6 راه برای بهبود کیفیت زندگی در سال جدید

گاهی اوقات زندگی می‌تواند طاقت فرسا باشد. چه زندگی شخصی یا کار خسته‌کننده یا صرفاً مقابله با استرس‌های زندگی روزمره. به همین دلیل مهم است که برای بهبود کیفیت زندگی خود وقت بگذارید و کارهای کوچکی را برای  حال بهتر انجام دهید. این تغییرات کوچک می‌تواند تأثیر مثبت و پایداری بر سلامت روان و دیدگاه بلند مدت شما نسبت به زندگی داشته باشد. در اینجا 6 راه آسان برای بهبود کیفیت زندگی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

راه هایی برای افزایش کیفیت زندگی:

بهبود کیفیت زندگی

1. برای آنچه که دارید سپاسگزار باشید

گاهی اوقات ما در دام فکر کردن به چیزهایی که نداریم گیر می‌افتیم، نارضایتی از داشتن شغل ایده‌آل، نداشتن زندگی مجلل یا یک رابطه موفق. به جای اینکه تمام این انرژی ذهنی خود را صرف چیزهایی کنید که ندارید، سعی کنید چیزهایی را که دارید قدر بدانید.

همه ما چیزهای باارزشی داریم که باید سپاس‌گذار آن‌ها باشیم فقط کافیست کمی به دور و اطرافمان نگاه کنیم. سعی کنید فهرستی از همه چیزهایی که هر روز باید برای داشتن آن‌ها قدردانی کنید، بنویسید.

2. سعی کنید هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید

یادگیری یکی از اجزای اساسی شادی است که نیاز ذهن ما به تحرک و به چالش کشیدن را برآورده می‌کند و می‌تواند دانش و آگاهی ما را بالا ببرد. آنلاین شوید و یک مقاله جالب بخوانید و یا ویدیو و مستندی ببینید که شما را به چالش بکشد. سعی کنید حداقل 15 دقیقه در روز را صرف کسب دانش و آگاهی کنید.

3. فعال بمانید

فعالیت روزانه باعث سلامت جسمی و ذهنی شما می‌شود. از آنجایی که مشاغل بیشتر و بیشتر به سمت یکجا نشینی می‌روند توصیه می‌شود هر روز 10000 قدم پیاده روی کنید. می‌توانید از فعالیت‌های ساده شروع کنید به طور مثال: سعی کنید به جای آسانسور از پله استفاده کنید یا به جای رانندگی پیاده به محل کار یا کافی شاپ بروید. این گام‌های کوچک می‌توانند به شما در بهبود سلامت، خلق و خو و کیفیت زندگی کمک کند.

4. به اندازه استراحت کنید

کاملاً ضروری است که هر شب به بدن خود زمان لازم برای شارژ شدن را بدهید و داشتن یک خواب کامل شبانه بخش بزرگی از داشتن یک زندگی شاد و سالم است. مطالعات نشان داده‌ است که خواب کافی می‌تواند به شما کمک کند عمر طولانی‌تری داشته باشید، حافظه خود را بهبود بخشید و خلاقیت خود را افزایش دهید. کارشناسان توصیه می‌کنند حداقل 7 ساعت در شب بخوابید و کمتر از آن می‌تواند منجر به خلق و خوی بد و سطح انرژی پایین شود.

5. خانه و ذهن خود را سازماندهی کنید

یک خانه به هم ریخته می‌تواند به یک ذهن به هم ریخته منجر شود. چند دقیقه از وقتتان را صرف تمیز کردن محیط اطرافتان کنید. حتما نباید تمام گوشه و کنار خانه خود را تمیز کنید.به طور مثال سعی کنید لباس‌ها را از روی زمین بردارید، تخت خود را مرتب کنید، ظرف‌ها را بشورید و زندگی منظمی داشته باشید. این عادات می‌تواند به شما کمک کند تا ذهن خود را سازماندهی و مرتب کنید و روی کارهای مهمی که دارید بتوانید بهتر تمرکز کنید.

6. کیفیت زندگی خود را با صحبت با یک درمانگر بهبود بخشید

اگر با یک اختلال روانی که کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است مبارزه می‌کنید، یکی از بهترین کارها این است که به دنبال درمان باشید. درمان اختلالات و مشکلاتتان می‌تواند زندگی رها‌تر و سالم‌تری به شما بدهد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.