کرونا در هند

خطرناک‌ترین و جهش‌یافته‌ترین نوع ویروس کرونا در هند در حال شیوع است!

ویروس کرونا این روزها در کشور هند به شکل عجیبی گسترش یافته و چمعیت زیادی از مردم این کشور به ویروس کرونا مبتلا هستند یا از طریق ویروس کشته می‌شوند. در واقع این روزها کرونا در هند به وضعیت بحرانی رسیده و انتقال ویروس از کنترل خارج شده است. در ادامه جزییاتی را در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهیم.

هند این روزها یکی از رکورداران ابتلا به ویروس کرونا است. نزدیک به ۴۰۰۰ نفر در هر روز به این ویروس مبتلا می‌شوند. بیمارستان‌های این کشور دیگر ظرفیت پذیرش بیماران جدید را ندارد و یک فاجعه‌ی انسانی در هند در حال رخ دادن است. از سوی دیگر بیمارستان‌ها با کمبود اکسیژن روبرو هستند و این آمار ابتلا در هند برای جهان بسیار نگران‌کننده است. تاکنون نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در کشور هند در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌‌اند و این مرگ و میر هر لحظه در حال افزایش است. البته شایان ذکر است که واکسیناسیون در هند آغاز شده اما تعداد کمی از مردم تا این لحظه واکسینه شده‌اند.

کرونا در هند

یکی از دلایل مرگ و میر زیاد در هند در اثر ویروس کرونا، نبود اکسیژن کافی برای بیماران است و همین موضوع باعث شده تا به شکل فاجعه باری مرگ زیادی از مردم هند را شاهد باشیم. از سوی دیگر دولت هند قطارها و هواپیما‌ها را موظف کرده تا از اطراف هند از جمله کشور سنگاپور اکسیژن تهیه کنند و به دهلی برسانند. طبق آمار در هر ۴ دقیقه یک نفر در اثر ویروس کرونا در هند جان خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل سردخانه‌ها پر شده‌اند و خانواده‌های داغدار باید منتظر دریافت و سوزاندن اجساد خود باشند.

طبق برخی منابع گفته می‌شود که این ویروس منتشر شده در هند، خطرناک‌ترین و جهش‌یافته‌ترین نوع ویروس کرونا در جهان است که از کشور هند مجددا به سراسر جهان شیوع پیدا خواهد کرد و سرعت ابتلای آن بسیار بالا خواهد بود. در حال حاضر کشور هند در حال استفاده از واکسن‌های AstraZeneca و Covaxin خود بوده است. از سوی دیگر هند از روسیه درخواست واکسن Sputnik V را داشته و واکسن‌‌های Pfizer، Moderna و Johnson and Johnson را تقاضا کرده تا از این بحران گذر کند.

بیشتر بخوانید: اگر ویروس کرونا برود چه کارهایی را دوباره می‌توانید انجام بدهید
بیشتر بخوانید: نداشتن تعاملات اجتماعی کافی در دوران کرونا چه تاثیر بر سلامت ما می‌گذارد؟
بیشتر بخوانید: اولین واکسن کرونا در بریتانیا به یک زن ۹۰ ساله تزریق شد!

امتیاز: 4.9 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar رضا گفت:

    هاهاها واکس روی ویروسهای جدید که کار نمیکنه اگه شما هم فکر کردین بتونین یکی از همین واکسنها را بزنین کار دیگه تمومه سخت در اشتباهین اولا واکسنها عوارض دارن دوما روی ویروسهای جدید کار نمی کنند سوما این ویروس دست ساز بشره و عمدا نسخه های مختلف ازش بیرون میدند به واکسنهایی که میدن هم اعتباری نیست شاید عمدا بد ساخته بشند تلفات بدند .

  2. Avatar کامران گفت:

    شما نسبت به جمعیت که حساب کنی و نسبت به اماری که راستشو نمیگن ما خودمون وضعیتمون بحرانی تره

  3. Avatar Farzam گفت:

    خدا رحم کنه بهشون و بهمون.
    یه نوع حفیف و ضعیف کرونا (که فک نکنم دیگه بشه اسم‌شو گذاشت “کرونا”؛ می‌شه گفت یه نوع آنفولانزای ساده)، منو به جسارت‌خوری انداخت.
    خدا می‌دونه این ملت‌و چی‌کار می‌کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.