10 راه برای اینکه بفهمید محصولات تازه استفاده می‌کنید یا خیر

در این مطلب به راه‌های تشخیص محصولات تازه می‌پردازیم. وقتی به یک فروشگاه می‌رویم، ممکن است تنوع محصولات ارائه شده ما را گیج کنند. تخم مرغ به تنهایی می‌تواند توسط ده‌ها تولید کننده مختلف ارائه شود. ما می‌توانیم تازگی و کیفیت برخی از محصولات را در همان فروشگاه یا بازار بررسی کنیم ولی برخی دیگر را فقط پس از آمدن به خانه می‌توان بررسی کرد. ما در دینو ترفندهایی را که می‌تواند در انتخاب مواد غذایی و محصولات تازه کمک کند، با شما به اشتراک می‌گذاریم.

راه‌های تشخیص محصولات تازه :

اگر زرده وسط تخم مرغ باشد، تخم مرغ تازه است

تخم مرغ سالم

وقتی تخم مرغ را می‌شکنید، به زرده آن نگاه کنید. اگر در وسط آن قرار گرفته باشد و دور آن دایره‌ای از سفیدی باشد به این معنی است که این تخم مرغ تازه است. همچنین خود زرده باید حجیم باشد. اگر صاف است، آن را نخورید. اگر سفیده مرزهای واضحی ندارد و اگر تخم مرغ پخش می‌شود، ممکن است نشانه آن باشد که غذای شما فاسد است.

در اینجا روش دیگری برای تشخیص کیفیت تخم مرغ وجود دارد: یک تخم مرغ خام را در آب بیندازید. اگر ته بماند سالم است. اگر یکی از اضلاع آن بالا بیاید، به این معنی است که تخم مرغ تازه نیست اما هنوز قابل خوردن است اما اگر به سطح آب آمد، باید آن را دور بیندازید.

به دم آووکادو دقت کنید

آواکادوو سالم

یک راه آسان برای بررسی و تازه بودن آووکادو نگاه کردن به ته و دم آن است. سعی کنید آن را جدا کنید – اگر انجام آن آسان است، به این معنی است که آووکادو تازه است. اگر بیرون آوردن “دم” سخت باشد، این بدان معناست که میوه هنوز نرسیده است.

یک کدو تنبل خوب “خالی” به نظر می‌رسد

برای اینکه بفهمید کدو تنبلی که در دست دارید چقدر خوب است، با دست به آن ضربه بزنید و به صدای آن گوش کنید. اگر به نظر می‌رسد که داخل آن خالی است، این محصول ارزش خریدن دارد و از طرف دیگر باید ظاهری سفت داشته باشد.

ماستی که لایه لایه شده نباید دور ریخته شود

گاهی اوقات ما محصولاتی را که هنوز برای خوردن خوب هستند دور می‌اندازیم. به عنوان مثال، هنگامی که یک لایه مایع در بالای ماست ظاهر می‌شود – این محصول قابل مصرف است. این لایه آب پنیر است که دارای مواد مغذی است و خوردن آن بی‌خطر است، بنابراین می‌توانید به سادگی ماست را هم بزنید تا قوام یکدست تری به دست آورید.

ماهی باید سفت باشد

همیشه بافت ماهی تازه را بررسی کنید. با انگشت روی بدن آن فشار دهید. گوشت باید به شکل قبلی خود برگردد و فلس آن سفت باشد. همچنین، حتما به چشمان ماهی نگاه کنید: چشمان نباید لایه سفید داشته باشند یا فرورفته باشند.

در اطراف مرغ نباید مایعی وجود داشته باشد

مرغ سالم

هنگام انتخاب مرغ، قطعاتی را انتخاب کنید که مایع زیادی در اطراف خود ندارند. اگر یک مرغ یخ زده را از فریزر بیرون بیاورید و یخ زیادی در اطراف محصول وجود داشته باشد، گویی مرغ در یک گودال یخ زده افتاده‌است، خوردن این گوشت خطرناک است و همچنین از مرغی که پوست بیش از حد قرمز دارد اجتناب کنید.

تشخیص روغن نارگیل تقلبی آسان است

تشخیص وجود مواد تقلبی در روغن نارگیل آسان است. آن را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. روغن نارگیل می بندد و سایر روغن‌های تقلبی در آن به صورت لایه ای جداگانه ظاهر می‌شوند.

زیر لایه اول پوست پیاز نباید لکه‌ای وجود داشته باشد

یک پیاز را بردارید و ببینید که زیر لایه اول پوست آن چگونه به نظر می‌رسد. اگر لکه‌هایی دیدید که انگار پوست آن کمرنگ شده‌است، به این معنی است که مقداری کپک روی پیاز وجود دارد.

به رنگ لیمو توجه کنید

تشخیص رسیدن لیمو با چشم آسان است. رنگ زرد پررنگ و صافی پوست نشانه‌هایی است که می‌توانید رسیده بودن میوه را تشخیص دهید. رنگ زرد کم رنگ و رنگ مایل به سبز به این معنی است که بهتر است لیمو را نخرید.

قهوه را به صورت دانه بخرید نه پودر

قهوه سالم

به دوستداران قهوه توصیه می‌شود قهوه آسیاب شده را خریداری نکنند زیرا این محصول که مورد علاقه افراد زیادی است اغلب تقلبی است. به سختی می‌توان گفت دقیقا چه چیزی در این پودر وجود دارد. بلوط، ذرت بو داده و خاک اره را می توان به قهوه آسیاب شده اضافه کرد. برای جلوگیری از این امر، می‌توانید دانه‌های قهوه را خریداری کرده و خودتان یا در فروشگاهی که آنها را خریداری کرده‌اید، آن را آسیاب کنید.

شما چه راه کارهایی برای تشخیص محصولات تازه دارید؟ نظرات خود را ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.