سبک خاص زندگی

سه راه حل برای جلوگیری از زندگی مقایسه‌ای و داشتن سبک زندگی خاص

این روزها گشت‌وگذار در فضای مجازی و مشاهده سبک زندگی یا لایف استایل‌های مختلف، رفتار ما را به شکلی مقایسه‌ای تبدیل کرده است و تمام تصورات و رؤیاهای ما ازآنچه که در اینستاگرام و دیگر فضاهای مجازی می‌بینیم شکل و نشأت می‌گیرد. در نتیجه باید به دنبال راهی برای جلوگیری از زندگی مقایسه‌ای باشیم.

سبک زندگی رؤیایی در اینستاگرام

به لطف اینستاگرام و فیس‌بوک، این روزها رؤیای بسیاری از ما، داشتن خانه‌ای در بهترین جای دنیا است که دارای بروزترین تجهیزات، آشپزخانه‌ای مجهز به تمام لوازم برقی پیشرفته و زیباترین ظروف استیل و چوبی، اتاق نشیمنی بزرگ با مبل‌ها و میز غذاخوری شیک و تراسی به سمت دریا با باربکیو و میز صبحانه است. اما چنین نیست و در واقعیت ما از نداشتن امکانات ویژه‌ای چون سرویس‌های استیل با طرح‌های برجسته، نداشتن ماشین ظرف‌شویی و شستن ظروف با دست و دادن اجاره برای خانه‌ای بدون امکانات و طراحی رؤیایی‌مان غمگینیم. این در حالی است که بر اساس نظریه جونز، زندگی رؤیایی و شیوه‌ی زندگی ما نباید بر اساس زندگی دیگران باشد و برای زندگی نباید خود را با دیگران مقایسه کنیم. درواقع باید چشم و هم‌چشمی را کنار بگذاریم و سبک خاص خود را پیدا کنیم.

جلوگیری از زندگی مقایسه‌ای

این روزها برخی از کاربران با ارائه‌ی سبک زندگی خود و فعالیت در این زمینه سعی دارند تا بر روی اطرافیان خود تأثیر بگذارند و کاربران دیگر را به دنبال خود بکشانند. درواقع پوشش ما، لوازم زندگیمان، غذاهایمان و به‌طورکلی شیوه‌ی زندگی‌مان مدام با افراد محبوب فضای مجازی و افراد مشهور مقایسه می‌شود. درواقع سعی داریم تا به چیزها و کسانی که در اطرافمان می‌بینیم نزدیک‌تر شویم. می‌توان گفت که در تلاشیم تا شبیه افراد محبوبی که می‌بینیم باشیم و در این راستا علایق خود را کنار گذاشته‌ایم. این روش زندگی و تلاش برای رسیدن به سبک زندگی دیگران، هیچ‌گاه ثمره‌ی خوبی به همراه نخواهد داشت.

سه راه‌حل برای جلوگیری از زندگی مقایسه‌ای

به‌طورکلی بر اساس نظریه جونز، رسیدن به سبک زندگی همسایه‌ها، ستاره‌های تلویزیون یا شخصیت‌های محبوب در فضای مجازی نباید هدف ما برای زندگی باشد. تلاش برای رسیدن به زندگی دیگران یک هدف اشتباه است و به‌جای تلاش برای پررنگ کردن استانداردهای زندگی و جستجوی خوشبختی در زندگی به نظر ایده آل دیگران که باعث از بین رفتن اولویت‌هایمان می‌شود، باید علایق و خواسته‌هایمان که نیاز به اهمیت بیشتری دارند را در سبک زندگی خودمان در نظر بگیریم و بر اساس این ارزش‌ها درک و مفهوم موفقیت را بسازیم. بیایید در انتخاب سبک زندگی خود تجدیدنظر کنیم و با درک موفقیت، سبک زندگی‌مان را بر اساس اولویت‌ها و ارزش‌های خودمان انتخاب کنیم تا با این روش به جلوگیری از زندگی مقایسه‌ای بپردازیم.

زندگی خاص

برای جلوگیری از زندگی مقایسه‌ای و داشتن سبک زندگی خاص، سه روش ساده را در نظر داشته باشید که در ادامه برایتان معرفی خواهیم کرد.

  1. شناسایی اولویت‌های زندگی‌تان

زمان، پول و انرژی خود را صرف چیزهایی کنید که بیشترین ارزش را برایتان دارند نه چیزهایی که برای دیگران ارزشمند است. به این معنا که اگر شخصی به زمینه‌ی خاصی اهمیت زیادی می‌دهد دلیل نمی‌شود که شما هم از او پیروی کنید و به آن زمینه‌ی خاص اهمیت دهید. با این تغییر کوچک به‌راحتی می‌توانید زندگی سنتی را کنار بگذارید و سبک جدیدی از زندگی را تجربه کنید.

  1. در انتخاب اطرافیان دقت کنید

وقت خود را با افرادی بگذرانید که شما را قضاوت نمی‌کنند. این موضوع به شما کمک زیادی می‌کند تا بر روی اهداف واقعی خود متمرکز شوید. از سوی دیگر افرادی که شما را با دیگران مقایسه نمی‌کنند به شما اجازه‌ی رشد می‌دهند. درنتیجه شما در مسیر درستی از سبک زندگی‌تان قرار خواهید گرفت.

  1. تمرین قدردانی

به‌جای بازی کردن نقش مصرف‌کننده و دنبال کننده در زندگی و خارج شدن از واقعیت زندگی‌تان، چشم‌انداز خود را تغییر دهید و علایقتان را بشناسید تا در راستای همین علایق زندگی کنید. به‌طورکلی تغییر چشم‌انداز و دیدگاه شما ارزشمندترین ابزار برای بخش مالی زندگی و موفقیت شما خواهد بود.

امتیاز: 5.0 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.