خواب آرام در شب

خواب آرام در شب – کدام غذاها ما را از این نعمت عزیز محروم می‌کنند؟

طبق تحقیقات انجام شده در ماه سپتامبر بیش از یک سوم از افراد بزرگسال در ایالات متحده خواب کافی ندارند. داشتن خواب آرام در شب موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند بر روی عملکرد کلی ما در طول روز تأثیرگذار باشد. شما هم مانند ما نیاز به مطالعه مقاله خاصی ندارید تا بدانید خوابتان کم است، اما اینکه بدانید به چه دلیل این اتفاق می‌افتد و چگونه می‌توانید وضعیت را تغییر دهید، مطمئناً ایده خوبی به نظر می‌آید.

برای داشتن خواب آرام در شب چه غذایی نخوریم؟

عوامل زیادی از استرس گرفته تا فعالیت جسمی می‌تواند بر روی کیفیت خواب ما در شب تأثیر بگذارد. علاوه‌براین بد نیست بدانید که غذاهایی که ما می‌خوریم هم می‌تواند بر کیفیت و مدت زمان خواب ما تأثیر گذار باشند. در ادامه مطلب شما را با غذاهایی که نباید پیش از خواب میل کنید، آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1. غذاهای اسپایسی و هر چه که باعث رفلاکس معده می‌شود

غذاهای اسپایسی و تند باعث سوزش معده می‌شوند. اگر شخصی رفلاکس معده را از خوردن غذاهای پرادویه تجربه می‌کند، درست بعد از خوردن غذا دراز بکشد؛ اسید می‌تواند از معده به مری بازگردد و باعث سوزش در قفسه سینه شود. این می‌تواند خواب شب شما را مختل کند.

فلفل تند مانع خواب آرام در شب

غذاهایی که می‌توانند باعث بازگشت اسید معده شوند:

  • غذاهایی که شما را داغ می‌کنند، مانند فلفل قرمز، سس‌های تند و …
  • غذاهای چرب مثل پنیر پیتزا، مرغ سوخاری و …
  • مرکبات
  • گوجه‌فرنگی

2. هر مدل از کافئین

کافئین تنها مختص قهوه نیست. این می‌تواند شامل شکلات‌ها، بستنی و هرچیزی با طعم شکلات باشد. از خوردن شکلات، به‌خصوص از نوع تلخ آن جلوگیری کنید. باوجود آنکه این شکلات‌ها منبعی خوبی برای آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، هرچه تلخ‌تر باشند، کافئین بیشتری دارند. نوشیندنی‌های انرژی‌زا، چای سبز و … نیز دارای کافئین می‌باشند. بهتر است که تمامی آنها 6-7 ساعت پیش از خواب میل شوند.

3. همبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌شده و هر غذای چرب دیگری

همبرگر، سیب‌زمینی سرخ‌شده

غذاهایی که چربی زیاد، آن هم از نوع اشباع شده دارند به زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند و این می‌تواند بر روی خواب افراد تأثیر بگذارد. بهتر است این غذاها را زودتر و حداقل بدون سس‌های تند میل کنید.

4. قند و شکر

خوردن دسر، نوشیدنی‌های شیرین و هر آنچه که شکر دارد، می‌تواند خواب راحت در شب را از شما بگیرد. اختلال گهگاهی در خواب یک موضوع طبیعی است، اما شکر زیاد در بدن نه تنها می‌تواند خواب ما را به تعویق بیندازد، بلکه باعث بیدار شدن بیشتر نیز می‌شود. مصرف قند کمتر هم برای خواب بهتر و هم برای سلامتی مفید است.

5. تعادل در خوردن مایعات

تعادل در خوردن مایعات

درست همانطور که نباید قبل از خواب پرخوری کنیم، همین مسأله در مورد نوشیدنی نیز صدق می‌کند. مسلماً نباید با تشنگی به رختخواب بروید، اما خوردن حجم زیاد مایعات هم کار عاقلانه‌ای نیست. آبرسانی کافی به شما کمک می‌کند که بخوابید و خواب آرامی داشته باشید، اما زمان‌بندی مهم است. با این حال، خوردن بیش از اندازه مایعات درست قبل خواب، باعث می‌شود تا در طول شب از خواب عمیق بیدار شده و به دستشویی بروید.

خوردن چند وعده غدایی کوچک در طول روز بهتر از جمع کردن یکباره حجم زیادی از کالری است. وعده‌های غذایی سنگین، فرایند هضم غذا را کند می‌کنند. داشتن خواب آرام در شب زمانیکه احساس ناراحتی و سیری بیش از اندازه می‌کنید، سخت است.

بیشتر بخوانید: ده خوراکی خواب‌آور که به شما کمک می‌کنند شب‌های آرام‌تری داشته باشید

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar Googooli گفت:

    همینطور اگه بیشتر از یک هفته اختلال خواب دارید یعنی زیر ۵ دقیقه (مکس ۱۰) خوابتون (خواب طبیعی بدون دارو) نمیبره حتما به روانپزشک مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.