صلح‌طلب‌ترین کشورهای جهان

معرفی صلح‌طلب‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ به انتخاب سازمان صلح جهانی

در مطالب قبلی به معرفی شادترین کشورها و غمگین‌ترین کشورهای جهان پرداختیم که موردتوجه‌تان قرار گرفت. در این مطلب نیز قصد داریم تا به معرفی صلح‌طلب‌ترین کشورهای جهان بپردازیم و امیدواریم که این مطلب برایتان مفید و کاربردی باشد.

بر اساس آمار Global Peace Index که یک موسسه صلح جهانی است، سطح نسبی صلح را در 162 کشور نشان می‌دهد و 22 عامل و شاخص را مدنظر قرار می‌دهد که برای مثال می‌توان سطح پایین جرم و جنایت، سطح پایین رفتارهای خشونت‌آمیز، روابط خوب یک کشور با کشورهای همسایه، عدم شرکت در جنگ‌های جهان، فعالیت درزمینه صلح جهانی و موارد این‌چنینی اشاره کرد. بر اساس این شاخص‌ها، این موسسه به کشورهای مختلف نمره و امتیازی داده است و در ادامه 10 کشور صلح‌طلب جهان که از امتیاز بالاتری برخوردار بوده‌اند را معرفی خواهیم کرد.

صلح‌طلب‌ترین کشورهای جهان

۱۰) ژاپن

ژاپن

ژاپن علاوه بر این یک کشور پیشرفته و مبتنی بر تکنولوژی است بلکه جزو صلح‌طلب‌ترین کشورهای جهان هم محسوب می‌شود. میزان خشونت و کشتار در این کشور بسیارکم است و ژاپن فقط از نیروی امنیت داخلی بهره می‌برد درنتیجه هیچ نیروی نظامی بزرگی برای جنگ‌های خارجی ندارد. از سوی دیگر ژاپن همیشه سعی کرده تا روابط صمیمانه‌ای را با کشورهای همسایه‌اش برقرار کند. این کشور همچنین سومین قطب اقتصاد جهان محسوب می‌شود. ژاپن از سیستم حمل‌ونقل فوق‌العاده‌ای برخوردار است و عمدتاً متکی به خط راه آهن برای انتقال مسافرهایش بوده است. درنتیجه سرعت طی کردن مسیرها در ژاپن حداکثر 350 کیلومتر بر ساعت است که میانگین زمان تأخیر را به 10 تا 16 ثانیه می‌رساند.

۹) سوئیس

سوپیس

در سوئیس از جرم و جنایت خبری نیست و سطح زندگی مردم بسیار بالا است. مواد غذایی اعلا، سیستم آموزشی قوی و مراقبت‌های بهداشتی شرایط زندگی خوبی را برای مردم فراهم می‌کند. بدون شک این سیستم در افزایش امنیت مردم تأثیر زیادی دارد. نرخ حقوق بالا و نرخ مالیات پایین این کشور باعث شده است تا مردم نیازی به دزدی نداشته باشند. این کشور همچنین جزو سرسبزترین کشورهای جهان است. به‌طورکلی ازآنجایی‌که این کشور با کشورهای اطراف خود نیز مشکلی ندارد درنتیجه امنیت لازم برای مردم فراهم کرده و یکی از کشورهای صلح‌طلب جهان شناخته‌شده است.

۸) کانادا

کانادا

دولت کانادا به امنیت شهروندان خود بسیار اهمیت می دهد و یکی از عناصر مهم دولت در مقابل ملت همین امنیت و آرامش است. در کانادا نرخ جرم و کشتار بسیار پایین بوده و طبق گزارش ها مردم کانادا از وضعیت زندگی در این کشور رضایت دارند و امتیار 7.6 از 10 را به کانادا داده اند که این اطلاعات نشان می دهد کانادایی ها به دولت خود اعتماد دارند. کانادا یکی از کشورهای عالی برای تحصیلات در جهان است و 52.6 درصد از آموزشگاه های عالی جهان در کانادا قرار دارند. دولت کانادا همچنین مجازات اعدام را در سال 1976 لغو کرد که این موضوع یکی از شاخص های مهم صلح طلب بودن آن است. نرخ بیکاری در کانادا نیز بسیار پایین است و فقط 6.6 درصد مردم دچار مشکل بیکاری هستند.

۷) اسلوونی

اسلوونی

این کشور زیبا که در اروپای مرکزی قرار دارد یکی از صلح‌طلب‌ترین کشورهای جهان است و تقریباً می‌توان گفت که به‌ندرت جرم و جنایت یا قتل در آن اتفاق می‌افتد. درواقع مردم در فضای آرام اسلوونی از زندگی لذت می‌برند و کاملاً در آرامش و در محیطی دوستانه به زندگی خود ادامه می‌دهند. اسلوونی از سوی دیگر کشوری امن برای گردشگران است و مسافران در این کشور نگران دزدی نخواهند بود و به‌راحتی حتی می‌توانند در خیابان هم استراحت کنند بدون آن که نگران چیزی باشند.

۶) جمهوری چک

چک

جمهوری چک یک کشور اروپایی بسیار کوچک است که با کشورهای اتریش، آلمان، اسلواکی و لهستان هم‌مرز بوده و با تمام همسایگان خود در صلح و صمیمیت است. این کشور از صنعت گردشگری خوبی برخوردار است و پراگ پایتخت آن جزو یکی از پرطرفدارترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود. در چک مردم نگرانی خشونت یا دزدی نیستند میزان جنایت در این کشور بسیارکم بوده در نتیجه جزو صلح‌طلب‌ترین کشورهای جهان است. به دلیل روابط خوب با دنیا نیز این کشور از امنیت خارجی خوبی برخوردار است. چک با پذیرفتن مهاجران متفاوت، از مردم متنوعی برخوردار است. سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی هم در این کشور بسیار ارزان و ایمن است.

۵) دانمارک

دانمارک

دانمارک هم در لیست کشورهای شاد جهان قرار داشت و خدمات ارزنده‌ای را در اختیار مردمش قرار می‌دهد که یکی از این خدمات ارائه‌ی امنیت است. سطح بالای زندگی، مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی پیشرفته، سیستم آموزشی قوی، سطح سواد مردم و رفاه عمومی باعث شده تا مردم از زندگی خوبی برخوردار باشند و هیچ جنگ داخلی در این کشور وجود ندارد. جرم و جنایت در این کشور به‌ندرت دیده می‌شود درنتیجه کار و کاسبی نیروهای امنیتی در این کشور کساد است. از سوی دیگر برابری جنسیتی باعث شده کسی در کشور احساس برتری نکند و مردم باهم رفتار خوبی دارند. زنان هم باقدرت هم پای مردان در تمامی امور همکاری دارند و دخیل هستند. با توجه به روابط خوب دانمارک با کشورهای همسایه‌اش این کشور به عنوان صلح‌طلب‌ترین کشورهای جهان شناخته‌شده است.

۴) اتریش

اتریش

این کشور اروپایی یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی است زیرا در این کشور نرخ مرگ‌ومیر بسیارکم بوده اصلاً کشت و کشتار صورت نمی‌گیرد. درواقع در اتریش مردم در صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. اتریش به محیط‌زیست و پاکیزگی اهمیت زیادی می‌دهد و از قوانین جدی بازیافت برخوردار است. این کشور نیز از کشورهای ثروتمند جهان بوده و از امکانات رفاهی پیشرفته‌ای مانند سیستم حمل‌ونقل عالی برخوردار است. اتریش هرساله میلیون‌های گردشگر را به خود جذب می‌کند. در اتریش هیچ‌کس به دلیل نزاع‌های خیابانی آسیبی نمی‌بیند و آمار دزدی به‌قدری پایین است که مردم نگران این موضوعات نیستند. درواقع ضرب‌المثل ” مالت رو سفت بچسب همسایه رو دزد نکن” در اتریش بی‌معنی است.

۳) پرتغال

پرتغال

پرتغال سومین کشور مسالمت‌آمیز و صلح‌طلب جهان است. این کشور هرساله امنیت خود را بیشتر می‌کند و هرساله در راستای صلح بیشتر، اقداماتی را برای رفاه و امنیت مردم انجام می‌دهد. پرتغال در سال‌های اخیر درگیری‌های سیاسی خود را به‌کلی کاهش داده است و تبدیل به یک کشور صلح‌طلب شده است. پرتغال تعداد زیادی از افسران پلیس و افسران امنیتی داخلی را برای حفظ امنیت و صلح‌طلبی کشور به‌کار گرفته است. آمار قتل در پرتغال بسیار کم شده است و هزینه‌های کم، قوانین مالیاتی ایده آل و آداب معاشرت مردم باعث شده تا همه در صلح و صفا در این کشور در کنار هم زندگی کنند. تمامی موارد ذکرشده پرتغال را به یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی تبدیل کرده است.

۲) نیوزیلند

نیوزیلند

نیوزیلند یک کشور کاملاً پیشرفته است که تعداد زندان‌ها و زندانیان آن بسیارکم است و روابط دوستانه این کشور با کشورهای اطرافش بسیار معروف است. سیستم قضایی قوی و نیروهای پلیس بسیار متعهد، در این کشور فعالیت می‌کنند. این کشور امن با داشتن سیستم آموزشی قوی و مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته خدمات بی‌نظیری را در اختیار مردمش قرار می‌دهد. در صورت بیماری یا بیکاری، این کشور مراقبت‌ها و خدمات‌های رایگان و کم هزینه‌ای را به مردم ارائه می‌کند. به دلیل سطح زندگی و رفاه بالای مردم، جنگ و نزاع داخلی در این کشور اصلاً رخ نمی‌دهد و یکی از صلح‌طلب‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود.

ایسلند

ایسلند

بر اساس شاخص‌های صلح جهانی سال 2018، ایسلند، یکی از کشورهای آرام و صلح‌طلب برای زندگی است. ایسلند با داشتن برابری جنسیتی و کمترین آمار زندانی، از امنیت و صلح بالایی برخوردار است. نرخ سواد در این کشور 99 درصد است و هیچ هزینه‌ی تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان وجود ندارد. ایسلند یکی از کشورهای آگاه دنیا است که بیشترین آمار مطالعه، سواد و انتشار کتاب را دارد. حضور زنان در سیاست، آموزش، بهداشت و اشتغال در ایسلند بسیار رایج است ایسلند نخستین کشوری است رئیس‌جمهور زن را انتخاب کرده است. خوشبختانه در ایسلند به دلیل شرایط آب و هوایی هیچ پشه‌ای وجود ندارد. به‌طورکلی ایسلند از روابط خارجی خوبی نیز برخوردار است و هیچ جنگی با هیچ کشوری ندارد در نتیجه به‌عنوان صلح‌طلب‌ترین کشورهای جهان شناخته‌شده است.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۷ دیدگاه

  1. Avatar چشم جهان و کهکشان بین گفت:

    خب اول مطلب هم گفته شد کشوری که برای صلح و برقراریش کمکی کنه امتیاز میگیره ژاپن که کشور اول شده بزرگترین جنایت هارو انجام داده و میدهد

  2. Avatar unknow گفت:

    سلام

    شما منظور منُ نگرفتی
    منظور من اینه که مثله این میمونه که یک فقیر که زورش به یک ثروتمند نمی رسه بگه من صلح طلبم و با هرچیزی که ثروت منده می خواد موافقت کنه یا میشه ضعیف و قوی هم گفت

    اینکه بین مردمشون صمیمیت هست به کنار ولی به صلح و صمیمیتشون با کشورهای همسایه مخالفم اگه به اینه که انگلیس کشوری که مردمش هوای همو دارن ولی برید تاریخچشو بخونید که چه بلاهایی سره خارج از کشورشون اوردن و چه جنایت هایی مرتکب شدن
    این حرف موقعی درسته که یک کشور از هر نظر از کشورهای همسایش قوی تر باشه اگر اینجوری باشه ولی هیچ کشوریُ تحدید نکنه یا تحریم نکنه و از هیچ کشوری جاسوسی نکنه هرکشوری هم که پیشرفت می کنه و میبینه داره همسطحش میشه هیچ اقدامی برای جلوگیری از پیشرفتش انجام نده از همسایگانش برای کسب قدرت با دادن ثروت بهشون استفاده نکنه و کلا علیه کشورهای همسایه هیچ اقدامی انجام نده چه رسانه ای و چه فیزیکی
    کاملا روابط معمولی با کشورهای همسایش داشته باشه یعنی تجارت سالم
    اگر اینجوری باشه بله میشه گفت چنین کشوری صلح آمیزه ولی شما یدونه هم نمی تونی مثال بزنی
    انتخاب سازمان صلح جهانی بوخوره تو سرشون با این انتخاباشون که از روی واقعیت انجام نشده مثله سازمان حقوق بشر میمونه که در اصل حقوق بی بشر هست

  3. Avatar unknow گفت:

    سلام

    بنظرم در اصل اینا صلح طلب نیستن درواقع زورشون نمی رسه و مجبورن توی زمین سرورشون آمریکا بازی کنن
    اینکه بگیم صلح طلبن خنده داره
    اگه چنتا کشور قویُ چه نظامی و چه اقتصادی و چه تکنولوژی مثال میزدین یه چیزی
    اما نه اینا که جون میدن به آمریکا یا بهتره بگم قربانی میدن که غذا گیرشون بیاد
    توی بحث قدرت چه علمُ تکنولوژیُ اقتصادی و چه نظامی این کشورهایی که نام بردید اصلا دیده نمیشن و حرفی برای گفتن ندارن

    • Avatar احمدی گفت:

      بابا چرا ما همه چیو با هم قاطی میکنیم ؟ انقد سطحی نباشیم .. خدایا با کیا شدیم 80 میلیون آدم عصبانی ، در ضمن اینکه ما عصبانی ترین مردم دنیا هستیم تقصیر آمریکا نیست تقصیر حاکمان خودمونه عزیزم

  4. Avatar hassan گفت:

    فکر میکردم ایران کشور اول میشه !!!

    • Avatar احمدی گفت:

      آره ایران تو همه چی اوله … رانت ، اختلاس ، کیفیت خودروی داخلی ، معیشت مردم ، اقتصاد ، تورم ، مداخله در امور همسایگان و …… الی ماشاالله

      یکم به خودمونم نگاه کنیم ببینیم چهل ساله به چه فلاکتی افتادیم و بجای انتصاب مشکلات به دشمن خیالی ریشه مشکلاتمونو خارج از توهمات پیدا کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.