تلویزیون

در کدام کشورها مردم ساعات بیشتری تلویزیون تماشا می‌کنند؟

تلویزیون پس از جنگ جهانی دوم به طور گسترده‌ای در بسیاری از کشورهای پیشرفته در دسترس قرار گرفت و به رسانه‌ای محبوب در میان مردم تبدیل شد. در حقیقت، تقریباً 80٪ از خانه‌های سراسر جهان در سال 2013 دارای تلویزیون بودند. با این حال، افزایش دسترسی جهانی به اینترنت و معرفی ابزارهای جدید برای دسترسی به رسانه، سلطه تلویزیون سنتی را به چالش کشید. میزان تماشای تلویزیون در فصل‌های مختلف متفاوت است و در فصل زمستان به اوج خود می‌رسد. در این مطلب سعی داریم تا به معرفی کشورهایی بپردازیم که ساعات بیشتری تلویزیون تماشا می‌کنند.

تلویزیون

مردمانی که زیاد تلویزیون تماشا می‌کنند

ایالات متحده

آمریکایی‌ها بیش از هر کشور دیگری در جهان تلویزیون تماشا می‌کنند. تخمین زده می‌شود که آمریکایی‌ها روزانه 270 دقیقه را به تماشای تلویزیون می‌گذرانند که معادل 4.5 ساعت در روز است. علی رغم کاهش بیننده به دلیل پخش آنلاین، این کشور همچنان از نظر تماشای تلویزیون در رتبه اول قرار دارد. جالب اینجاست که جوانان نسبت به اقشار مسن، کمتر تلویزیون تماشا می‌کنند. البته شایان ذکر است که ایالات متحده دارای کانال‌های تلویزیونی بی‌شماری بوده و دارای محتوایی مانند اخبار، ورزش، برنامه‌های کودک، سریال و فیلم و مستند‌های جذاب است.

لهستان

لهستان رتبه دوم را در این لیست دارد و جزو کشورهایی است که مردمانش مدت زمان زیادی تلویز‌یون می‌بینند. میانگین زمانی که برای تماشای تلویزیون در لهستان صرف می‌شود 264 دقیقه در روز برای هر بیننده است. این زمان فقط شامل برنامه‌های در حال پخش است و برنامه‌های ضبط شده قبلی را شامل نمی‌شود. در لهستان کانال‌های عمومی کمی وجود دارد، اما کانال‌های خصوصی متعددی پس از سقوط کمونیسم ایجاد شده‌اند که دارای محتوای سفارشی متناسب با نیازهای بیننده هستند.

ژاپن

تلویزیون ژاپن در سال 1924 راه‌اندازی شد و از آن زمان مهندسان و شرکت‌های الکترونیکی ژاپنی در پیشرفت‌های فناوری از جمله توسعه تلویزیون‌های با کیفیت بالا (HDTV) در طول دهه 1960 همکاری داشته‌اند. به طور متوسط، هر فرد در ژاپن 262 دقیقه در روز را به تماشای تلویز‌یون اختصاص می‌دهد.

برزیل

میزان تماشای تلو‌یزیون در برزیل به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اکنون صدها کانال برای مشاهده در هر زمان از روز وجود دارد که تماشای بسیاری از برنامه‌ها را آسان می‌کند. در حال حاضر هر فرد برزیلی‌ به طور متوسط 254 دقیقه در روز را به تماشای تلو‌یز‌یون اختصاص می‌دهند.

روسیه

تلویز‌یون یک رسانه ارتباطی بسیار محبوب در روسیه است. 74٪ از مردم روسیه، تلویز‌یون ملی را به طور معمول تماشا می‌کنند و روسیه بیش از 3300 کانال تلویزیو‌نی دارد که برخی از آنها به زبان‌های محلی پخش می‌شوند. بینندگان تلویز‌یون در روسیه به طور متوسط 248 دقیقه در روز را به تماشای تلو‌‌یزیون اختصاص می‌دهند و در این زمینه رتبه پنجم جهان را دارند.

کشورهای دیگر

ایتالیا با میانگین 248 دقیقه در روز تماشای تلویز‌یون در رده ششم قرار دارد. در اسپانیا نیز به طور متوسط 233 دقیقه تلو‌یزیون دیده می‌شود، در حالی که هر روز 223 دقیقه تلویزیون در فرانسه و آلمان تماشا می‌شود. در نهایت انگلستان در رتبه دهم قرار دارد، زیرا بینندگان به طور متوسط 212 دقیقه روزانه به تماشای تلو‌یزیون می‌پردازند. ایران در این لیست قرار ندارد و به طور کلی بازدید برنامه‌های تلویزیونی ایران نیز طی سال‌ها به شدت کاهش یافته است. در ایران احتمالا میانگین تماشای تلو‌یزیون در طول روز برای هر نفر، زیر 40 دقیقه باشد و این موضوع به لطف برنامه‌های بی‌ارزش صدا و سیما اتفاق افتاده است. البته آمار دقیقی در این زمینه در دست نیست و براساس نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف این احتمال داده شده است. شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید و نظرات خود را درباره تلویزیون ایران و برنامه‌های این رسانه بگویید. همچنین می‌توانید اعلام کنید که روزانه چند دقیقه تلویزیون تماشا می‌کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کشورهایی که بیشترین سلاح هسته ای را در جهان دارند
بیشتر بخوانید: بهترین کشورهای جهان برای آزادی، امنیت و پیشرفت زنان کدام کشورها هستند؟ (سال ۲۰۲۰)
بیشتر بخوانید: چند حقیقت جالب در مورد انتخابات ریاست جمهوری در کشورهای سراسر جهان

امتیاز: 4.3 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۴ دیدگاه

  1. Avatar FarzamGD گفت:

    مترجم مترجم تورو خدا مترجم بیارید 😂

  2. Avatar علی شیروانی گفت:

    الان وقتی تلویزون و اینترنت هست….انقدر بعضی از مردم ما بی سواد باشند از قران
    که مثلا برای خودکشی جهنم و حدود قران جوانها ما ندانند
    پس اینترنت باعث بی سوادی میشه
    چرا سایت نداریم که بگه اینها را ؟ در عوض بی شمار سایت هست که تعداد ان از زیاد بودن سخت بشماریم …. وقتی علم رسیده به ایات قران ..بیگ بنگ در سوره 30 انبیا
    امده قبل از انکه جهان بفهمه ..قران میگه اسمان وزمین بشته بود یا دوخته شده بودند ما انها را از هم باز کردیم ..و الان فهمیدن تمام جهان هستی از اسمان و فضا و کرات یک روز به هم فشرده وصل بودند و در انفجار بیگ بنگ باز شدند و به این جهان هستی رسیدن….و نویسندگان محترم مقاله ای کامل درباره چیزها علمی قران بزارید
    و از حق قران دفاع کنید و بهتر هر موضوعی

    • Avatar سقفِ بی شیروانی گفت:

      فاشیسم تو خون بعضی هاست؛ قلم و کتاب زیر سایه باتوم و گونی.
      {وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاهٌ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ} -آیه 179 سوره بقره
      “قانون منسوخِ چشم در برابر چشم، همگان را کور میکند.” -مارتین لوتر کینگ جونیور

    • Avatar علم تنها راه نجات گفت:

      واقعا حماقت و خرافات بشر انتها نداره! صد افسوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.