با 7 راه برای کاهش اضطراب در فرودگاه آشنا شوید

اضطراب در هواپیما بسیار رایج است. به هر حال بسیاری از مردم ترس از پرواز دارند. اما در مورد اضطراب فرودگاه و قبل از پا گذاشتن در هواپیما چه می‌گویید؟ به گفته دانیل رینالدی، درمانگر و مربی زندگی، این حس غیرعادی نیست. او می‌گوید: فرودگاه‌ها می‌توانند فضاهای بزرگ و پیچیده‌ای باشند و این می‌تواند برای برخی افراد بسیار دلهره‌آور باشد، به‌ویژه برای افرادی که مرتبا در حال مسافرت نیستند.

گاهی اوقات بدون دلیل واقعی مضطرب می‌شویم. با این حال وقتی صحبت از فرودگاه به میان می‌آید، چیزهای بی‌پایانی وجود دارند که حتی می‌توانند آرام‌ترین فرد را دچار استرس کنند. بزرگترین اضطرابی که درباره آن می‌شنوم ترس از دست دادن پرواز است. کریستینا گراناهان، درمانگر و مربی می‌گوید: این ترس می‌تواند روزها یا هفته‌ها قبل از حضور در فرودگاه شروع شود، اما وقتی ناشناخته‌هایی را که پس از رسیدن به فرودگاه خود را نشان می‌دهند هم در نظر بگیریم، این تاثیر دو برابر می‌شود و می‌تواند حتی بیشتر از قبل اختلال ایجاد کند.

از جمله ترس‌هایی که ممکن است در فرودگاه با آن مواجه بشید: ترس از دست دادن پرواز، سقوط هواپیما، حمله تروریستی، غریبه‌ها و جا گذاشتن کیف می‌تواند باشد. شما در این مسیر تنها نیستید و با راه‌کارهایی می‌توانید اضطراب خود را در فرودگاه کم کنید.

روش هایی برای کاهش اضطراب در فرودگاه:

به خودتان زمان اضافی بدهید

آنچه در فرودگاه اتفاق می‌افتد بسیار خارج از کنترل ما است. از صف‌های طولانی تا خطاهای فنی می‌توان چیزهای زیادی را تجربه کرد. بنابراین داشتن زمان اضافی برای رسیدگی به این موقعیت‌ها می تواند بسیار مفید باشد. رینالدی می‌گوید: «آمادگی می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند. به عنوان مثال مطمئن شوید که تمام مدارک سفر را با خود به همراه دارید. چمدان‌های خود را زودتر ببندید و جزئیات پرواز خود را دوباره بررسی کنید. مطمئن شوید که زودتر به فرودگاه می‌رسید تا از عجله و خستگی جلوگیری کنید.

اگر در حال رانندگی به سمت فرودگاه هستید، ترافیک را زودتر بررسی کنید و مطمئن شوید که در جاده ساخت و ساز یا اتفاقی قرار نیست بیوفتد و خود را برای اتفاقات ناگهانی آماده کنید و جایگزینی پیدا کنید.

اگر از تاکسی تلفنی یا آنلاین استفاده می‌کنید، حتماً از قبل برنامه‌ریزی کنید و انتخاب دومی هم در نظر بگیرید. به این ترتیب در صورت در دسترس نبودن راننده، وقت شما گرفته نخواهد شد.

چمدان خود را آماده کنید

در حالی که بعضی از انواع چمدان‌ها ترازو داخلی دارند، می‌توانید یک ترازو چمدان را با قیمتی پایین بخرید و چمدان خود را وزن کنید تا خیالتان راهت شود. اطمینان از اینکه چمدان شما کمتر از حد مجاز خطوط هوایی است، از معطلی و اتلاف وقت شما جلوگیری می‌کند.

لباس مناسب بپوشید

لباس و کفش‌های راحت بپوشید تا احساس بی‌قراری نکنید. لباس مناسب از گرم یا سرد شدن و عرق ریختن شما جلوگیری می‌کند. پوشیدن لباس‌هایی که می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را بپوشید یا در بیاورید هیچ ضرری ندارد، زیرا هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا فرودگاه یا هواپیما سرد یا گرم است وجود ندارد.

نفس عمیق را امتحان کنید

اگر در لحظه، نیاز به یک تکنیک آرام‌بخش دارید، نفس عمیق بکشید. زمانی که در صف ایستاده‌اید، کارهای کنترل پاسپورت خود را انجام می‌دهید یا هرچیز دیگری، نفس‌های آهسته و عمیق از بینی خود بکشید و به آرامی از دهان خود بازدم کنید. این کار می‌تواند به آرامش سیستم عصبی شما و کاهش اضطراب کمک کند.

حواس خود را پرت کنید

مشغول کردن ذهنتان برای حفظ آرامش بسیار مهم است. پادکست یا کتاب صوتی پیدا کنید که موضوع جذابی برای شما داشته باشد یا به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

صحبت در مورد آن

اگر با یک شخص دیگری سفر می‌کنید، در مورد نگرانی‌های خود با آن‌ها صحبت کنید تا حمایت عاطفی داشته باشید. صرفا داشتن کسی که با او صحبت کنید و تجربیات خود را با او به اشتراک بگذارید، می‌تواند آرامش بخش باشد.

نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.