خواب صبحگاهی

بهترین راه بیدار شدن از خواب صبحگاهی بدون استفاده از کافئین

از آنجایی که کافئین به دلیل خاصیت تحریک‌کنندگی می‌تواند اضطراب را بیشتر کند، ممکن است برای همه‌ افراد در صبحگاه انتخاب خوبی نباشد در نتیجه برخی به دنبال جایگزین کردن آن هستند. پس اگر جزو افرادی هستید که اخیراً تصمیم گرفته‌اید که کافئین را به طور کامل قطع کنید، بدانید که گزینه‌های جایگزین زیادی برای یک فنجان قهوه صبحگاهی وجود دارد که بدون عوارض جانبی مانند لرزش، بی‌قراری و افزایش فشار خون خواهند بود. در ادامه بهترین راه بیدار شدن از خواب صبحگاهی بدون استفاده از کافئین را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

شما می‌توانید به جای یک لیوان چای یا یک فنجان قهوه، روز خود را با یک نوشیدنی گرم متفاوت، مانند آب لیمو گرم شروع کنید، این نوشیدنی می‌تواند به سرحال شدن شما در صبح کمک کند. علاوه بر این، نوشیدنی آب و لیمو، منبع عالی ویتامین C است و سلامت پوست را بهبود می‌بخشد. همچنین به سیستم هضم شما کمک خواهد کرد و می‌تواند بدن شما را به روشی سالم بیدار کند. وقتی یک لیوان آب و لیموی گرم بنوشید و به بیرون از خانه بروید؛ احساس نشاط خواهید داشت و خبری از خستگی در بدن شما نخواهد بود.

خواب صبحگاهی

روش دیگر برای شروع یک روز بدون کافئین، انجام حرکات کششی ساده و افزایش جریان خون در بدن است. سعی کنید روز خود را با چند نرمش و چند نفس عمیق آغاز کنید تا خون در بدن جریان پیدا کند. دست‌ها را بکشید و باز و بسته کنید، دم و بازدم انجام دهید و بخش‌های مختلف بدن را به حرکت درآورید.

روش بعدی که زیاد محبوب نیست، دوش آب سرد است که می‌تواند جایگزین یک فنجان قهوه باشد. دوش آب سرد به بهبود گردش خون کمک می‌کند و مویرگ‌ها را منقبض خواهد کرد. این روش هوشیاری شما را در صبح افزایش خواهد داد و بهترین تصمیم برای شروع یک صبح پرنشاط خواهد بود.

دویدن صبحگاهی نیز می‌تواند حسابی شما را سرحال کند در نتیجه می‌توانید بدون مصرف کافئین چند دقیقه قبل از شروع روز خود بدوید و شاداب شوید.

البته یک فنجان قهوه در صبح ضرری ندارد اما نوشیدن بیش از حد آن برای بدن خوب نبوده و تاثیرات منفی خواهد داشت. اما نیازی نیست تا برای بیدار شدن از خواب صبحگاهی از کافئین استفاده کنید زیرا راهکارهای بهتری هم در این زمینه وجود دارد که می‌تواند شما را از خواب صبحگاهی بیدار کند و حس طراوت و شادابی را به بدن شما منتقل کند. شما عزیزان می‌توانید این روش‌ها را امتحان کنید و تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: چرا برای داشتن خواب خوب باید جوراب بپوشیم و این موضوع چه تاثیری بر بدن دارد؟
بیشتر بخوانید: اختلالات خواب : آیا به این فکر کرده‌اید که چرا بعضی از مردم در خواب راه می‌روند؟

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.