آیا نشانه‌های بحران میانسالی را در همسرتان می‌بینید- برای کمک به او چه باید کرد

تقریباً 25 درصد مردم بحران میانسالی را تجربه می‌کنند که ناشی از افزایش سن، عدم موفقیت در زندگی و مشکلات یا پشیمانی از چیزهای گذشته است. مردم یا باید آن را بپذیرند و به زندگی ادامه دهند یا قدم هایی بردارند تا انتظاراتشان با واقعیت مطابقت داشته باشد. ما در دینو علائم بحران میانسالی و نحوه مقابله با آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا بدانید برای کمک به عزیزتان چه کاری باید انجام دهید.

علائم بحران میانسالگی:

1. کاهش شادی و رضایت از زندگی

در حالی که مردم زندگی خود را با هیجان و انرژی آغاز می‌کنند، بسیاری از آنها زمانی که به میانسالی می‌رسند، رضایت از زندگی را در پایین ترین سطح گزارش می‌کنند. شادی در طول زندگی مانند کلمه U است و لحظه‌ای که به پایین‌ترین سطح خود می رسد، نشانه بحران میانسالی است. خبر خوب این است که پس از بحران، شادی و رضایت از زندگی دوباره افزایش می‌یابد.

2. تغییر در رفتار

تغییر رفتار در بحران میانسالی

برای همه بحران‌های روانی، مشاهده تغییرات در رفتار و عادات فردی عادی است. فرد ممکن است روال خواب خود را تغییر دهد، کمتر به بهداشت خود اهمیت دهد یا صرفاً متفاوت‌تر غذا بخورد. گاهی اوقات این تغییرات ناگهانی‌تر و آشکارتر می‌شود، مثلاً این کلیشه وجود دارد که آقایان در این دوره شروع به خرید اقلام لوکس و گران می‌کنند.

3. احساس پوچی

نشانه های بحران میانسالی

همسرتان ممکن است فکر کند که زندگی فاقد هیجان و معنا است. با فکر کردن به پیری اجتناب ناپذیری که با آن روبرو هستند، ممکن است بنظر برسد که آخرین فرصت را برای انجام کاری جالب و هیجان انگیز دارند. برای برخی افراد این طرز فکر ممکن است به اقدامات عجولانه و آسیب زننده منجر شود.

4. زیر سوال بردن انتخاب‌هایشان

هم مردان و هم زنان می‌توانند دوباره انتخاب‌های زندگی خود را ارزیابی کنند. شخصی که به نظر می‌رسید ازدواج خوشبختی داشته باشد ممکن است درخواست طلاق بدهد یا کسی که از زندگی در یک منطقه روستایی لذت می‌برد ممکن است بخواهد به یک شهر بزرگ نقل مکان کند. اگر فرد مورد علاقه شما شروع به تغییر ارزش‌های زندگی خود کرد، صبور باشید. ممکن است فقط یک مرحله باشد یا با کمک این بحران، خود را بهتر درک کنند و زندگی آگاهانه‌تری را در پیش بگیرند.

5. احساس شدید دلتنگی

در حالی که زندگی افراد حدوداً 40 ساله کم و بیش به شکل ثابت و یکنواخت در آمده‌است، ممکن است نسبت به گذشته نوستالژیک شوند. از اسباب‌بازی‌هایی که در دوران نوجوانی داشتند تا زمان‌هایی که آزادی بیشتر و مسئولیت‌های کمتری وجود داشت. زمانی که فرد بحران میانسالی را تجربه می‌کند، ممکن است به این فکر کند که گذشته بهتر بوده‌است.

6. مقایسه مداوم خود با دیگران

علائم بحران میان‌سالی

همسرتان ممکن است شروع به مقایسه زندگی خود با دیگران کند. به نظرشان همه اطرافیان شادتر و ثروتمندتر از آن‌ها هستند یا شغل بهتری دارند. اگر متوجه این مقایسه در آن‌ها شده‌اید وقت آن رسیده‌است که دستاوردهایی که در زندگی خود به دست آورده‌اند را به آن‌ها یادآوری کنید.

چه کاری می‌توانید برای کمک به شریک زندگی خود انجام دهید

بحران میانسالی

این بحران با افسردگی متفاوت است و با گذشت زمان بهتر می‌شود، پس با عزیزتان صبور باشید. چند کاری که می‌توانید انجام دهید تا به آنها کمک کنید که این دوران را پشت سر بگذارند:

  • بدون قضاوت به حرف‌های عزیزتان گوش دهید و سعی کنید یک گفت و گو سالم با آن‌ها داشته باشید.
  • به آن‌ها زمان و فضا بدهید تا احساساتشان را بپذیرند و حل کنند.
  • دنبال علایق خودتان باشید. وقتی شریک زندگی شما در حال گذر از یک بحران است، ممکن است افسرده‌کننده باشد، بنابراین زمان عالی برای تمرکز بیشتر بر روی خودتان است.
  • مراجعه به یک درمانگر با همسری که دچار بحران میانسالی است می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

این بحران عاطفی جنبه مثبتی نیز دارد

در حالی که زمان سختی برای کل خانواده است، این بحران می‌تواند نقطه عطفی هم داشته باشد: فرد بسیار کنجکاو می‌شود. برخی از این کاوش ‌ها و کنجکاوی‌ها می‌تواند به فرد کمک کند بیشتر درباره خود بیاموزد و زندگی آگاهانه‌تری داشته باشد.

آیا کسی را می‌شناسید که این مرحله را پشت سر گذاشته باشد؟ به نظر شما موثرترین راه برای غلبه بر این دوران سخت چیست؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

۵ دیدگاه

  1. Avatar علی گفت:

    سلام خسته نباشید
    حقیقتش اینه که نمیشه کاری کرد
    فقط باید دنبال یه همسر جوانتر بود.

    • Avatar محدثه تنها گفت:

      این طرز فکر درست نیست. انسان‌ها وسیله نیستن که تاریخ انقضا تموم شد دنبال ی جوان تر بگردین.

      • Avatar علی گفت:

        حق کاملا با شماست خیلی ممنونم از شما من مزاح کردم و در واقع خواستم این حقیقت تلخ رو که خیلی از اشخاص بعد از سالها زندگی خوب با همسرشون بعد از پیدا شدن آثار میانسالی به دنبال پارتنر جوانتر میرن و باهاش رابطه برقرار میکنن رو در قالب طنز بیان کرده باشم اگر باعث انقباض خاطرتون شدم پوزش من رو بپذیرید💐
        یادتون هم باشه جواب سلام واجبه
        موفق باشید.

  2. Avatar joie گفت:

    توو سی سالگی هم این آثارو داریم تف توو این مملکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.