انرژی اتمی

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سن 72 سالگی درگذشت!

به تازگی دبیرخانه آژانش بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سن ۷۲ سالگی درگذشت. هنوز توضیحاتی در مورد زمان و علت درگذشت یوکیا آمانو ارائه نشده است اما کارهای استعفای او از سمتش در حال انجام بود. ظاهرا آمانو تحت درمان بوده و به دلیل بیماری از دنیا رفته است.

درگذشت مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

انرژی اتمی

یوکیا آمانو که دیپلمات سابق ژاپنی است، 10 سال قبل یعنی در سال 2009 به عنوان مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتخاب شد. او در 10 سال فعالیت خود، خوش درخشید و فعالیت درخشانی داشت. ظاهرا قرار بود مدیریت یوکیا آمانو تا سال 2021 ادامه یابد اما به دلیل بیماری او مراحل استعفای خود را آغاز کرد اما همچنان در سمت خود باقی بود تا از این سمت کناره گیری کند.

باید بگوییم که در دوره مدیریت یوکیا آمانو، این آژانس، فعالیت خود را با اهداف اتم برای صلح و توسعه گسترش داد. باید اشاره کنیم که یکی از برنامه های این آژانس در دوره مدیریت آمانو، توافق هسته ای ایران بود که به برجام ختم شد و او شدیدا با تصمیمات اخیر آمریکا و خارج شدن از برجام مخالف بود. شایان ذکر است که یوکیا آمانو یوکیا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال ۲۰۰۵ موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد.

اگر بخواهیم از تحصیلات او بگوییم، باید اشاره کنیم که او در فرانسه و آمریکا تحصیلات و تحقیقات زیادی داشته است. در واقع عمده فعالیت های یوکیا آمانو در زمینه ایجاد صلح و امنیت و پیشرفت جهان گذشته و می توان گفت که او تاثیر خوبی در دوران خود داشته است. هنوز جزییاتی از جایگزینی آمانو اعلام نشده اما احتمالا به زودی شاهد تغییرات بزرگی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهیم بود که شاید منجر به تغییر روند این سازمان شود.

امتیاز: 4.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۱۰ دیدگاه

  1. Avatar ُ گفت:

    سلام – طبق اسنادی که ویلکی لیکس منتشر کرده ، و همچنین خبرگزاری ها نوشته اند ، آمانو چند روز پیش به دست عوامل سرویس های جاسوسی موساد ، از صحنه حذف شده ، و خبر مرگش بعد از مدتی منتشر شده ، این فرد در ابتدا که در سال 2009 به ریاست منصوب شد ، به امریکا و اسراییل قول داد که علیه ایران پرونده سازی اتمی کند . اما در چند سال اخیر ، که پایبندی ایران به اجرای بازرسی های اتمی را به تعداد 15 مرتبه تایید کرده بود و پایبندی ایران را مثبت گفته بود ، باعث شده بود که پرونده های ساخته شده سرویس های جاسوسی علیه ایران ، مورد بررسی قرار نگیرد ، از همین جهت ، سرویس موساد به همراه سرویس های امریکایی ، این فرد را حذف کردند . سرچ کنید .

  2. Avatar شکاری گفت:

    خیلی زود و یکدفعه ای درگذشت 🙁
    خدایش رحمت کناد.

  3. Avatar majid گفت:

    پشت سر مرده حرف نزنین زشته

  4. Avatar علی گفت:

    سازمان ملل یک مکان بسیار بی محتوی و بی معنی و صرفا برای تغییر اب هوای سفرای خارجه و روسای جمهور ملل مختلف است و نمیتواند هیچ کاری بجز دستورات امریکا را اجرا کند این بنده خدا هم نوکر امریکا و کارمند جز سازمان ملل بوده اینها مترسک های خیمه شب بازی امریکا هستند وقتی مقر سازمان ملل در کشور استعمارگر و قاتل غارتگری مثل امریکا باشد تکلیف این سازمان معلوم است وقتی پول اب برق و کارمندان از خزانه امریکا پرداخت میشود و سایر کشورها توان پرداخت هزینه ها را ندارند این اقا و خود سازمان مسخره ملل چه کاری جز اوامر امریکا را میتوانند اجرا کنند؟ مطمنن هیچ و حداکثر میتوانند بیانه های بی اثری بر ضد منافع امریکا بگویند که فقط نقش شعاری داشته و بی اثر هستند امریکا یک قلدر پر روی غارتگر است که هزینه سازمان ملل را میدهد و انتظار هم دارد این سازمان در جهت منافع خودش کار کند که منطقی و درست هم هست این انتظار کشورهای دیگر هم برای پز دادن و وجهه سیاسی صرفا عضو این سازمان شده اند در حقیقت تنرجگاه سیاسیون جهان سازمان ملل هست برای گرفتن عکس پز های سیاسی و مصاحبه های شیک و مجلسی واقعا چرا سازمان ملل اینهمه طبقه و کارمند دارد و چه کار مفیدی میکنند؟ بنظرم امریکا این دم دستگاه پر هزینه را راه انداخته تا نظرات خودش را دیکته کند والا باید در کشوری بی طرف میبود با ده پانزده کارمند و سازمان ملل باید مکانی برای جلسات روسای جمهور جهان میبود انهم فقط سالیانه و قدرت در بین همه تقسیم میشد نه این سیرک مسخره امروزی

  5. Avatar سید گفت:

    بی زحمت بجای پفیوز بنویسید اقا
    من یه ذره داغ کردم
    خخخ

  6. Avatar سید گفت:

    عمده فعالیت های یوکیا آمانو در زمینه ایجاد صلح و امنیت و پیشرفت جهان گذشته و می توان گفت که او تاثیر خوبی در دوران خود داشته است؟؟؟؟؟؟!!
    پس این همه کشوری که سلاح اتمی دارن چی؟ روز به روز هم به تعدادشون اضافه میشه
    واقعا از سال 2009 تا الان صلح بیشتر شده؟
    اصلا همین پفیوز چه کاری برای ایران کرده؟ یکی از کشورهای درگیر الان ایران
    چی کار کرده براش؟ فعالیت هاش به چه دردمون خورد؟

  7. Avatar 1 گفت:

    10 سال قبل یعنی در سال 2009 به عنوان مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.