یوگا برای مبتدیان : آنچه که باید قبل از شروع کلاس‌های یوگا بدانید!

اگر شما از جمله کسانی هستید که قصد دارید کلاس‌های یوگا را شروع کنید، باید جزییاتی را در رابطه با این ورزش بدانید. یوگا به طور کلی با هدف آرامش درون ارائه شده و تمامی حرکات و نرمش‌های یوگا در بخش‌های مختلف بدن تاثیر فوق العاده ای دارد. در واقع یوگا یک راهکار فوق العاده برای هرگونه درد و مشکلات عصبی خواهد بود و شما را در شرایط روحی و جسمی بهتر قرار خواهد داد. در این مطلب جزییاتی از یوگا برای مبتدیان را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

یوگا برای مبتدیان

یوگا برای مبتدیان

یوگا همچنین به انعطاف پذیری بدن کمک زیادی می‌کند و برخی از مردم فکر می‌کنند اگر انعطاف پذیر نباشند، نمی‌توانید یوگا انجام دهید. در واقع قرار نیست که قبل از یوگا بتوانید تمامی حرکات را تمام و کمال انجام دهید بلکه انعطاف پذیری پس از دوره‌های مختلف یوگا بدست خواهد آمد. در سال‌های اخیر یوگا در ایران مورد توجه بسیاری قرار گرفته و کلاس‌های متعدد و متنوعی ارائه شده است.

یوگا برای افراد با مشکلات مختلف، متفاوت خواهد بود در نتیجه سعی کنید با مربی خود مشکلاتتان را عنوان کنید تا تمریناتی بر حسب نیازتان در اختیارتان قرار گیرد. در کلاس‌های یوگا مهم ترین قسمت، تمرینات صحیح تنفسی است که بیشترین تاثیر را در شما خواهد داشت.

سعی کنید در کلاس‌های یوگا احساس راحتی کنید و خودتان را از هر حس بدی رها کنید. فواید کلاس‌های یوگا این است که فرصتی در اختیارتان قرار می‌گیرد که احساس آرامش را در این دنیای شلوغ تجربه کنید و حالات روحی و روانی جدیدی داشته باشید. در واقع باید تمرین کنید که هرگونه مشکلات روحی و جسمی را پشت در کلاس بگذارید و وارد کلاس شوید.

برای کلاس‌های یوگا سعی کنید شادترین رنگ‌ها و در عین حال راحت ترین لباس‌ها را انتخاب کنید. لباس‌هایی که زیاد در دست و پا نباشند برایتان بهترین انتخاب خواهند بود. در حالت ایده آل بهتر است از شلوار یا شلوارک‌های نرم و تنگ استفاده کنید تا در آن‌ها احساس راحتی کنید و در عین حال قادر به انجام حرکت مختلف باشید. در واقع لباش نباید در حرکات یوگا اختلال ایجاد کند.

بهتر است تا دو ساعت قبل از کلاس‌های یوگا یک وعده غذای کامل بخورید تا انرژی لازم را داشته باشید. برای مثال اگر صبح‌ها به یوگا می‌روید یک صبحانه با کربوهیدرات ساده برایتان انتخاب خوبی خواهد بود. نان تست، کره، آجیل، موز یا ماست کم چرب قبل از تمرین گزینه‌های خوبی هستند.

در یوگا به بدن خود گوش فرا دهید و به حدود خود احترام بگذارید. اگر برخی حرکات خارج توان شماست نباید به خود فشار بیاورید و به بدنتان آسیب نرسانید. در نتیجه سعی کنید حرکات را در حد توانتان با تکرار و تمرین انجام دهید و هر بار عملکرد خود را بهبود ببخشید. از طرفی اگر حرکاتی برایتان سخت است صبر کنید تا دیگران آن حرکات را انجام دهند و شما بنشینید و تمرین تنفس را در این مدت انجام دهید.

امتیاز: 3.0 از 5 (2 رای)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.