20 مورد از سختگیرانه ترین قوانین خاندان سلطنتی

20 مورد از سختگیرانه ترین قوانین خاندان سلطنتی که تمامی اعضا باید رعایت کنند

برخلاف تصوراتی که بیشتر افراد درباره زندگی سلطنتی و تاج و تخت دارند، همه چیز بسیار جذاب و آسان نیست! در بسیاری از موارد قوانین و محدودیت‌های بسیار عجیبی برای اعضا وجود دارد که ملزم به رعایت آن‌ها هستند. در ادامه با همراهی دینو 20 مورد از سختگیرانه ترین قوانین خاندان سلطنتی که تمامی اعضا باید رعایت کنند را بخوانید و ببینید که زندگی کردن در این خانواده‌ها به چه صورتی است.

سختگیرانه ترین قوانین خاندان سلطنتی

بر اساس مصاحبه جدید پرنس هری و مگان مارکل، کاملا واضح است که عضویت در خانواده سلطنتی انگلیس بسیار دشوار و محدود کننده بوده و همه چیز خوش گذرانی و سفر کردن نیست. جالب است بدانید که دستورالعمل‌ها و آداب معاشرت بسیار دقیق و عجیب و غریبی در این خانواده وجود دارد که همه اعضا باید به آن‌ها پایبند باشند. برای آشنایی هر چه بیشتر با این آداب، 20 مورد از سختگیرانه ترین قوانین خاندان سلطنتی را برای شما در نظر گرفته‌ایم که در ادامه این مطلب آن‌ها را می‌خوانید.

1. شاهزاده همیشه باید پشت سر ملکه قدم بردارد

از زمان ازدواج یک زوج سلطنتی، شوهر اعلیحضرت همیشه باید چند قدم پشت سر او راه برود.

2. اعضای خاندان سلطنتی باید همه هدایای دریافتی را با مهربانی بپذیرند

در حالی که خانواده سلطنتی وظیفه دارد هر هدیه‌ای را که دریافت می‌کند، با مهربانی و تواضع بپذیرد (حتی اگر چیزی فوق العاده بی‌ارزش باشد)، این ملکه الیزابت است که تصمیم می‌گیرد چه کسی باید کدام هدیه را نگه دارد.

3. آن‌ها نمی‌توانند طبق میل و خواسته خود از کسی درخواست ازدواج کنند

مطابق قانون ازدواج‌های سلطنتی که در سال 1772 تصویب شد، فرزندان سلطنتی باید قبل از خواستگاری کردن از کسی، از ملکه اجازه و تایید آن را بگیرند.

4- قانون‌های بسیار دقیق و سختگیرانه‌ای برای لباس پوشیدن وجود دارد

از اعضای خانواده سلطنتی انتظار می‌رود که لباس‌های متواضعانه و پوشیده‌ای داشته باشند. آن‌ها هرگز نمی‌توانند از لباس‌های بیش از اندازه باز و بدن‌نما استفاده کنند. البته این بدان معنا نیست که آن‌ها نمی‌توانند کمی راحت باشند.

5. آن‌ها در مسافرت همیشه باید یک دست لباس رسمی سر تا پا سیاه با خود به همراه داشته باشند

خانواده سلطنتی وظیفه دارند همیشه آماده باشند، حتی در سفر. بنابراین مجبور هستند در هنگام سفر همیشه با خود یک دست لباس سر تا پا سیاه رسمی به همراه داشته باشند تا در صورت مرگ ناگهانی یکی از اعضا، بتوانند مستقیم به مراسم تشییع جنازه بروند و در آن شرکت کنند.

6. دو وارث نمی‌توانند همزمان با یک هواپیما و در کنار هم سفر کنند

به این دلیل که در گذشته سفرهای هوایی زیاد امن نبوده است، این قانون وضع شده که دو وارث نمی‌توانند به صورت همزمان با یک هواپیما سفر کنند. به این معنی که در صورت سقوط هواپیما یا رخ دادن اتفاقی غم‌انگیز برای یک وارث، دیگری در امان باشد.

7. هیچ گونه جهت‌گیری سیاسی در بین اعضای خاندان سلطنتی مجاز نیست

اعضای خانواده سلطنتی مجاز به رای دادن یا حتی اظهار نظر علنی در مورد مسائل سیاسی نیستند. آن‌ها هرگز نباید در صحبت‌های خود جهت‌گیری سیاسی داشته باشند.

8. خوردن سیر ممنوع است

مصرف سیر در غذاهای اعضای خانواده سلطنتی ممنوع است. به این دلیل که آن‌ها دائما در حال شرکت در جلسات مختلف و دیدار با بازدید کنندگان رسمی هستند، جلوگیری از هر گونه بوی بد و ناخوشایند دهان، بسیار ضروری است.

9. شما هرگز نباید کیف والاحضرت را لمس کنید

طبق گفته Capricia Penavic Marshall (رئیس پروتکل سابق ایالات متحده و نویسنده Protocol) ، کیف دستی ملکه فقط برای ظاهر نیست. در حقیقت ، پادشاه 94 ساله از آن برای ارسال سیگنال های غیرکلامی به کارمندان خود استفاده می کند. و تحت هیچ شرایطی شخص دیگری نباید آن را لمس کند.

10. وقتی ملکه می‌ایستد تمامی حضار باید بیاستند

اگر ملکه از جای خود بلند شود، تمامی افراد حاضر در محل وظیفه دارند از جای خود بلند شوند و تا زمانی که ایشان سر پا باشند، کسی حق نشستن ندارد.

11. بازی «مونوپولی» (Monopoly) در این خاندان ممنوع است

«مونوپولی» (Monopoly) در بین بازی‌های تخته‌ای بسیار محبوب و پرطرفدار است. جالب است بدانید که این بازی در خانواده سلطنتی «شرورانه» شناخته می‌شود. همچنین بازی کردن آن ممنوع بوده و کسی حق داشتن آن را ندارد.

12. فقط زنان متاهل حق پوشیدن تاج دارند

اگر مجرد و عضو خاندان سلطنتی انگلیس باشید، حق پوشیدن تاج، حتی تزیینی را نیز ندارید. برای استفاده از تاج حتما باید متاهل باشید و حلقه در دست داشته باشید.

13. اعضای خانواده حق دادن امضا به طرفداران را ندارند

به دلیل جلوگیری از هر گونه سواستفاده و جعل امضا، هیچ کدام از اعضا حق امضا دادن به طرفداران خود را ندارند. آن‌ها فقط می‌توانند اسناد رسمی را امضا کنند.

14. نوع لباس عروس باید توسط ملکه تایید شود

ملکه نه تنها به طور کلی باید عروس را تایید کند؛ بلکه، باید لباس را نیز بپسندد و تاییدیه آن را صادر نماید.

15. هیچ کدام از آن‌ها نباید صدف بخورند

البته باید بگوییم که نخوردن صدف یک الزام نیست؛ بلکه، یک قانون عاقلانه است که باید رعایت شود. به دلیل حساسیت‌زا بودن این ماده خوراکی و افزایش احتمال مسمومیت غذایی، مصرف آن ممنوع است.

16. ملکه با حرکات خود هنگام تمام شدن یک مکالمه علامت می‌دهد

اگر دیدید که ملکه کیف پول خود را از بازوی چپ به بازوی راست خود منتقل کرد، وقت آن است که دیگر صحبت نکنید. این حرکت نشان می‌دهد که او آماده حرکت است.

17. وقتی ملکه غذا خوردن را تمام کند همه باید دست از غذا خوردن بکشند

زمانی که ملکه سر میز دست از غذا خوردن بکشد، هیچ کس حق ندارد ادامه دهد. متاسفانه حتی اگر هنوز هم گرسنه باشید، نمی‌توانید به خوردن ادامه دهید. این یک قانون سختگیرانه سلطنتی است!

18. دسته گل عروسی سلطنتی همیشه باید دارای گل «مورد» (Myrtle) باشد

این سنت با ملکه ویکتوریا آغاز شد و با ازدواج دوشس کمبریج در سال 2011 ادامه یافت. این گل زیبا نماد موفقیت در عشق و ازدواج است که باید همیشه در دسته گل عروس وجود داشته باشد.

19. همیشه باید شش کلاغ در برج لندن زندگی کنند

طبق افسانه‌ها، حداقل شش کلاغ همیشه باید در قلعه غول پیکر زندگی کنند تا از تاج و تخت محافظت نمایند؛ در غیر این صورت، سلطنت سقوط خواهد کرد. با این حال افراد زیادی این افسانه قدیمی را باور ندارند؛ اما، مجبور به رعایت آن هستند. در حال حاضر هفت کلاغ (یک پرنده اضافی) در برج زندگی می‌کنند.

20. آن‌ها نمی‌توانند بدون اجازه صحبت کنند

«مگان مارکل» (Megan Markle) فاش کرد که پس از شروع رابطه‌اش با «پرنس هری» (Prince Harry)، توسط خانواده سلطنتی ساکت شده بود. در طول مصاحبه با CBS، «اپرا وینفری» () او پرسید که آیا شما در این مدت خودتان ساکت بودید؟ یا ساکت شدید؟ که دوشس بلافاصله پاسخ داد: «دومی». مارکل نیز در ادامه صحبت‌های خود گفت:

به تمام افراد دنیای من، دستورالعمل بسیار واضحی درباره سکوت داده شده بود. وظیفه من از لحظه‌ای که با هری ملاقات داشتم این بود که تا همیشه «بدون نظر» باشم. من مجبور بودم هر کاری را که آن‌ها بگویند، انجام دهم.

شما درباره این 20 مورد از سختگیرانه ترین قوانین خاندان سلطنتی چه نظری دارید؟ آیا درباره سایر قوانین این خانواده اطلاعاتی دارید؟ دیدگاه‌های ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Pure Wow

بیشتر بخوانید: چرا زنان در خانواده سلطنتی کلاه می‌پوشند؟

بیشتر بخوانید: آیا تا به حال اندیشیده‌اید پرستار بچه های سلطنتی چه ضوابط و شرایطی را باید رعایت کنند؟

امتیاز: 4.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.