آیا از آرایش پلک افتاده خود خسته شده اید؟ نکاتی برای آرایش پلک های افتاده

پلک افتاده همیشه در زمان آرایش کردن دردسرساز هستند. از آنجایی که پوست اضافی همه چیز را می‌پوشاند، کارهایی که ما روی چشممان انجام می‌دهیم فقط پشت آن ناپدید می‌شود و در اکثر مواقع به نظر می‌رسد که در واقع هیچ آرایشی نداریم. با این وجود، نکات و ترفندهایی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید آرایشی مناسب برای پلک‌های افتاد داشته باشید.

چگونه متوجه شوید که چشمی با پلک افتاده دارید؟

چشم با پلک افتاده

پلک افتاده برای توصیف پلک‌هایی استفاده می شود که دارای پوست اضافی هستند که به سمت خط مژه جمع می‌شوند. به همین دلیل این مدل پلک ممکن است چشمان شما را کوچکتر نشان دهد زیرا فضای روی پلک شما کوچکتر است.

یکی از مشکلات پلک افتاده آرایش آن است. از آنجایی که پوست به سمت پایین تا می‌شود و چشم را می‌پوشاند، متوجه می‌شوید که بیشتر آرایش شما زیر آن پنهان می‌شود. با این حال، هنوز ترفند‌هایی برای آرایش این مدل چشم‌ها وجود دارد.

نکات آرایش پلک افتاده:

سایه چشم را کمی بالاتر از خط پلک بزنید

پلک افتاده

از آنجایی که هر چیزی که روی پلک می‌زنید ناپدید می‌شود، یکی از نکات آرایشی برای این چشم‌ها این است که سایه چشم را کمی بالاتر، شاید حتی نزدیک به استخوان ابرو بزنید. با انجام این کار، زمانی که مستقیم به جلو نگاه می‌کنید، سایه چشم شما خود را نشان می‌دهد. شما می‌توانید این کار را نه تنها با سایه چشم، بلکه با هر محصول آرایشی که قرار است روی چشمان خود بزنید، انجام دهید.

چین فرضی به وجود بیاورید

ترفند پلک افتاده

در این مدل چشم‌ها چین واقعی پلک، پشت پوست اضافه پنهان شده است، پس باید یک خط چین فرضی به وجود بیاورید. کانسیلر را بالای چین پلکتان بزنید (به دنبال شکل چشم‌تان)، تا این توهم به وجود بیاید که چین‌های طبیعی شما بالاتر از حد واقعی است.

استخوان ابروی خود را برجسته کنید

هایلایت زیر ابرو

یکی از ترفند‌های آرایش چشم با پلک افتاده، برجسته کردن استخوان ابرو است. این کار باعث لیفتینگ ابرو شما می‌شود و ابروی‌ شما را بیشتر از چیزی که در حالت طبیعی است، بالا می‌برد.

هایلایت روی صورت شما معجزه می‌کند، فقط کمی هایلایتر زیر استخوان ابرو، نوک و پایین بینی و روی استخوان گونه اضافه کنید تا جلوه‌ای برجسته به صورتتان بدهد.

گوشه داخلی چشم خود را هایلایت کنید

هیلایت گوشه چشم

یک ایده مناسب برای آرایش چشم با پلک افتاده این است که گوشه چشم خود را برجسته کنید. هایلایت کردن گوشه چشم این توهم را به وجود می‌آورد که چشم‌های شما کشیده‌تر است.

کشیدن خط چشم خفاشی

خط چشم خفاشی

یکی از چیزهای پیچیده هنگام آرایش چشم با پلک افتاده، کشیدن خط چشم است. نگران نباشید، تکنیکی خط چشم “بال خفاشی” می‌تواند به شما کمک کند. یادتان باشد که هنگام کشیدن خط چشم، مستقیم به جلو نگاه کنید.

روی پلک‌های خود پرایمر بزنید

چشم با پلک افتاده به دلیل چین‌هایی که دارد، نیاز به پرایمینگ دارد تا سطح صافی را روی پلک شما ایجاد ‌کند و رنگ پلک شما را برای سایه زدن یکنواخت کند. با پرایمر چشم، سایه راحت‌تر روی چشم شما می‌نشیند و آرایش شما به دلیل عرق کردن یا شرایط آب و هوایی سریع دستخوش تغییر نمی‌شود.

هنگام استفاده از سایه چشم همیشه به جلو نگاه کنید

سایه زدن برای این مدل چشم‌ها می‌تواند دردسرساز باشد، با این حال یکی از نکات این است که به جلو نگاه کنید زیرا اگر به پایین نگاه کنید یا در حین انجام کاری باشید، واقعاً تأثیر آن را نخواهید دید. پس سعی کنید همیشه به جلو نگاه کنید.

تا جایی که می توانید از سایه مات استفاده کنید

سایه چشم مات

سایه مات یک ترفند عالی برای چشم با پلک افتاده است. از یک سایه مات برای زدن سایه بالای چین طبیعی پلک استفاده کنید. این کار چشم را فریب می‌دهد، چین شما را بالاتر از حالت طبیعی نشان می‌دهد و باعث می‌شود چشمان شما بازتر به نظر برسد.

به یاد داشته باشید که همیشه سایه‌های تیره‌تر را در قسمت بیرونی چشم خود بزنید و سایه‌های روشن‌تر را نزدیک به داخل چشم.

یاد بگیرید که چشم با پلک افتاده را به درستی فرم دهید

در هنگام سایه زدن، به جای حرکات دایره‌ای، سایه چشم خود را به صورت افقی و صاف بکشید. اسم این تکنیک “خط مستقیم” است و باعث ایجاد توهم فضای بیشتر در پشت پلک شما می‌شود.

آیا خودتان پلک افتاده دارید؟ آیا از نکات و ترفندهای گفته‌ شده استفاده کرده‌اید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.