزه Nora Roberts Lifetime Achievement Award و جایزه منتخب منتقدان رمانتیک تایمز برای عاشقانه‌های تاریخی.

جنکینز 65 کتاب به نام خود دارد. با این حال، اولین کتاب او، آهنگ شب، یکی از پرمخاطب‌ترین‌ها باقی مانده است. خوانندگان از داستان عشق واقع‌گرایانه بین کارا و چیس در این کتاب لذت می‌برند.

دیگر آثار محبوب او عبارتند از:

  • Jewel
  • Deadly Sexy
  • Winds of Storm

4. دیانا گابالدون

بهترین نویسندگان ژانر عاشقانه : دیانا گابالدون

دایانا گابالدون که به‌ خاطر رمان‌های اوتلندر معروف است که اکنون به یک مجموعه تلویزیونی محبوب تبدیل شده‌اند، نویسنده‌ای پرفروش است که داستان‌های تاریخی را با ماجراجویی علمی تخیلی و کمی ژانر عاشقانه ادغام می‌کند. گابالدون که در 11 ژانویه 1952 به دنیا آمد. او دارای مدرک دکترا در اکولوژی است، اما به عنوان نویسنده درآمد کسب می‌کند.

قبل از انتشار Outlander، گابالدون به عنوان نویسنده کتاب کمیک برای دیزنی کار می‌کرد. او همچنین مقالات فنی و مقالات علمی عمومی را منتشر می‌کند و از تحصیلات خود بهره می برد.

Outlander به داستان پرستاری از قرن بیستم، کلر رندال که در یک حلقه سفر در زمان گیر می‌کند و به ارتفاعات اسکاتلند قرن هجدهم می‌رسد، می‌پردازد. هنگامی که کلر به آنجا می‌رسد، با وجود داشتن شوهرش در جدول زمانی خود، وارد یک عاشقانه جسورانه با جیمز فریزر می‌شود.

اوتلندر اولین کتاب از یک مجموعه عاشقانه است که گابالدون هنوز در حال نوشتن آن است. او همچنین دارای سه گانه لرد جان است که از یک شخصیت ثانویه Outlander پیروی می‌کند و چندین رمان در یک جهان اتفاق می‌افتد.

5. دانیل استیل

بهترین نویسندگان ژانر عاشقانه: دانیل استیل

هیچ فهرستی از نویسندگان عاشقانه معاصر بدون بحث در مورد دانیل استیل که یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان تمام دوران است، کامل نمی‌شود. او بیش از 900 میلیون کتاب در حال چاپ و بیش از 200 کتاب منتشر‌شده به 43 زبان دارپ. او جوایز و افتخارات متعددی از جمله نشان هنر و ادب از دولت فرانسه و نشان لژیون دونور در پاریس را به دست آورده است.

زمانی که استیل نمی‌نویسد، در کارهای خیریه فعال است. او دو بنیاد را که برای رسیدگی به بیماری‌های روانی و کمک به بی‌خانمان‌ها فعالیت میکنند، اداره می‌کند.

انتخاب بهترین کتاب از میان آثار او به هیچ وجه آسان نیست. اما Fine Things یکی از محبوب‌ترین آثار اوست. این اثر به داستان معاون ارشد یک فروشگاه بزرگ میپردازد که به غرب سفر می کند تا یک فروشگاه جدید راه‌اندازی و در نهایت عشق را پیدا کند. با این حال، زمانی که داستان عشق به دلیل سرطان به سمت تراژیک می رود، شخصیت اصلی باید تصمیمات تلخی بگیرد.

دیگر آثار محبوب او عبارتند از:

  • Palomino
  • Summer’s End
  • The Gift

6. جودیت مک نات

جودیت مک‌نات 14 رمان و دو داستان کوتاه به نام خود دارد که بیش از 30 میلیون چاپ شده است. او برنده جایزه رمانتیک تایمز برای بهترین رمان جدید تاریخی شده است. چندین کتاب او در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفته‌اند. او قبل از شروع کار خود به عنوان نویسنده، در رادیو، سینما و امور مالی کار می‌کرد.

مک نات هم کتاب‌های عاشقانه معاصر و هم کتاب‌های عاشقانه تاریخی می‌نویسد. در دهه 1990، او با کتاب «نجواهای شب» خود وارد مقوله تعلیق رمانتیک شد.

Whitney, My Love، که اولین رمان مک‌نات بود، مرتباً در ردیف بهترین‌های او قرار می‌گیرد. داستان این رمان در انگلستان اتفاق می‌افتد، جایی که شخصیت اصلی تلاش می‌کند تا عشق دوران کودکی خود را پیدا کند، اما متوجه می‌شود که به دوکی که به سختی می‌شناسد فروخته شده است.

دیگر آثار محبوب او عبارتند از:

  • A Kingdom of Dream
  • Once and Always
  • Perfect

7. جولیا کوئین

بهترین نویسندگان ژانر عاشقانه:  کوئین

جولیا کوین نام مستعار جولی پاتینگر، نویسنده رمان‌های عاشقانه تاریخی است. کوین که در نیوانگلند بزرگ شد، در دوران راهنمایی عاشق کتاب شد. حتی اولین رمان خود را در آن سن نوشت، اگرچه آن اثر هرگز به چاپ نرسید. پس از اتمام کالج، شروع به تحصیل در مدرسه پزشکی کرد و در اوقات فراغت خود نیز رمان‌های سبک سلطنتی نوشت.

کوین بیشتر به خاطر سریال بریجرتون که به یک سریال نتفلیکس با همین نام تبدیل شده است، شناخته می‌شود. موفقیت اولیه او به عنوان یک نویسنده باعث شد که او برای نوشتن تمام وقت، دانشکده پزشکی را رها کند. کتاب‌های او مملو از قهرمانان قدرتمند است و چند جایزه از نویسندگان عاشقانه آمریکا دارد. به دلیل مجموعه تلویزیونی دوک و من، یکی از رمان‌های بریجرتون، محبوب ترین اثر اوست.

دیگر کتاب‌های محبوبی که در فهرست پرفروش‌ترین آثار او قرار دارند، عبارت‌اند از:

  • First Comes Scandal
  • The Other Miss Bridgerton
  • The Girl with the Make-Believe Husband

8. جولی گاروود

بهترین نویسندگان ژانر عاشقانه: جولی گاروود

جولی گاروود که رامبراند رمان‌های عاشقانه نامیده می‌شود، در خانواده‌ای ایرلندی که در کانزاس سیتی، میسوری زندگی می‌کردند، بزرگ شد، جایی که داستان سرایی یک روش زندگی بود. پس از مادر شدن، گاروود بر تربیت فرزندانش تمرکز کرد، سپس تصمیم گرفت اولین رمان عاشقانه تاریخی خود را پس از مدرسه‌رفتن فرزندانش منتشر کند. او امروز بیش از 40 میلیون نسخه از کتاب‌های خود را در دست چاپ دارد.

محبوب‌ترین کتاب او، برای گل‌های رز، اکنون به عنوان یک فیلم تالار مشاهیر شناخته می‌شود. این کتاب داستان گروهی از برادران را دنبال می کند که به عنوان کودکان خیابانی بزرگ شده‌اند و خواهر رهاشده آنها که به عنوان یک خانم بزرگ شده را روایت می‌کند.

دیگر اثار محبوب گاروود عبارتند از:

  • Come the Spring
  • The Clayborne Brides Trilogy
  • The Bridge

9. لیزا کلیپاس

لیزا کلیپاس زندگینامه جالبی دارد‌. از جمله دوره‌ای به عنوان خانم ماساچوست در سال 1985. او در کالج ولزلی تحصیل کرد و در رشته علوم سیاسی فارغ التحصیل شد، سپس به سرعت با اولین رمان خود در سن 21 سالگی به نوشتن روی آورد. در سال 1998 ازدواج کرد و فوراً تشکیل خانواده داد، اما او به نوشتن هم ادامه داد.

کلیپاس چندین جایزه به نام خود دارد، از جمله جایزه Waldenbooks برای رشد فروش، چندین جایزه RITA، و جایزه ده انتخاب برتر ویرایشگر آمازون. او در هر دو ژانر عاشقانه تاریخی و معاصر می نویسد.

Worth Any Price یکی از آثار برتر او محسوب می‌شود. در این کتاب، شخصیت اصلی، نیک جنتری، تصمیم می‌گیرد تا یک عروس فراری را پیدا کند تا برای خود عاشقانه ای بسازد.

دیگر کتاب‌های محبوب عبارتند از:

  • عاشق لیدی سوفیا
  • جایی که رویاها آغاز می‌شود
  • رویای تو

10. نیکلاس اسپارکس

بهترین نویسندگان ژانر عاشقانه: نیکلاس اسپارکس

نیکلاس اسپارکس یکی از مردان این لیست است. او بیش از 105 میلیون نسخه از آثار خود را در سراسر جهان فروخته است. او در سال 1965 در اوماها، نبراسکا به دنیا آمد و در نوتردام تحصیل کرد و فارغ التحصیل مانگا cum laude شد. در دوران دانشگاه بود که شروع به نوشتن کرد.

اسپارکس اولین رمان خود را با نام «گذر» بین سال‌های اول و دوم دانشگاه نوشت. او قبل از نوشتن تمام وقت، در بخش داروسازی کار می کرد.

اسپارکس بیشتر برای The Notebook شناخته می‌شود، کتابی که او در سن 28 سالگی نوشت. این کتاب فوراً به یک موفقیت تبدیل شد. داستان عشق مادام‌العمر بین زوجی که اکنون در خانه سالمندان زندگی می‌کنند، در سال 1995 به یک فیلم سینمایی بزرگ تبدیل شد.

دیگر کتاب‌های محبوب اسپارکس عبارتند از:

  • عروسی
  • پیامی درون یک بطری
  • قدم می زنم تا به یاد بیاورمت
  • درمان
  • پیچی در جاده
  • شب ها در رودونث

11. سارا مک‌لین

سارا مک لین یکی از بهترین رمان‌نویسان ژانر عاشقانه است که برداشتی جسورانه از کتاب‌هایش دارد. او بعد از اینکه به دلیل خواندن مجموعه خواهر بزرگترش عاشق این ژانر شد، با دانستن اینکه می‌خواهد یک نویسنده رمان عاشقانه شود، بزرگ شد. او قبل از انتشار اولین اثرش به عنوان یک روزنامه‌نگار ادبی شروع به کار کرد.

کتاب‌های مک‌لین به‌عنوان کتاب‌های کاملاً پرآشوب شناخته می‌شوند و همچنین برداشت فمینیستی قوی دارند. او همچنین به طور گسترده در مورد شایستگی‌های این ژانر صحبت می‌کند. کتاب‌های او به 25 زبان ترجمه شده است. او همچنین برای واشنگتن پست و نیویورک تایمز می‌نویسد. نه قانون برای شکستن در هنگام عاشقانه یک چنگک اولین رمان عاشقانه او برای بزرگسالان بود و برنده جایگاه فهرست پرفروش‌های USA Today و مهر برتری مجله رمانتیک تایمز شد.

دیگر کتاب‌های مک‌لین عبارتند از:

  • Wicked and the Wallflower
  • Ten Ways to Adorted When Landing a Lord
  • The Season

سخن پایانی در مورد بهترین نویسندگان ژانر عاشقانه

بهترین نویسندگان ژانر عاشقانه می‌توانند داستانی قانع‌کننده خلق کنند و پیوندهای عاشقانه زیادی را در هم ببافند. این ژانر همچنان یک ژانر محبوب است، زیرا افراد بیشتری یاد می‌گیرند که با یک داستان عاشقانه خوب از حقیقت فاصله بگیرند. چه در حال و هوای یک رمان کلاسیک و تاریخی باشید و یا یک رمان عاشقانه معاصر ن، بالاخره گزینه‌ای متناسب با علایق خود در آثار یکی از این نویسندگان پیدا خواهید کرد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.