مذهبی ترین کشور های جهان در سال 2023: 10 کشور برتر

به نظر شما مذهبی ترین کشور های جهان کدام هستند؟ تاریخ هر ملتی در جهان عمیقاً تحت تأثیر مذهب قرار گرفته است. دین بر همه چیز از جمله هنر و زبان، تأثیر بسزایی داشته است. در برخی از کشورها، افراد به شدت با دین خود یکی می‌شوند در حالی که در برخی دیگر، نگرش‌ها نسبت به دین اغلب متفاوت و مختلط است.

این مطالعه نشان داده است افرادی که سطح ثروت و تحصیلات بیشتری دارند، مذهبیت کمتری دارند. پس می‌توان نتیجه گرفت که ثروت و سطح تحصیلی افراد می‌تواند با سطح مذهبیت آن‌ها رابطه معکوس داشته باشد.

مذهبی ترین کشور های جهان:

غنا

مذهبی ترین کشور ها

به نظر می‌رسد که غنا به جنوب مسیحی و شمال مسلمان تقسیم شده است. بر اساس برآوردها، مسلمانان حدود 17 درصد از جمعیت غنا را تشکیل می‌دهند در حالی که این رقم در مسیحیان 71 درصد است. بر اساس گزارش‌ها در این کشور، ادیان به خوبی با یکدیگر کنار می‌آیند.

هندوئیسم، تائوئیسم، بودیسم، شینتوئیسم و یهودیت علاوه بر دو دین رایج، در غنا در حال رشد هستند. تخمین زده می‌شود که 96٪ از مردم این کشور ادعا می‌کنند که به طور فعال مذهبی هستند و تنها 2٪ آنها به هیچ مذهبی تعلق ندارند. غنا مذهبی ترین کشور جهان است.

نیجریه

کشور های مذهبی

اگرچه مذاهب متفاوت در مناطق مختلف نیجریه غالب است اما تخمین‌های تقریبی نشان می‌دهد که مسیحیان 50.8 درصد جمعیت، مسلمانان 47.8 درصد و سایر ادیان و باورها درصد باقی مانده را تشکیل می‌دهند.

اگرچه از قرن شانزدهم مبلغانی در نیجریه بوده‌اند اما کلیساها تا پایان جنگ جهانی اول در آن تأسیس نشدند. در حالی که بیش از 93 درصد مردم برای مشارکت فعال در سنت‌های مذهبی دیده می‌شوند اما این کار برای آن‌ها هزینه‌بردار است زیرا پیروی مردم از مذاهب سنتی خلاف قانون است.

ارمنستان

ارمنستان

یکی از کشورهایی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 به سرعت به اعمال مذهبی خود بازگشت، ارمنستان بود. تقریبا 92 درصد مردم در این کشور مسیحی هستند. در سال 301 پس از میلاد، ارمنستان اولین کشوری بود که مسیحیت را دین رسمی خود اعلام کرد. مهاجرت، جمعیت مسلمانان و یهودیان محلی را کم کرده است اما مساجد، کنیسه‌ها و میراث معماری آنها هنوز وجود دارد.

فیجی

فیجی

فیجی در منطقه ملانزی در جنوب اقیانوس آرام واقع شده است و در شرق استرالیا قرار دارد. این کشور یکی از دورافتاده ترین کشورهای جهان است. پس چگونه دین به آنجا رسیده است؟ در اواسط قرن نوزدهم، مبلغان متدیست، این دین را به آنجا آوردند.

متدیست اکنون محبوب‌ترین دین در فیجی است. تخمین زده می‌شود که 93٪ از فیجی‌ها مذهبی هستند.

مقدونیه

مقدونیه

مقدونیه که در جنوب اروپا بین آلبانی و بلغارستان واقع شده است، قدمتی طولانی در دین و مذهب دارد. در گذشته چندین گروهی مذهبی بارها این کشور را فتح کردند.

این گروه‌ها شامل بیزانسی‌ها که مسیحیت را معرفی کردند، تزارهای بلغارستان که ارتدکس را آوردند و ترک‌های عثمانی که اسلام را آوردند، بود. ارتدکس در حال حاضر رایج‌ترین دین در مقدونیه است. همچنین جمعیت‌های قابل توجه و بسیار مذهبی برای کاتولیک، اسلام و یهودیت وجود دارد. تخمین زده می‌شود که 92 درصد مقدونی‌ها به دین خود عمل می‌کنند.

رومانی

رومانی

در این ملت اروپایی مذاهب مختلفی وجود دارد، اما 86 درصد مردم خود را مسیحی ارتدوکس می‌دانند. پروتستان‌ها فقط 5.2 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند در حالی که کاتولیک‌های رومی 4.7 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. 89 درصد از رومانیایی‌هایی که در مراسمات مذهبی شرکت می‌کنند خود را مسیحی می‌دانند.

جنگل‌های وسیع و شیب‌دار این کشور باعث پیدایش انواع ارواح و هیولاها در اسطوره‌های این کشور شده است که مهم‌ترین آنها خون آشام‌ها و گرگینه‌ها هستند. در نتیجه این تصورات به عنوان پایه‌ای برای گسترش خرافات و عقاید دینی عمل کرده است.

عراق

عراق

عراق تنها کشور مسلمان در این فهرست است که تخمین زده می‌شود 95 درصد از جمعیت آن مسلمان هستند.

عراق کشور بسیار مذهبی است. به گفته کارشناسان، اگرچه این موضوع فرهنگی است اما از طرفی بیشتر یک پدیده اجتماعی به حساب می‌آید. مردم زمانی که بلاتکلیفی، آشفتگی یا بی ثباتی دارند به خدای خود نزدیک می‌شوند و این همان چیزی است که از زمان آزادی عراق در این کشور بوده است.

کنیا

کنیا

در کنیا مسیحیت غالب است. از این تعداد، 47.5 درصد پروتستان و 23.5 درصد کاتولیک رومی هستند.

اکثریت مسلمانان و پیروان ادیان دیگر در استان‌های ساحلی زندگی می‌کنند. تنها 9 درصد از مردم کنیایی ادعا کردند که به طور واقعی مذهبی نیستند، در حالی که 88 درصد ادعا می‌کنند که افراد باایمانی هستند.

پرو

کشور پرو

در دره‌ها و کوه‌های پرو، مذهب بسیار زنده و شکوفا است. قبل از دوران مدرن، بومیان، پاچاماما انجام می‌دادند. فاتحان اسپانیایی مذهب کاتولیک را با خود به پرو آوردند، مبلغان مذهبی پروتستانیسم را آوردند و گروه‌های دیگر مورمونیسم، بودیسم، هندوئیسم و سایر ادیان مختلف را آوردند.

به نظر می‌رسد که همه این گروه‌ها به صورت مسالمت آمیز در این کشور زندگی می‌کنند. 86٪ از پرویی‌ها خود را مذهبی می‌دانند. آتئیست‌ها و آگنوستیک‌ها به ندرت در این کشور حضور دارند.

برزیل

برزیل

برزیل به خاطر جشن‌های کارناوال خود شناخته می‌شود که برای تفریح مردم در نظر گرفته شده است اما وقتی نوبت به دعا می‌رسد، برزیلی‌ها در این عرصه هم تمام تلاش خود را می‌کنند. مهاجمان پرتغالی، مذهب کاتولیک را به برزیل معرفی کردند و اکنون با 64 درصد جمعیت، این مذهب بیشترین طرفدار را در برزیل دارد.

22 درصد مردم، پروتستان‌ها هستند. آتئیست‌ها و سایر ادیان آمار باقی مانده را تشکیل می‌دهند. 85 درصد از برزیلی‌هایی که در عبادت شرکت می‌کنند، خود را اهل ایمان می‌دانند.

نظرات خود را در مورد مذهبی ترین کشور های جهان با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.