روغن آووکادو

چرا توصیه می‌شود که با روغن آووکادو پخت و پز کنیم؟

توصیه زیادی می‌شود که با روغن‌های طبیعی مانند روغن کنجد، روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن‌هایی چون روغن آووکادو آشپزی کنیم. این روغن‌ها طعم غذا را عوض خواهند کرد و بسیار خوش عطر خواهند بود. از سوی دیگر این روغن‌ها برای سلامتی بسیار بهتر هستند و بدون ترکیبات شیمیایی خواهند بود. در این مطلب قصد داریم به تاثیر روغن آووکادو در آشپزی و بر بدن بپردازیم.

روغن آووکادو نسبت به روغن‌های طبیعی دیگر انتخاب بهتری است زیرا از چربی اشباع نشده و کاملا سالم بهره برده است. این روغن دارای چربی نوع خوب است که در دمای بالا نیز تاثیرات منفی در بدن باقی نخواهد گذاشت. این روغن برای سرخ کردن مواد غذایی یا تفت دادن و گریل کردن، یک انتخاب عالی است زیرا بدون چربی مضر بوده و از سوی دیگر طعم خوبی به غذا می‌دهد. این روغن بسیار ملایم و سبک است و هیچگونه بوی اضافه‌ای را به غذا منتقل نخواهد کرد.

روغن آووکادو

توجه داشته باشید که اگر روغن آووکادو را برای پخت و پز و آشپزی انتخاب می‌کنید، باید نوع تصفیه شده آن را تهیه کنید. برای استفاده طولانی مدت خوب است که این روغن را در محیط‌های خنک نگهداری کنید. روغن آووکادو به شما کمک می‌کند تا ضمن اضافه کردن یک عطر و طعم سبک، غذای خود را سالم بپزید و نوش جان کنید. این روغن پخت و پز با ترکیبات خود، برای سلامتی بسیار مفید است.

همانطور که گفتیم روغن آووکادو دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده است و به همین دلیل یک گزینه سالم برای بدن خواهد بود. این نوع اسیدهای چرب به بدن کمک می‌کنند تا مواد مغذی مهمی مانند آنتی اکسیدان‌ها و کاروتنوئیدها را جذب کند. این روغن همچنین حاوی مقادیر زیادی لوتئین و کاروتنوئید بوده که به عنوان یک آنتی اکسیدان مفید برای چشم شناخته شده است. در نهایت اگر می‌خواهید کلسترول خود را کاهش دهید و سلامت قلب را بهبود ببخشید، روغن آووکادو می‌تواند به این امر کمک کند.

بیشتر بخوانید: چرا باید برای سلامتی بدن به صورت روزانه شکلات تلخ مصرف کنیم؟
بیشتر بخوانید: بهترین برنج برای سلامت بدن: اگر هر روز برنج بخوریم چه اتفاقی برای بدنمان خواهد افتاد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar قاسم گفت:

    والا ما جایی ندیدیم توصیه کرده باشن اولین باره از شما داریم میشنویم. از طرفی باید واردات آووکادو رو ممنوع و نگهداری و مصرفش رو جرم اعلام کنند چونکه لاکچری نشین های سعادت آباد و مشتریان بازار تجریش و برج نشین های زعفرانیه و سوهانک و آجودانیه به اندازه کافی پز های روشنفکری و خوش غذایی و وگانیسمشان را به رخ مردمان جهان کشیدند. برای روغن هم میتوانید از روغن زیتون و کنجد و گزینه های ارزان تر مثل پالم و جامد تراریخته مصرف نمایید که با کوپن هایی که توزیع خواهد شد در دسترس همگان خواهد بود.

  2. Avatar Nero گفت:

    میشه منبع بدید که کی این توصیه رو کرده؟
    بد نیست تحقیقی که در لندن روی تمام روغن های خوراکی انجام شد رو تو ۳۷ درجه ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.