خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی

خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی در تمام دوران از بهترین طراحان مد جهان

وقتی صحبت از مد می‌شود، طراحان لباس سلطنتی در جایگاه بالایی قرار می‌گیرند. آن‌ها افتخار طراحی مهم‌ترین لباس‌های دنیا از جمله لباس عروس برای مراسم ازدواج شاهزاده‌ها را بر عهده دارند. در ادامه همراه دینو خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی در تمام دوران از بهترین طراحان مد جهان ببینید و برای مراسم خود الهام بگیرید.

خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی

لباس‌های عروسی به خودی خود جذاب و زیا هستند و دوخت آن‌ها نیازمند هنر و مهارت ویژه‌ای است. در ادامه خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی را ببینید و با طراحان لباس آن‌ها آشنا شوید.

1. «مگان مارکل» (Meghan Markle)

خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی - 1. «مگان مارکل» (Meghan Markle)

دوشس ساسکس لباسی را که توسط «کلر وایت کلر» (Clare Waight Keller) از برند معروف Givenchy طراحی شده بود، برای ازدواج خود با «شاهزاده هری» (Prince Harry) به تن کرد. این لباس عروس زیبا و کاملا بی‌نقص در سال 2018 ظاهر پیچیده‌ای را با رویه ابریشمی و تاج الماسی «ملکه ماری» (Queen Mary) همراه کرد و نتیجه آن کاملا خیره کننده شد.

2. «پرنسس یوژنی» (Princess Eugenie)

خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی - 2. «پرنسس یوژنی» (Princess Eugenie)

پرنسس یوژنی برای ازدواج خود در سال 2018 با «جک بروکسبانک» (Jack Brooksbank)، در لباس عروسی جسورانه و پوشیده خود که توسط «پیتر پیلوتو» (Peter Pilotto) و «کریستوفر دی ووس» (Christopher De Vos) طراحی شده بود، خودنمایی کرد. او با یک تاج گل زمرد و الماس و یک گوشواره الماس و زمرد که یک هدیه عروسی از همسرش بود، ظاهر خود را به کمال رساند.

3. «والیس سیپمسون» (Wallis Simpson)

خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی - 3. «والیس سیپمسون» (Wallis Simpson)

درباره این مورد باید بگوییم که این زوج در حقیقت جزو وارثان تاج و تخت نبودند؛ البته معروف است که «دوک ویندزور» (Duke of Windsor) برای ازدواج با معشوقه خود، از تاج و تخت سلطنت کناره گیری کرد. با این حال لباس عروسی او با خلاقیت زیبای خود، قطعا حرکتی نمادین و فراموش نشدنی است. مراسم او به صورت بسیار مختصر در سال 1937 و در فرانسه برگزار شد و دوشس (سیمپسون) لباس Mainbocher آبی کم رنگ را که اکنون در موزه هنر متروپولیتن نیویورک به نمایش گذاشته شده است، به تن کرد.

4. «پرنسس الیزابت» (Princess Elizabeth)

خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی - 4. «پرنسس الیزابت» (Princess Elizabeth)

طبق یک واقعیت جالب، پس از جنگ جهانی دوم ملکه آینده انگلیس برای پرداخت هزینه لباس عروسی خود – لباس مجلسی ابریشمی عاجی که توسط خانم «نورمن هارتنل» (Norman Hartnell) خیاط سلطنتی طراحی شده بود – از کوپن‌های سهمیه لباس استفاده کرد. این کار با گلدوزی ظریف خود 10 هزار مروارید دانه‌ای را در خود جای داده است. همچنین گفته می‌شود طرح آن از Primavera بوتیچلی الهام گرفته شده است. همین طور طبق یک واقعیت جالب دیگر، برای ساخت سریال موفق The Crown از نتفلیکس، همین لباس دقیق با هزینه بسیار زیاد 37000 دلار تکرار شد.

5. «کیت میدلتون» (Kate Middleton)

خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی -  5. «کیت میدلتون» (Kate Middleton)

به طرز حیرت انگیزی، دو میلیارد نفر برای تماشای ورود کیت میدلتون به همراه لباس خیره کنند خود از راهروی محل عروسی حضور داشتند. طرح سفارشی این لباس از «الکساندر مک کوئین» (Alexander McQueen) توسط ذهن درخشان مدیر خلاق آن «سارا برتون» (Sarah Burton) برای مراسم رسمی ازدواج شاهزاده ویلیام در سال 2011 طراحی شده بود. این لباس با داشتن یقه هفت، تاج توری و آستین‌های بلند، یکی از تاریخی‌ترین لباس‌های عروس تمامی دوران‌هاست.

6. «گریس کلی» (Grace Kelly)

خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی - 6. «گریس کلی» (Grace Kelly)

ملکه هالیوود وقتی با «شاهزاده رنیر سوم» (Prince Rainier III) از موناکو در سال 1956 ازدواج سلطنتی داشت، با لباسی که توسط «هلن رز» (Helen Rose) طراح لباس برنده جایزه اسکار طراحی شده بود در مراسم خود حاضر شد. این لباس عروس ویژه با یقه بلند، کمر کرستی و دامن تمام قد خود نشانی از کمال افسانه‌ای داشت.

7. «ولیعهد پرنسس ویکتوریا» (Crown Princess Victoria)

خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی - 7. «ولیعهد پرنسس ویکتوریا» (Crown Princess Victoria)

ولیعهد سلطنتی سوئد هنگام ازدواج با مربی شخصی خود «دانیل وستلینگ» (Daniel Westling) در سال 2010 یک پیراهن ساتن ابریشمی زیبا و بدون شانه را به عنوان لباس عروس خود انتخاب کرد. او ظاهر خود را با یک تاج باشکوه Cameo طلای و مرواریدی کامل کرد. جالب اینجاست که مادر او «ملکه سیلویا» (Queen Silvia) نیز در همان روز در سال 1976 برای عروسی خود همین تاج را بر سر داشت.

8. «پرنسس دایانا» (Princess Diana)

خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی - 8. «پرنسس دایانا» (Princess Diana)

آیا تا به حال لباس عروس دهه 80 به این زیبایی و شکوه دیده‌اید؟ البته که این مدل دقیقا چیزی نیست که امروزه عروس خانم‌ها برای الهام گرفتن به آن متوسل شوند؛ اما، این لباس با آستین پف‌دار، یقه ابریشمی و توری جذاب یکی از شاخص‌ترین لباس‌های عروسی در عصر ما است. این لباس توسط تیم «دیوید امانوئل» (David Emanuel) و همسرش «الیزابت امانوئل» (Elizabeth Emanuel) طراحی شده است و یک دنباله عظیم 25 فوتی برای مطابقت با مقیاس مکان عروسی دارد. پرنسس دایانا و پرنس چارلز در کلیسای عظیم سنت پل در لندن ازدواج کردند.

9. «رانیا آل-یاسین» (Rania Al-Yassin)

خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی - 9. «رانیا آل-یاسین» (Rania Al-Yassin)

عروس 22 ساله برای ازدواج با «شاهزاده عبدالله بن-الحسین» (Prince Abdullah bin Al-Hussein) اردنی در سال 1993، لباسی کاملا اصیل و بسیار زیبا را انتخاب کرد. لباس مجلسی آستین کوتاه او دارای جزئیات طلایی بود و توسط طراح «بروس اولدفیلد» (Bruce Oldfield) به عنوان طراح مورد علاقه پرنسس دایانا طراحی شد. کمربند کمر و یقه نمایشی به همراه دستکش‌های پرابهت، ظاهر این لباس را فوق جذاب کرده است.

10. «شارلین ویتستاک» (Charlene Wittstock)

خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی - 10. «شارلین ویتستاک» (Charlene Wittstock)

هنگامی که پسر «گریس کلی» (Grace Kelly)، «شاهزاده آلبرت دوم» (Prince Albert II) از موناکو در سال 2011 با شناگر المپیک آفریقای جنوبی ازدواج کرد، او یک لباس ابریشمی خیره کننده Armani Privé duchesse پوشید که با 40000 کریستال سواروسکی، 20000 مروارید و 30000 سنگ طلا تزیین شده بود.

11. «لتیزیا ارتیز روکاسولانو» (Letizia Ortiz Rocasolano)

11. «لتیزیا ارتیز روکاسولانو» (Letizia Ortiz Rocasolano)

روزنامه نگار سابق از راهرو پایین رفت تا با پادشاه آینده اسپانیا در یک لباس زیبای سفید رنگ و یقه دار با یک دنباله جذاب و غیر قابل جدا شدن 15 فوتی ازدواج کند. این لباس توسط «مانوئل پرتگاز» (Manuel Pertegaz) طراحی شده و دارای گلدوزی‌های ظریف با نخ نقره‌ای و طلایی به شکل‌های خزدار، شبدر، میوه‌های توت فرنگی و گندم است.

12. «پرنسس مارگارت» (Princess Margaret)

12. «پرنسس مارگارت» (Princess Margaret)

زمانی که دختر خانواده سلطنتی انگلیس در سال 1960 با عکاس «آنتونی آرمسترانگ-جونز» (Antony Armstrong-Jones) ازدواج کرد، به «نورمن هارتنل» (Norman Hartnell) سفارش داد تا لباس ساده ارگانزای ابریشمی او را طراحی کند. این همچنین اولین عروسی سلطنتی بود که از تلویزیون پخش شد و بیش از 20 میلیون بیننده برای تماشای آن نشستند.

13. «کامیلا پارکر-بولز» (Camilla Parker-Bowles)

13. «کامیلا پارکر-بولز» (Camilla Parker-Bowles)

دوشس Cornwall در واقع در مراسم ازدواج خود در سال 2005 با «شاهزاده چارلز» (Prince Charles) یک لباس خامه‌ای رنگ با اورکت درخشان پوشید. البته این لباس زیبا را تاج ویژه دوشس بسیار خیره کننده کرده است.

14. «سوفیا هلکویست» (Sofia Hellqvist)

14. «سوفیا هلکویست» (Sofia Hellqvist)

ستاره سابق تلویزیون برای لباس عروس خود در ازدواج با شاهزاده سوئد «کارل فیلیپ» (Carl Philip) در سال 2015 به وضوح از کیت میدلتون الهام گرفت. لباس او مانند میدلتون، کرپ Hellqvist’s Ida Sjöstedt و لباس ارگانزا از Hellqvist همچنین دارای آستین‌های توری روی آستر سفید بود. تاج الماس زیبای او هدیه‌ای از «پادشاه کارل شانزدهم گوستاو» (King Carl XVI Gustaf) و «ملکه سیلویا» (Queen Silvia) است که بسیار خیره کننده جلوه می‌کند.

15. «کلیر لادیماکر» (Claire Lademacher)

15. «کلیر لادیماکر» (Claire Lademacher)

وقتی شاهزاده خانم کلیر لادیماکر در سال 2013 با «شاهزاده فلیکس» (Prince Felix) از لوکزامبورگ ازدواج کرد و ملکه شد، لباس سفارشی «الی ساب» (Elie Saab) را که با توری Chantilly تزئین شده بود، پوشید.

16. «ماکسیما زورگویتا سروتی» (Máxima Zorreguieta Cerruti)

16. «ماکسیما زورگویتا سروتی» (Máxima Zorreguieta Cerruti)

ماکسیما برای عروسی خود با «ویلم الکساندر» (Willem Alexander) پادشاه هلند در سال 2002 یک لباس مجلسی «ولنتینو» (Valentino) با جزئیات توری و یک دنباله 16 فوتی پوشید. همان طور که در تصویر می‌بینید این لباس در عین سادگی بسیار خیره کننده است.

نظر شما درباره خیره کننده ترین لباس عروسهای سلطنتی چیست و کدام یک را الهام بخش خود می‌دانید؟ کدام یک از افراد سلطنتی از این فهرست جا مانده‌اند؟ دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمندتان در این زمینه را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Pure Wow

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.