دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد

آشپزی با دینو: دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد با تزیین گاناش شکلاتی

در این مطلب با دستور دیگری از کیک شکلاتی، اما این بار بدون آرد با شما خواهیم بود. این کیک که از مواد ساده‌ای مانند شکلات و پودر کاکائو تهیه می‌شود، بسیار بسیار غنی و سنگین است. همچنین خواهید دید که برای جذابیت بیشتر چگونه روی آن را با یک لایه گاناش شکلاتی تزیین کنید. از آن جایی که این کیک ساده نه به آرد نیاز دارد و نه خمیرمایه، برای تهیه در زمان مهمانی‌ها و جشن‌های شما بسیار مناسب است. البته برای کسانی که رژیم غذایی بدون گلوتن دارند نیز دسری ایده‌آل خواهد بود. همراه دینو در ادامه، با نمونه‌ای دیگر از آشپزی با دینو: دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد با تزیین خامه شکلاتی، لحظات شاد خود را شیرین کنید.

دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد

شما برای آماده‌سازی کیک شکلاتی بدون آرد خود، به حدود 15 دقیقه زمان برای تهیه مایه کیک و 23 تا 27 دقیقه برای پخت آن نیاز دارید. البته بعد از پخت باید اجازه دهید کیک شما به مدت 15 تا 20 دقیقه خنک شود تا بتوانید روی آن را با گاناش شکلاتی جذابی که تهیه می‌کنید، تزیین کنید. در صورت تمایل نیز می‌توانید قبل از سرو، کیک را به مدت چند ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود.

 آشپزی با دینو: دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد با تزیین گاناش شکلاتی

مواد لازم برای کیک شکلاتی

  • 1 فنجان (170 گرم) چیپس شکلاتی نیمه شیرین یا شیرین
  • 8 قاشق غذاخوری (113 گرم) کره با دمای اتاق
  • 3/4 فنجان (149 گرم) شکر دانه ریز
  • 1/4 قاشق چایخوری نمک
  • 1 تا 2 قاشق چایخوری پودر قهوه اسپرسو (اختیاری)
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل (اختیاری)
  • 3 تخم مرغ بزرگ
  • 1/2 فنجان (43 گرم) پودر کاکائو آلکالایز

طرز تهیه کیک شکلاتی

1. قبل از شروع به کار، فر را با دمای 375 درجه فارنهایت گرم کرده و قالب کیک فلزی را کمی چرب کنید. به اندازه قالب خود، کاغذ پوستی را برش بزنید و درون قالب قرار داده و کاغذ را نیز چرب کنید.

دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد - مرحله 1

2. برای تهیه مایه کیک، چیپس شکلاتی و کره را درون ظرفی ریخته و در مایکروویو قرار دهید. آن‌ها را کمی حرارت دهید تا کره ذوب و چیپس‌ها نرم شوند. سپس، هم بزنید. در صورت لزوم می‌توانید دوباره آن‌ها را گرم کنید. همچنین می‌توانید این کار را روی یک شمعک با حرارت بسیار کم انجام دهید.

دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد - مرحله 2

3. شکر، نمک، پودر اسپرسو و وانیل را با یکدیگر ترکیب کنید. اسپرسو می‌تواند طعم شکلات را مانند وانیل افزایش دهد. 1 قاشق چایخوری از آن به سادگی عطر و طعم کیک شما را بیشتر خواهد کرد. در صورت تمایل به تهیه کیک موکا، می‌توانید 2 قاشق چایخوری از این پودر را به مایه اضافه نمایید. در ادامه، تخم مرغ‌ها را به مدت کوتاهی هم بزنید و در ظرف بریزید تا مایه شما یکدست شود. در نهایت پودر کاکائو را به آن‌ها اضافه کرده و مخلوط کنید. در این مرحله مایه کیک شما آماده است.

دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد - مرحله 3

4.مایه کیک را به قالب چرب شده منتقل کنید و درون فر بگذارید.

دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد - مرحله 4

5. کیک خود را به مدت 25 دقیقه بپزید تا روی آن یک پوسته نازک تشکیل شود. می‌توانید توسط یک خلال دندان، از پخت آن مطمئن شوید. در صورتی که مواد داخلی به خلال دندان نچسبید، کیک شما کاملا پخته است.

دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد - مرحله 5

6. زمان خارج کردن کیک از فر، دماسنج فوری باید حداقل 200 درجه فارنهایت را نشان دهد.

دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد - مرحله 6

7. در نهایت پس از پخت، آن را از فر خارج کرده و به مدت 5 الی 15 دقیقه اجازه دهید تا در ظرف سرو شما خنک شود.

دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد - مرحله 7

مواد لازم برای گاناش شکلاتی

  • 1 فنجان (170 گرم) چیپس شکلاتی نیمه شیرین یا شیرین
  • 1/2 فنجان (113 گرم) خامه سنگین

طرز تهیه تزیین گاناش شکلاتی

1. برای تهیه تزیین گاناش شکلاتی، در ابتدا باید چیپس‌ها را درون فر نرم کنید و سپس، خامه سنگین را درون ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا کاملا آب شود. حرارت دادن خامه را تا زمانی ادامه دهید که به جوش بیاید. زمانی که در اطراف ظرف حباب‌های سفید رنگی تشکیل شد، زمان اضافه کردن چیپس شکلاتی است. آن‌ها را در ابتدا خیلی کوتاه هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه استراحت کنند. بعد از 5 دقیقه مجددا آن‌ها را هم بزنید – ابتدا آهسته، سپس با شدت بیشتر – تا شکلات‌ها کاملا ذوب شده و گاناش شما آماده شود. در صورت سفت بودن شکلات‌ها می‌توانید مایه خود را به مدت کوتاهی با مایکروویو یا روی شمعک گرم کنید.

طرز تهیه تزیین خامه شکلاتی - مرحله 1

2. گاناش آماده شده را روی کیک خود بریزید و آن‌ها را کاملا پهن کنید.

طرز تهیه تزیین خامه شکلاتی - مرحله 2

3. گاناش را با قاشق روی کیک پخش کنید تا کمی از کناره‌ها چکه کند.

طرز تهیه تزیین خامه شکلاتی - مرحله 3

4. کیک شکلاتی بدون آرد شما آماده است. البته قبل از سرو آن اجازه دهید گاناش برای چند ساعت خودش را بگیرد. شما می‌توانید روی کیک را با انواع مغزها و میوه‌ها به دلخواه تزیین کنید. نوش جان!

طرز تهیه تزیین خامه شکلاتی - مرحله 4 و آماده سرو

نکات مهم دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد

  • در صورت تمایل، می‌توانید از قبل 1/4 فنجان خلال بادام را درون فر با حرارت 350 درجه فارنهایت به مدت 10 دقیقه تفت دهید تا طلایی شود و روی کیک را با آن تزئین کنید.
  • شما می‌توانید قالب خود را به جای کاغذ پوستی با کاغذ موم نیز بپوشانید. فقط فراموش نکنید که کاغذ موم نباید در معرض حرارت مستقیم اجاق گاز قرار بگیرد؛ اما، زمانی که بین خمیر کیک و قالب شما استفاده شود، مشکلی پیش نمی‌آید.
  • برای تمیز برش دادن کاغذ پوستی خود، از چاقوی تیز آغشته به آب گرم و خشک شده استفاده کنید. هر بار قبل از برش، لبه چاقو را داخل آب داغ غوطه‌ور کنید و پس از خشک کردن آن، کاغذ را ببرید.
نکات مهم دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد

آیا شما نیز این دستور تهیه کیک شکلاتی بدون آرد را می‌پسندید؟ به نظر شما رعایت چه نکات مهمی می‌تواند در رسیدن به نتیجه دلخواه کمک کننده باشد؟ تجربیات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: King Arthur Baking

بیشتر بخوانید: آشپزی با دینو: جادوی خالص دستور تهیه موس شکلاتی در خانه فقط با یک ماده مورد نیاز

بیشتر بخوانید: آشپزی با دینو: جادوی خالص دستور تهیه موس شکلاتی در خانه فقط با یک ماده مورد نیاز

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar رضا گفت:

    این تخم مرغ داره!
    در صورت امکان یه دستور بخت بدید که تخم مرغ و آرد و باقی چیزای گرون رو نداشته باشه.

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      با توجه به شرایط فعلی نون لواش رو ب خوبی داخل آب جوش حل میکنیم و این ترکیب مقوی رو نوش جان میکنیم. باشد ک رستگار شویم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.