طولانی ترین تونل بزرگراه زیرآبی چین افتتاح شد

پس از نزدیک به چهار سال ساخت، طولانی ترین تونل بزرگراه زیرآبی چین اکنون به روی تردد وسایل نقلیه باز است. به طول 10.79 کیلومتر (6.65 مایل)، تونل Taihu در زیر دریاچه Taihu در شرق استان Jiangsu چین، در حدود 50 کیلومتری شرق شانگهای کشیده شده‌است. به گفته مقامات دولتی در جیانگ سو، این تونل با هزینه 9.9 میلیارد یوان (حدود 1.56 میلیارد دلار) ساخته شده‌است و ساخت و ساز آن در 9 ژانویه 2018 آغاز شد.

طولانی ترین تونل چین

به گزارش خبرگزاری رسمی چین، شین هوا، بیش از 2 میلیون متر مکعب بتن برای ساخت این تونل دو طرفه استفاده شده‌است که دارای 6 خط و عرض 17.45 متر است. سقف تونل از چراغ‌های LED رنگارنگ مجهز شده‌است که برای جلوگیری از خستگی راننده طراحی شده‌است.

این تونل بخشی از بزرگراه Changzhou-Wuxi به طول 43.9 کیلومتر است که در 30 دسامبر 2021 به روی عموم باز شد و یک بزرگراه جایگزین برای مسافرانی است که بین شانگهای و نانجینگ، پایتخت جیانگ سو سفر می‌کنند.

این بنا برای کاهش فشار ترافیک در شهرهای کنار دریاچه تایهو و در عین حال ترویج توسعه اقتصادی شهرها در منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه ساخته شده است.

پس چگونه تونل تایهو در برابر همتایان جهانی خود قرار می‌گیرد؟

طولانی ترین تونل بزرگراهی جهان، تونل 14.3 کیلومتری دو جاده‌ای ریفست نروژ است که بین شهر استاوانگر و شهرداری استرند می‌گذرد.

تونل زیر آبی خط آبی توکیو بی، بزرگراه وسایل نقلیه‌ای که در زیر خلیج توکیو حرکت می‌کند، 9.6 کیلومتر است.

با این حال، از نظر تونل‌های زیر آب، افتخار برتر به تونل مانش می‌رسد که انگلستان و فرانسه را از طریق راه آهن به هم متصل می‌کند. بخش غوطه ور آن 37.9 کیلومتر است که طولانی‌ترین تونل زیر آب در جهان است.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.