8 ترفندی که در صورت گم شدن در طبیعت برای نجات جانتان می‌توانید انجام دهید

در این مطلب به ترفندهایی که درصورت گم شدن در طبیعت می‌تواند جانتان را نجات دهد، می‌پردازیم. مردم مدرن به زندگی راحت با تکنولوژی عادت می‌کنند و شروع به فراموش کردن معنای زنده ماندن در طبیعت بدون استفاده از گوشی و مسیریاب می‌کنند. احتمال زیادی وجود ندارد که این اتفاق بیفتد، اما با این حال، مثلاً هنگام کمپینگ با دوستان خود می‌توانید گم شوید. بنابراین خوب است که چند هک ساده را بدانید که اگر خود را در طبیعت تنها دیدید، بتوانید از آن استفاده کنید.

8 ترفند ساده در صورت گم شدن در طبیعت:

1. شبنم صبحگاهی جمع کنید

گم شدن در طبیعت

برای زنده ماندن، بیش از هر چیز به آب نیاز دارید و منبع خوب آن شبنم صبحگاهی است. فقط آن را با یک تکه پارچه از درختان و روی علف‌ها جمع کنید. وقتی پارچه خیس شد، آب را داخل دهان خود بچکانید یا اگر هوا گرم است، پاهای خود را با یک تکه پارچه بپیچید و سپس روی چمن راه بروید.

2. از برگ‌ها برای گرم شدن استفاده کنید

ترفندهای گم شدن در طبیعت

برگها عایق خوبی هستند. شب‌ها می‌تواند بسیار سرد باشد، بنابراین می‌توانید از آن‌ها برای گرم نگه داشتن خود استفاده کنید. به عنوان مثال،  ژاکت خود را با برگ پر کنید یا از آنها یک پتو بسازید. همچنین، آنها می‌توانند به عنوان یک کیسه خواب، خوب باشند. این خیلی بهتر از خوابیدن روی زمین است.

3. فیلتر آب بسازید

درست کردن فیلتر آب

اگر یک بطری پلاستیکی دارید، می‌توانید فیلتر آب بسازید. ابتدا یک سوراخ در درب بطری ایجاد کنید و قسمتی از آن را همانطور که در تصویر نشان داده شده‌است ببرید. علف، سنگ، زغال سنگ و هر چیز دیگری که برای یک سیستم پاکسازی پیدا کردید داخل آن قرار دهید. اکنون فیلتر آب شما آماده است.

4. اگر آب پیدا نکردید ادرار خود را ننوشید

استفاده از ادرار

به نظر می‌رسد که نوشیدن ادرار خود در زمانی که نمی‌توانید آب پیدا کنید و ناامید می‌شوید ایده خوبی است، اما متخصصان می‌گویند که این کار باعث کم آبی بدن شما می‌شود زیرا ادرار حاوی نمک‌های محلول، مواد معدنی و مقدار کمی از سموم کبد شما است و به زبان ساده، خطرناک است.

5. جمع آوری آب با استفاده از درختان و خورشید

روش های جمع آوری آب

اگر کیسه پلاستیکی دارید، آن را محکم به شاخه‌ای که برگ دارد ببندید. هیچ هوایی نباید از آن عبور کند. بگذارید چند ساعت بماند. فراموش نکنید که شاخه‌ها باید زیر نور خورشید باشند، این کار باعث میعان در برگ‌ها و تولید آب می‌شود.

6. از لباس‌هایتان برای آتش زدن استفاده کنید

آتش درست کردن در طبیعت

برای درست کردن آتش اگر نمی‌توانید برگ‌های خشک یا تکه‌های کوچک چوب پیدا کنید، فقط از لباس‌های خود استفاده کنید. این حتی می‌تواند یک نخ از جوراب شما باشد.

7. دفع حشرات با برگ‌های کاج

استفاده از برگ درخت کاج

اگر از پشه‌ها و حشرات مزاحم خسته شده‌اید، فقط یک درخت کاج پیدا کنید. روغن کاج یک دافع قوی است. شاخ و برگ‌های آن را خرد کرده و روی پوست خود بمالید.

8. از ساعت به عنوان قطب‌ نما استفاده کنید

استفاده از ساعت به جای قطب نما

حتی یک ساعت آنالوگ نیز می‌تواند جهت را به شما نشان دهد. ساعت را به صورت افقی نگه دارید تا موازی با زمین باشد. اکنون ساعت خود را بچرخانید تا عقربه آن مستقیماً به سمت خورشید قرار بگیرد. سپس نقطه وسط زاویه بین عقربه ساعت و ساعت 12 را همانطور که در تصویر نشان داده شده‌است پیدا کنید. آن نقطه قطب جنوبی را نشان می‌دهد.

شما چه ترفندهایی را می‌شناسید که می‌تواند به شما کمک کند بدون هیچ چیز در طبیعت زنده بمانید؟ اگر متوجه شوید که در جنگل گم شده‌اید ابتدا چه می‌کنید؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar joie گفت:

    خیلی خوب بود تشکر
    لطفاً مقاله های بیشتری شبیه به این بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.