15 برند بزرگ با بیش از یک قرن فعالیت
این برندهای بزرگ از جنگهای جهانی، فروپاشیهای اقتصادی، تغییرات فرهنگی و همه چیزهای بین آن عبور کردهاند. به نظر میرسد که آنها راز جاودانگی در دنیای کسب و کار را پیدا کردهاند، که این یک موفقیت چشمگیر به حساب میآید.
اما این فقط شانس نیست که یک برند را بیش از یک قرن زنده نگه میدارد. این برندها در تکامل با دنیای اطراف خود توانستهاند زنده بمانند. آنها به آنچه که آنها را منحصر به فرد کرده است، پایبند بودهاند و در عین حال به اندازه کافی تغییر کردهاند تا برای مردم یکنواخت و قدیمی نشوند.
برند هایی با بیش از یک قرن فعالیت:
کوکاکولا (تأسیس در 1886)
داستان کوکاکولا با یک داروساز به نام جان استیث پمبرتون آغاز شد که یک مایع کاراملی رنگ پخت که در نهایت به محبوبترین نوشابه جهان تبدیل شد.
چه چیزی کوکاکولا را برای این مدت طولانی سرپا نگه داشته است؟ ساده است، آنها میدانند چگونه با دنیای امروزی تطبیق پیدا کنند. کوکاکولا خط تولید خود را که شامل نوشابههای رژیمی، کوکای زیرو و همه نوع طعمها بود توسعه داده است تا سلیقههای متفوت را در نظر بگیرد. همچنین این برند به هنر بازاریابی به خوبی تسلط دارد و با نسل جدید از طریق کمپینهای خلاقانه ارتباط برقرار میکند.
شرکت موتور فورد (تأسیس در 1903)
هنری فورد وقتی شرکت موتور فورد را تأسیس کرد، خط تولیدش صنعت تولید را متحول کرد و امکان تولید خودروهایی با قیمتی که مردم عادی بتوانند بخرند را فراهم کرد.
فورد فراز و نشیبهای خود را داشت اما همیشه راهی برای ماندن در رقابت پیدا میکردند. فورد به ترندهایی مانند خودروهای برقی، فناوری هیبریدی و حتی خودروهای خودران توجه میکند. این شرکت خودرسازی مایل به تغییر و تکامل است اما میراث خود را با ماشینهای کلاسیکی مانند موستانگ و F-150 زنده نگه میدارند.
پپسیکو (تأسیس در 1898)
پپسی بزرگترین رقیب کوکاکولا است اما طرفداران خود را در سراسر جهان دارد. پپسی به عنوان یک شرکت کوچک نوشابه توسط یک داروساز به نام کالب برادهام تأسیس شد و بعدها به امپراطوری که میبینید، تبدیل شد. پپسیکو فقط نوشابه نیست، بلکه شرکت اصلی برندهایی مانند فریتو-لی، تروپیکانا و گاتورید هم است.
پپسی میداند چگونه در مرکز توجه بماند. توانایی شرکت در تنوع بخشیدن و تغییر در حالی که پپسی را در قلب برند خود نگه میدارد، دلیل ماندگاری این برند در طول این یک قرن بوده است.
جنرال الکتریک (تأسیس در 1892)
با ریشههای که به خود توماس ادیسون برمیگردد، جنرال الکتریک (GE) یکی از آن برندهایی است که به نظر میرسد همیشه وجود داشته است. از لامپها تا موتورهای جت، GE در همه چیز دستی دارد. آنها بیش از یک قرن است که خانهها را روشن میکنند.
طی سالها GE به حوزههای دیگر هم گسترش یافته است حتی به حوزه سلامت و انرژی تجدیدپذیر. علیرغم چالشها، تخصص برند در نوآوری به آن کمک کرده است که همچنان زنده بماند.
بروکس برادرز (تأسیس در 1818)
کت و شلوار کلاسیک آمریکایی؟ بروکس برادرز قدیمیترین خردهفروشی پوشاک آمریکاست و بیش از دو قرن است که از روسای جمهور تا مردم عادی را شیکپوش کرده است. آنها معنای خوشپوشی به سبک کلاسیک آمریکایی را تعریف کردهاند.
بروکس برادرز از معرفی پیراهنهای دکمهدار گرفته تا پیشگام شدن در کت و شلوارهای سیرساکر، توانسته است برند خود را تازه نگه دارد بدون اینکه ظاهر کلاسیک و شیک خود را از دست بدهد.
لوی اشتراوس و شرکا (تأسیس در 1853)
لوی اشتراوس اولین جفت شلوار جین خود را برای معدنچیان در جستجوی طلا در کالیفرنیا دوخت و نمیدانست که این جینها روزی به محبوبیت جهانی میرسند. از گاوچرانها تا ستارگان راک، جینهای لوی توسط تقریباً همه افراد معروف پوشیده شده است.
جانسون و جانسون (تأسیس در 1886)
این برند با هدف بهبود مراقبتهای بهداشتی شروع به کار کرد. از محصولات جراحی استریل تا پودر بچه، آنها بیش از یک قرن است که این قبیل محصولات را تولید میکنند. امروزه J&J یک کمپانی بزرگ مراقبتهای بهداشتی است که به خاطر محصولات اصیل خود و همچنین نوآوریهای داروییاش شناخته میشود.
آیبیام (تأسیس در 1911)
ممکن است آیبیام شما را به یاد رایانههای بزرگ بیندازد اما این شرکت با ساخت ساعت و ابزار پانچ شروع به کار کرد. در حال حاضر آیبیام یک رهبر قدرتمند در دنیای فناوری است، این شرکت به سمت نوآوری در هوش مصنوعی و امنیت داده حرکت میکند.
امروزه آیبیام بیشتر بر نرمافزار و خدمات خود تمرکز دارد اما میراث آن به عنوان یک ابرقدرت فناوری غیرقابل انکار است.
نستله (تأسیس در 1866)
نستله به عنوان یک شرکت غذای کودک در سوئیس شروع به کار کرد و در طول سالها، به یکی از بزرگترین شرکتهای غذایی و نوشیدنی در جهان تبدیل شد. از شکلاتهای کیتکت تا محصولات خانگی مانند نسکافه، محصولات نستله راه خود را به تمام خانهها باز کرد.
این شرکت سعی کرد خود را با نیازهای امروزی همگام کند و به حوزههای سلامت، رفاه و حتی غذای حیوانات خانگی وارد شده است. با تنوع بخشیدن به محصولات، نستله توانسته است جایگاه خود را در بین نسلها حفظ کند.
شرکت هرشی (تأسیس در 1894)
میلتون هرشی شرکت خود را بر اساس ایدهای که شکلات را برای عموم مقرون به صرفه میکرد، بنا کرد و این ایده کار کرد. شکلات بار هرشی به یک کلاسیک آمریکایی تبدیل شد و این برند همچنان در حال رشد است.
با وجود رقابت سخت، هرشی نام خود را در بالای قفسه شیرینیجات با معرفی طعمهای جدید و محصولات فصلی نگه داشته است و بازاریابی خلاقانهای را به کار گرفته است. برای بیش از یک قرن، این برند یک اصل در دنیای شکلات بوده است.
هارلی دیویدسون (تأسیس در 1903)
هارلی دیویدسون بیشتر از یک برند موتور سیکلت است، این برند نمادی از آزادی و شورش است. این آیکون آمریکایی برای بیش از یک قرن رویای موتور سواران را تحقق بخشیده است. با موتورهای قدرتمند و صدای متفاوت آنها، هارلی قلب موتورسواران در سراسر جهان را تسخیر کرده است.
هاینکن (تأسیس در 1864)
هاینکن که به عنوان یک کارخانه کوچک آبجوسازی هلندی شروع به کار کرد، به یکی از محبوبترین برندهای آبجو در جهان تبدیل شده است. هاینکن با بطری سبز و ستاره قرمز روی بطری به یک اصل در بارهای سراسر جهان تبدیل شده است. این برند توسط جرارد آدریان هاینکن تاسیس شد و بیش از 150 سال است که آبجو با کیفیت تولید میکند.
تیفانی (تأسیس در 1837)
تیفانی شرکت جواهرات لوکس آمریکایی است. این برند برای حلقههای نامزدی و جواهرات فاخر شناخته شده است. با وجود تغییراتی در صنعت مد، تیفانی توانسته است شهرت خود را با تمرکز بر کیفیت ساخت و طراحیهای منحصر به فرد حفظ کند. خواه یک الماس درخشان باشد یا یک قطعه ساده از نقره، جواهرات تیفانی همچنان مردم را در همه نسلها به خود جذب میکند.
خدمات مالی پرودنشال (تأسیس در 1875)
پرودنشال به عنوان یک شرکت کوچک بیمه عمر شروع به کار کرد، اما به یک ابرقدرت در صنعت خدمات مالی تبدیل شده است. با لوگوی آیکونیک صخره جبل الطارق، پرودنشیال نماد ثبات و امنیت است، دو چیزی که مردم دنبال آن هستند وقتی که به آینده مالی خود فکر میکنند.
در طول سالها، پرودنشال خدمات خود را برای پاسخگویی به نیازهای مالی مدرن تطبیق داده است، ارائه همه چیز از برنامهریزی بازنشستگی تا مدیریت دارایی. از طریق تعامل درست با مشتریان خود و تعهد به خدمات مشتری، پرودنشال میراثی ساخته است که نسلها دوام داشته است.
کولگیت (تأسیس در 1806)
کولگیت به عنوان یک کسب و کار کوچک صابون و شمعسازی شروع به کار کرد اما در ادامه در مراقبت از دندانها هویت شرکت خود را پیدا کرد. امروزه کولگیت با خمیردندان شناخته میشود. برای بیش از دو قرن، این برند به مردم سراسر جهان کمک کرده است که لبخندهایی زیبا و بهداشت دهان خوبی داشته باشند.
کولگیت با نوآوری مداوم در فرمولهای فلوراید، محصولات سفیدکننده یا بستهبندی پایدار توانست در جمع رقبا باقی بماند.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته میشود.