12 نوع مختلف نمک برای پخت و پز و زمان مناسب استفاده از آنها

ما انواع مختلفی از نمک برای استفاده در آشپزی داریم که بافت منحصر به فرد خود را دارند و افراد کمی با آن‌ها آشنا هستند. هر نمک طعم مخصوص خود را دارد و با استفاده مناسب از آن می‌توانید طعم غذای خود را لذیذتر کنید.

راهنمای انواع نمک برای پخت و پز

انواع نمک

نمک یک عنصر ضروری در پخت و پز و نگهداری غذا است. می تواند تاثیر زیادی بر طعم و بافت غذای شما داشته باشد. راهنمای زیر به شما کمک می کند بهترین نمک را برای پخت و پز انتخاب کنید.

1. نمک کوشر

نمک کوشر نوعی نمک دانه درشت است که کمتر تصفیه شده است. این کلرید سدیم تقریبا خالص است و یونیزه نمی‌شود. نمک کوشر به دلیل دانه های درشتش برای چاشنی موارد زیر مفید است:

گوشت‌

طیور

سالاد

اما به خاطر داشته باشید که نمک کوشر برای پخت و پز خوب نیست. این نمک از رسوبات سنگ نمک به دست می‌آید و در بسیاری از کشورهای مختلف در سراسر جهان برداشت می‌شود.

2. نمک خوراکی

نمک سفره نوعی نمک طبیعی کمتر رایج است. فرآوری شده و فاقد مواد معدنی است. این نمک ید دارد. نمک سفره از ذخایر نمک استخراج می‌شود. به عبارت دیگر به اندازه انواع مختلف نمک برای پخت و پز از نظر مواد معدنی غنی نیست. این نمک یک انتخاب عالی برای چاشنی‌ و پخت و پز است.

3. فلور دی سل

 Fleur de Selبه معنای “گل دریا” است و یکی از گرانبهاترین مواد موجود در جهان است و به این دلیل است که به صورت دستی از بالای حوضچه‌های نمک برداشت می‌شود. این نمک در اصل از سواحل فرانسه در بریتانی برداشت می‌آید. Fleur De Sel یک انتخاب عالی برای تمام بشقاب‌های غذا درست قبل از خوردن است.

4. نمک دریا

نمک دریا از تبخیر آب دریا برداشت می‌شود. به طور کلی کمتر از نمک خوراکی، فرآوری شده است و آثار معدنی خود را حفظ می‌کند. این نمک برای پاشیدن روی غذا مناسب است و کنتراست خوبی با ظرفی که درست می‌کنید، دارد.

5. نمک دریای سلتیک

نمک دریایی سلتیک به نام «سل گریس» (نمک خاکستری) نیز شناخته می‌شود که یک نوع نمک دریایی است که در سواحل فرانسه تولید می‌شود و از خاک رس موجود در نمکزارها استخراج می‌شود. مواد معدنی و عناصر کمیاب این نمک به طور طبیعی متعادل هستند. این نمک فواید سلامتی مانند کاهش فشار خون دارد. این نمک دارای بافتی نامنظم و درشت است، بنابراین برای چاشنی گوشت و ترشی مناسب است.

6. نمک پولکی

نمک پولکی نوعی نمک برای پخت و پز است که چاشنی متداولی برای بسیاری از غذاها است. برای تهیه نمک پولکی، کریستال‌های نمک را به قطعات کوچکتر خرد می‌کنند. این فرآیند بسته به سازنده می‌تواند بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشد. شما می‌توانید از این نمک به روش‌های مختلفی استفاده کنید.

7. نمک صورتی

نمک صورتی از کریستال های سنگی نمک که از مناطق نزدیک به هیمالیا استخراج می‌شود، به دست می‌آید. عمدتاً از سدیم و سایر عناصر کمیاب از جمله آهن و روی تشکیل شده است. علاوه بر این، نمک صورتی می‌تواند یک چاشنی ارزشمند برای غذا باشد. به دلیل رنگ صورتی و طعم شورتر در مقایسه با نمک خوراکی معمولی جذابیت بیشتری دارد.

این نمک برای هر دستور غذایی که نیاز به مقدار کمی نمک دارد عالی است. می‌توانید از آن در سس‌ها، مارینادها یا به عنوان یک افزودنی تزئینی استفاده کنید. این نمک یکی از بهترین نمک‌ها برای پخت و پز محسوب می‌شو و نمک مناسبی برای افراد دارای فشار خون است.

8. نمک قرمز

نمک قرمز یا “نمک آلئا” یک نمک هاوایی است که از خاک رس آتشفشانی قرمز آسیاب شده جزیره هاوایی تهیه می‌شود. این نمک از بیش از 80 ماده معدنی تشکیل شده و سرشار از اکسید آهن است. شوری ملایم و طعمی لطیف دارد. این نمک یک انتخاب عالی برای چاشنی و نگهداری گوشت و ماهی است. این نمک جنبه تزئینی هم به غذایتان می‌دهد. همچنین برای تفت دادن و برشته کردن بسیار عالی است.

9. نمک سیاه

نمک سیاه نوعی سنگ نمک است که از سنگ‌های آتشفشانی هیمالیا، معمولاً پاکستان، می‌آید. این نمک سرشار از آهن، منیزیم و کلسیم و همچنین چند عنصر کمیاب دیگر است.

نمک سیاه دارای بو و طعم بسیار تندی است و به همین دلیل در مقادیر کم استفاده می‌شود. این نمک یک طعم دهنده عالی است. بهتر است از آن در غذاهایی استفاده شود که طعم و عطر قوی دارند، مانند کاری یا خیار شور.

10. نمک گدازه سیاه

نمک گدازه سیاه در هاوایی و قبرس برداشت می‌شود. سپس با ذغال فعال حاصل از گدازه موجود در مناطقی که به نمک رنگ تیره می‌دهد، ترکیب می‌شود. می‌توانید از نمک گدازه سیاه هم برای طعم دادن و هم برای تزئین استفاده کنید. این نمک برای پاشیدن روی غذا فوق العاده است!

11. نمک شور

نمک‌های شور در ترکیب با آب طعمی متمایز به غذاها می‌بخشند. این نمک‌ها رطوبت بیشتری را حفظ می‌کنند و گوشت را نرم نگه می‌دارد. آب نمک یک فرآیند آشپزی است که طعم و لطافت غذا را افزایش می دهد.

12. نمک‌های طعم‌دار

نمک‌های طعم‌دار ترکیبی از نمک پوسته پوسته و یک ادویه یا سبزی خشک هستند. این نمک‌ها برای دو چندان کردن طعم غذا طراحی شده‌اند. می‌توانید از این نمک‌ها برای طعم دادن به گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات استفاده کنید.

بهترین نمک برای پختن وعده های غذایی روزانه چیست؟

نمک کوشر را به دلیل تطبیق پذیری و طعم معتدل آن توصیه می کنیم. آنقدر درشت است که هنگام چاشنی کردن با دست به راحتی کنترل شود. به خوبی حل می شود و برای انواع ظروف عالی است.

آیا می‌توانیم انواع مختلف نمک را در دستور غذاها استفاده کنیم؟

بله! اما مهم است که به تفاوت‌های بافت و طعم نمک توجه داشته باشید. به عنوان مثال، نمک خوراکی ریز بسیار متراکم‌تر از نمک دریایی درشت است در نتیجه اگر جایگزین نمک دریا شوند، باید کمتر از آن‌ها استفاده کنید.

چگونه باید انواع مختلف نمک را نگه‌داری کنیم؟

بیشتر نمک ها باید در جای خشک و خنک و دور از رطوبت نگهداری شوند. نمک‌هایی مانند فلور د سل بهتر است در ظروف در بسته نگهداری شوند تا رطوبت و بافت خود را حفظ کنند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.