سقف های بلند ساختمان ‌ها با نتایج ضعیف تر امتحانات دانش آموزان مرتبط است

تحقیقات جدید ارتباطی بین ارتفاع سقف های بلند ساختمان ‌ها با نتایج ضعیف تر امتحانات دانش آموزان مرتبط است در سالن‌های امتحانی و عملکرد دانش‌آموزان در امتحانات پیدا کرده است که ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. در حالی که شکل یک اتاق نمی‌تواند پایین بودن عملکرد شما در امتحان را جبران کند یا شما را باهوش‌تر از قبل کند اما می‌دانیم محیط‌هایی که در آن هستیم بر ما تأثیر می‌گذارند و می‌توانند بر روی تمرکز و کار ذهنی ما هم تاثیرگذار باشند.

نویسندگان این مطالعه، از دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه دیکین در استرالیا، می‌گویند که اتاق‌های بزرگ و باز با سقف‌های بلند، تمرکز دانش‌آموزان را بر روی چیزی که در مقابلشان است، سخت‌تر می‌کنند.

مطالعه قبلی از برخی از همین محققان، با استفاده از فناوری نقشه برداری مغز و واقعیت مجازی، رابطه‌ای بین توانایی شناختی و اندازه درک شده از محیط اطراف یک فرد پیدا کرده بود. این تیم چند آزمایش در دنیای واقعی برای اثبات این رابطه انجام داد.

ایزابلا بوور، روانشناس محیطی می‌گوید: «ما کنجکاو بودیم که یافته‌های آزمایشگاهی خود را روی دنیای واقعی اعمال کنیم و ببینیم که آیا قرار گرفتن در یک فضای بزرگ مانند یک سالن بدنسازی در حالی که باید روی یک کار مهم تمرکز کنیم، عملکرد ضعیف‌تری را به همراه دارد یا خیر.

این مطالعه نتایج امتحانات 15400 دانش‌آموز را در طول هشت سال و در سه دانشگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

در اتاق‌های امتحانی با سقف‌های مرتفع، دانش‌آموزان در مقایسه با افرادی که در اتاق‌هایی با ارتفاع سقف «استاندارد» امتحان می‌دادند، حتی پس از در نظر گرفتن سن، جنسیت، زمان سال، موضوع امتحانی و تجربه امتحان قبلی، عملکرد ضعیف‌تری داشتند.

با این حال چیزی که ما هنوز نمی‌توانیم در مورد آن مطمئن باشیم این است که آیا ابعاد واقعی اتاق تأثیر دارد یا اینکه این موضوع به عامل دیگری در محیط مربوط است، مانند دما یا رطوبت داخل فضا امتحانی یا حتی تعداد دانش آموزان دیگر در آنجا.

این فضاها اغلب برای اهدافی غیر از امتحانات، مانند سالن‌های ورزشی، نمایشگاه‌ها و رویدادها طراحی می‌شوند.

نکته کلیدی این است که به نظر می‌رسد اتاق‌های بزرگ با سقف های بلند در تمرکز دانش آموزان تاثیر می‌گذارد و ما باید بدانیم که مکانیسم‌های مغزی در حال انجام چه کاری است و آیا این روی همه دانش آموزان به یک میزان تأثیر می‌گذارد یا خیر.

اینها سؤالاتی هستند که تحقیقات آینده می‌توانند برای پیدا کردن آن‌ها تلاش کنند. اگرچه واضح است که محیط مهم است و ممکن است با برگزاری امتحانات در اتاق‌هایی که به طور برای امتحانات ساخته نشده است، بهترین شانس را برای موفقیت به دانش آموزان ندهیم.

جاکلین برودبنت، روانشناس تربیتی از دانشگاه دیکین، می‌گوید: امتحانات برای بیش از 1300 سال بخش کلیدی سیستم آموزشی ما بوده است و مسیر شغلی و زندگی دانش آموزان را شکل می‌دهد.

تشخیص تأثیر محیط فیزیکی بر عملکرد دانش آموزان و رسیدن به این اطمینان که همه دانش آموزان فرصت برابر برای موفقیت دارند، بسیار مهم است.

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.