لرزش دست

لرزش دست : وقتی دستتان می‌لرزد به چه معناست؟

لرزش دست می‌تواند نشانه‌ی چیزهای مختلفی باشد. البته اگرچه ممکن است در ابتدا نگران‌کننده باشد اما چندان جای نگرانی نیست. در واقع لرزش دست می‌تواند کارهای روزمره را دشوار کند و منجر به ناامیدی و گاهی خجالت شود. اکثر افراد گاهی دچار لرزش دست می‌شوند. این مشکل، سندرم لرزش دست نام دارد که از نظر شدت و تعداد دفعات در افراد مختلف، متغیر است. بیش از ۲۰ نوع لرزش مختلف وجود دارد اما در افراد دیده می‌شود.

لرزش در حالت استراحت زمانی اتفاق می‌افتد که عضلات شما شل هستند، مانند زمانی که در حالت استراحت هستید. برعکس، لرزش‌های حرکتی که شایع ترین نوع هستند، هنگامی که عضلات در حین حرکت منقبض می‌شوند، رخ می‌دهد. بسیاری از اوقات، علت لرزش دست روشن نیست، اما لرزش در برخی موارد می‌تواند نشانه‌ای از یک اختلال عصبی یا مسئله حرکتی باشد.

اگر وقتی بدن شما در حال حرکت است، لرزش ‌دست بدتر شود، احتمالاً  دچار لرزش‌ اساسی هستید. در بیماران پارکینسون، لرزش‌ دست هنگامی که عضلات در حالت استراحت باشند بدتر می‌شود. با این حال، لرزش‌ دست همچنین می‌تواند از سایر موارد از جمله اضطراب، تیروئید بیش از حد فعال، تشنج و کاهش قند خون رایج نیز ناشی شود. علاوه بر این، برخی از داروها نیز ممکن است عاملی برای این مسئله باشند. برای مثال آمفیامین، کورتیکواستروئیدها، برخی از داروهای آسم و کافئین بیش از حد می‌توانند این لرزش ها را ایجاد کنند.

البته بخش دیگری از لرزش‌ دست به دلیل سبک زندگی بوده که تاثیر مستقیمی بر این موضوع داشته است. برای درمان این موضوع باید به فیزیوتراپی بروید و راه‌‌حل‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید. البته داروهایی هم برای درمان این مشکل وجود دارد که برای درمان باید به پزشک مراجعه کنید. در نتیجه اگر از لرزش دست رنج می‌برید بهتر است در ابتدا نگاهی به سبک زندگی خود بیندازید، بیماری‌های خود را بشناسید و داروهایی که مصرف می‌کنید را مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: سرمای پا : چرا پاهایمان همیشه سرد است و این سرما چه معنایی دارد؟
بیشتر بخوانید: مصرف بیش از حد ویتامین آ چه تاثیری بر بدن خواهد داشت؟
بیشتر بخوانید: امکان تشخیص ویروس کرونا با هوش مصنوعی

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.