بهترین دما برای داشتن یک خواب خوب در شب

بی قراری، اختلال خواب یا کم‌خوابی مشکلی است که بسیاری از مردم به خصوص در شب‌های گرم دچار آن می‌شوند. اما چه دمایی مناسب خواب در شب است؟تحقیقات جدید روی گروهی متشکل از 50 داوطلب بالای 60 سال که در بوستون ایالات متحده زندگی می‌کنند، نشان می‌دهد که محدوده دمایی مطلوب برای آرام‌ترین خواب برای افراد مسن بین 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد (68 تا 77 درجه فارنهایت) است.

دمای مناسب برای خوابیدن در شب

بهترین دما برای خواب شب:

هنگامی که دما از 25 درجه سانتیگراد به 30 درجه سانتیگراد رسید، تا 10 درصد باعث اختلال خواب شرکت‌کنندگان شد. تحقیقات قبلی نشان داده است که کاهش 10 درصدی بازه خوابیدن برای اختلال در عملکرد مغز، افزایش استرس، اضطراب و خستگی کافی است و بر سطح قند خون بدن در روز بعد تأثیر می‌گذارد.

با گرم شدن سیاره و گرم شدن شب‌ها، نتیجه این مطالعه می‌تواند در تنظیم دمای مناسب خانه‌ها، به ویژه خانه‌های سالمندان کمک کند. در حالی که با پیامدهای گسترده‌ تغییرات آب و هوا دست و پنجه نرم می‌کنیم، نباید تأثیر آن را بر چیزی اساسی مانند خواب نادیده بگیریم.

ما می‌دانیم که خواب ضعیف می‌تواند تأثیرات ماندگاری بر سلامت جسمی و روانی ما داشته باشد و می‌تواند در حال روحی ما و روابط ما تأثیر بگذارد. تا سال 2099، دمای بالا ممکن است حدود 50 ساعت خواب را برای هر فرد در سال کاهش دهد و افراد مسن از آسیب پذیرترین افراد در برابر استرس گرمایی، چه در روز و چه در شب هستند.

در بسیاری از تحقیقات، مطالعات خواب در محیط‌های آزمایشگاهی با دمای کنترل شده انجام شده است، در حالی که این مطالعه جدید، الگوهای خواب و دمای خواب افراد را در داخل خانه آن‌ها بررسی می‌کند. شرکت‌کنندگان 65 ساله و بالاتر، سنسورهای دمای هوا و رطوبت داخل اتاق را در اتاق خوابشان نصب کرده بودند و در طول شب از یک دستگاه حلقه مانند برای ردیابی خواب، دمای پوست، ضربان قلب و حرکت خود استفاده می‌کردند.

در مجموع محققان نزدیک به 11000 شب خوابیدن و داده‌های محیطی را برای تجزیه و تحلیل جمع‌آوری کردند. در حالی که دمای بین 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد، آرامش‌بخش‌ترین خواب را ایجاد می‌کند، این مطالعه نشان می‌دهد که تفاوت زیادی بین افراد وجود دارد و هر فرد محدوده دمایی مطلوب خود را برای خواب دارد که حتی ممکن است در طول زمان تغییر کند.

برای خواب بهتر تنظیمات کوچکی را در محیط خواب شخصی خود انجام دهید مانند بهبود جریان هوا و انتخاب لباس خواب سبک. شرکت‌کنندگان در این مطالعه در خانه‌های مختلفی زندگی می‌کردند، از آپارتمان‌های کوچک و دولتی گرفته تا خانه‌های شخصی بزرگ. این مطالعه به تاثیر تغییر آب و هوا بر کیفیت خواب در افراد مسن تأکید می‌کند، به ویژه آنهایی که وضعیت اجتماعی-اقتصادی پایین‌تری دارند و بهتر است برای خواب بهتر به این مورد بیشتر توجه داشته باشند.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.