6 موردی که بدون نوشیدن قهوه زیاد می‌توانید در طول روز پرانرژی بمانید

نوشیدن قهوه زیاد یا خرید مکمل‌ برای به دست آوردن انرژی بیشتر زمانی که به دنبال هوشیاری بیشتر در طول روز هستید، همیشه کارساز نیست. راه‌های سالم زیادی وجود دارد که می‌توانید در مواقعی که احساس خستگی می‌کنید، سطح انرژی خود را بالا نگه دارید. حتی ایجاد کوچک‌ترین تغییرات در برنامه روزانه‌تان می‌تواند بزرگترین تغییر را در زندگی شما ایجاد کند. دینو چند نکته سالم را به شما ارائه می‌دهد تا سطح انرژی خود را در طول روز بالا نگه دارید.

برای پرانرژی ماندن در طول روز بدون نوشیدن قهوه زیاد:

1. چرتی کوتاه بزنید

برای برخی افراد، چرت زدن برای بهبود هوشیاری و عملکرد مفید است. چرت زدن کوتاه 20 تا 30 دقیقه‌ای بعد از ظهر می‌تواند به شما کمک کند تا دوباره شارژ شوید. هر چقدر هم که وسوسه انگیز باشد، با چرت زدن زیاده روی نکنید، زیرا ممکن است میزان خواب شما را در شب کاهش دهد و منجر به انرژی کمتری در طول روز شود.

2. کافئین را محدود کنید

نوشیدن قهوه زیاد

حتی اگر کافئین و نوشیدن قهوه زیاد به شما انرژی بیشتری می‌دهد، مهم است که مقدار مصرفی آن را در طول روز محدود کنید زیرا ممکن است پس از از بین رفتن اثر آن، انرژی کمتری احساس کنید. ممکن است احساس کنید که برای فعال ماندن به آن وابسته هستید ولی این ایده خوبی نیست که به چیزی وابسته باشید. علاوه بر این، می‌تواند استرس شما را افزایش دهد و باعث ایجاد احساس اضطراب در شما شود. مقدار بهینه کافئینی که باید داشته باشید تا 400 میلی گرم است.

3. نفس اساسی بکشید

کافیین زیاد

یک درمان عالی به نام رایحه درمانی وجود دارد که “از عصاره‌های گیاهی طبیعی برای ارتقای سلامت و تندرستی استفاده می‌کند.” از رایحه روغن‌ها برای بهبود 3 دوست مهم شما یعنی: بدن، ذهن و روح استفاده می‌کند. باور کنید یا نه، ذهن ما بوها را به روش‌های چشمگیری می‌گیرد و استشمام می‌کند. تنفس از روغن لیمو ممکن است به ما در مبارزه با خستگی و افسردگی کمک کند، در حالی که روغن نعناع تمرکز و هوشیاری را بهبود می‌بخشد.

نحوه استفاده:

  • قبل از دوش گرفتن، 2 قطره روغن لیمو را در شامپو یا نرم کننده خود مخلوط کنید.
  • 2 قطره روغن نعناع فلفلی را در یک بطری اسپری پر از آب مخلوط کنید، سپس قبل از ورزش آن را روی کفش یا کیف باشگاه خود اسپری کنید.
  • سومین اسانس اکالیپتوس نام دارد و شما می‌توانید از آن در هر کدام که بیشتر برایتان مفید است استفاده کنید.

4. ترجیحاً بیرون ورزش کنید

ورزش کردن در بیرون به جای داخل باعث بهبود انرژی، کاهش سطح استرس و افزایش هوشیاری می‌شود. همچنین تأثیر کلی خوبی بر احساسات شما دارد، مانند اشتیاق و کاهش خشم. علاوه بر این مزایا، می‌توانید در ماه‌های تابستان مقداری ویتامین D را نیز از نور خورشید بگیرید که باعث افزایش اندورفین‌های تقویت‌کننده خلق و خو می‌شود. اما به یاد داشته باشید اگرچه ورزش در خارج از منزل فواید زیادی دارد، اما مطمئن شوید که هوای برای یک ورزش صبحگاهی پاک است و آلوده نیست زیرا این امر می‌تواند باعث ایجاد مواردی مانند آسم و آلرژی شود.

5. پروتئین بیشتری بخورید

خوردن پروتئین سطح انرژی شما را شارژ می‌کند و نقش مهمی در انتقال اکسیژن در جریان خون شما ایفا می‌کند. بهتر است وقتی هوس خوردن چیزی دارید از شیرینی‌ها و کربوهیدرات‌ها پرهیز کنید زیرا اگرچه در آن لحظه می‌تواند شما را سیر کند، اما ممکن است بعد از آن احساس سرگیجه کنید. در عوض، سعی کنید برای افزایش سطح انرژی خود، از غذاهایی که پروتئین و چربی دارند، مانند سبزیجات و دیپ، ماست یونانی با میوه، یا کره بادام زمینی استفاده کنید.

6. هیدراته بمانید

هر روز 8 لیوان آب بنوشید تا پرانرژی بمانید زیرا ذهن شما به شدت تحت تاثیر وضعیت هیدراتاسیون شما قرار دارد. حتی کم‌آبی بدن می‌تواند بخش‌هایی از عملکرد مغز شما را کاهش دهد. می تواند خلق و خو، حافظه و تمرکز شما را کاهش دهد و سردرد و خستگی را افزایش دهد.

نظر شما در مورد برخی از این نکات چیست؟ آیا حاضرید برخی از عادات روزانه خود را برای بهبود انرژی تغییر دهید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.