آیا منیزیم می‌ تواند راز خواب بهتر باشد؟

منیزیم یک توصیه درمانی جدید برای خواب بهتر است. این ماده مغذی نقش زیادی در تنظیم خواب دارد. تحقیقات کنونی نشان می‌دهد که منیزیم می‌تواند به آرامش بدن و حتی بهبود علائم بی‌خوابی کمک کند.

اگر علاقه‌مند به استفاده از منیزیم به عنوان یک کمک‌کننده خواب طبیعی هستید، با پزشک خود در مورد اینکه آیا منیزیم می‌تواند برای شما مفید باشد، صحبت کنید.

خواب بهتر با منیزیم

منیزیم چیست؟

منیزیم یک ماده مغذی ضروری برای بیش از 300 فرآیند در بدن شما است. منیزیم سیستم ایمنی سالم را حفظ می‌کند، عملکرد ماهیچه‌ها، اعصاب و فشار خون را تضمین می‌کند و استخوان‌های شما را قوی نگه می‌دارد. منیزیم همچنین به مدیریت سطح قند خون کمک می‌کند و برای تولید پروتئین و انرژی مورد نیاز است.

دوز توصیه شده منیزیم

متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند که بزرگسالان روزانه 300 تا 420 میلی گرم منیزیم مصرف کنند. مقدار مناسب بستگی به جنس، سن و باردار بودن یا شیردهی شما دارد. بدون مکمل‌های منیزیم، 48 درصد از آمریکایی‌ها منیزیم کافی روزانه دریافت نمی‌کنند.

گروه‌های خاصی در معرض خطر سطوح ناکافی منیزیم هستند:

  • افراد مسن
  • نوجوانان
  • افراد مبتلا به دیابت نوع 2
  • افرادی که بیش از حد الکل مصرف می‌کنند
  • افراد مبتلا به اختلالات گوارشی

غذاهای حاوی منیزیم:

شما می توانید منیزیم‌دار را به طور طبیعی در بسیاری از غذاها پیدا کنید، از جمله:

  • سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج یا چغندر سوئیس
  • آجیل، حبوبات و دانه‌ها، از جمله بادام هندی، نخود و لوبیا
  • ماست و شیر
  • توفو، شیر سویا و سایر محصولات سویا
  • غلات کامل، مانند برنج قهوه‌ای
  • همچنین می‌توانید منیزیم را در غذاهای غنی شده پیدا کنید. غلات صبحانه دارای منیزیم

تاثیر منیزیم بر خواب:

تاثیر منیزیم بر بی‌خوابی

منیزیم اضافی در رژیم غذایی شما این پتانسیل را دارد که به خواب بهتر کمک کند. آنچه از تحقیقات مشخص است این است که کمبود منیزیم بر خواب تأثیر منفی می‌گذارد.

کمبود جدی منیزیم در بدن نادر است. با این حال، برخی از نشانه‌های کمبود منیزیم در رژیم غذایی شما ضعف و خستگی عضلانی است. سطوح پایین منیزیم با کیفیت پایین خواب و بی‌خوابی مرتبط است. اضطراب و افسردگی نیز با سطوح پایین منیزیم ارتباط دارد و می‌تواند به بی‌خوابی دامن بزند.

منیزیم و بی‌خوابی:

بی خوابی یک اختلال خواب رایج است. افراد مبتلا به بی‌خوابی کمبود انرژی را تجربه می‌کنند و در صبح احساس شادابی ندارند. این افراد همچنین ممکن است با خواب آلودگی بیش از حد در طول روز، اضطراب یا افسردگی دست و پنجه نرم کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که منیزیم ممکن است به بهبود علائم بی‌خوابی و خواب بهتر کمک کند.

سایر فواید منیزیم:

علاوه بر بهبود خواب و خواب بهتر، مکمل‌های منیزیم را می‌توان برای درمان سایر بیماری‌ها نیز استفاده کرد:

  • پوکی استخوان: منیزیم جزء فرآیند استخوان سازی است. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مکمل‌های منیزیم می‌توانند پوکی استخوان را کاهش دهند.
  • بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون بالا: تحقیقات نشان می‌دهد که منیزیم ممکن است خطر سکته مغزی یا بیماری قلبی را کاهش دهد. با این حال، به شرکت کنندگان در این مطالعات یک مجموعه‌ای از مواد مغذی داده شده بود، بنابراین نتایج را نمی‌توان به تنهایی به منیزیم نسبت داد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که منیزیم می‌تواند فشار خون را کاهش دهد اما به مقدار کم.
  • دیابت نوع 2: از آنجایی که منیزیم در تجزیه قندهای بدن نقش دارد، اگر مقدار زیادی منیزیم در رژیم غذایی خود داشته باشید، کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوید. اما محققان در حال حاضر شواهد کافی برای اثبات موثر بودن منیزیم در مدیریت دیابت نوع ،2 در صورت ابتلا به این بیماری ندارند.
  • میگرن یا سردرد میگرنی: افرادی که سطح منیزیم پایینی دارند بیشتر مستعد ابتلا به سردرد یا میگرن هستند. مطالعات نشان داده‌اند که منیزیم می‌تواند دفعات و طول مدت سردردهای میگرنی را کاهش دهد. آکادمی مغز و اعصاب آمریکا منیزیم را به عنوان یک درمان میگرن “احتمالاً موثر” می‌داند و استفاده از آن می‌تواند یک اقدام پیشگیرانه احتمالی در نظر گرفته شود. با این حال، از آنجایی که سطح موثر منیزیم برای درمان میگرن بالاتر از حد استاندارد است، شما باید منیزیم را فقط با مشورت پزشک برای میگرن مصرف کنید.

خطرات منیزیم

قرص منیزیم برای خواب بهتر

مکمل‌های منیزیم، زمانی که در دوزهای مناسب مصرف شوند، خطرات کمی دارند. کلیه افراد سالم می‌توانند منیزیم اضافی موجود در ادرار را دفع کند. اگر از داروهای منیزیم یا مکمل‌های غذایی با دوز بالا استفاده می‌کنید، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  • اسهال
  • گرفتگی
  • حالت تهوع
  • علاوه بر این، مصرف بسیار زیاد منیزیم می‌تواند منجر به ضربان قلب نامنظم شود. مصرف منیزیم همراه با غذا می‌تواند احتمال بروز این علائم را کاهش دهد.

منیزیم در مقابل ملاتونین

منیزیم و ملاتونین عملکردهای متفاوتی در بدن شما دارند. منیزیم یک ماده مغذی است که فرآیندهای مختلف بدن را تنظیم می‌کند، در حالی که ملاتونین هورمونی است که الگوهای خواب را تنظیم می‌کند.

مکملی که باید مصرف کنید در نهایت به هدف شما بستگی دارد. منیزیم به آرامش بدن کمک می‌کند. این ماده مغذی استرس را کاهش می‌دهد و به خواب طولانی تری کمک می‌کند.

در مقابل، ملاتونین به شما کمک می‌کند سریعتر بخوابید. از منیزیم و ملاتونین گاهی اوقات به صورت ترکیبی می‌توان برای درمان بی‌خوابی استفاده کرد.

آیا شما از منیزیم برای خواب بهتر در شب استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 4.5 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.