سفرهای هوایی با ویروس کرونا

حذف 7 مورد از خدمات شرکت‌های هواپیمایی در سفرهای هوایی با ویروس کرونا

با وجود همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و خطرات احتمالی ابتلا به این بیماری، در روزهای آینده شاهد تغییرات زیادی در نحوه خدمات رسانی شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان خواهیم بود. حذف 7 مورد از خدمات شرکت‌های هواپیمایی در سفرهای هوایی با ویروس کرونا برای پیشگیری از گسترش آن به زودی به صورت سراسری اجرا خواهد شد. در ادامه با جزییات بیشتر همراه دینو باشید.

سفرهای هوایی با ویروس کرونا

شیوع ناگهانی ویروس کرونا به طور موثری تمامی برنامه‌های مسافرتی را برای مدت زیادی دچار مشکل کرده است. فرودگاه‌ها خالی شده، هواپیماها روی زمین هستند و تابلوهای اعلان اسامی مسافران خالی است. با این حال شرایط فعلی ماندگار نخواهد بود. خطوط هوایی در حال ایجاد تغییرات زیادی برای رویارویی با دنیای همراه با این بیماری و حتی بعد از آن هستند. آن‌ها قصد دارند تا عادت‌های سابق در شیوه‌های خدمات رسانی به مسافران را با شرایط جدید سازگار کنند. در این میان حتی مجبور به حذف مواردی شده‌اند که پیش از این بسیار محبوب بود. ببینید که آینده سفرهای هوایی با ویروس کرونا به چه صورت خواهد بود.

سفرهای هوایی با ویروس کرونا

حذف 7 مورد از خدمات شرکت‌های هواپیمایی

این‌ها 7 موردی هستند که دیگر هرگز نخواهید دید که مهمانداران و خدمه پروازی در طول سفرهای هوایی با ویروس کرونا انجام دهند. این موارد را با ما بخوانید:

1. دیگر هیچ گونه نمایش دمونستریشنی در کار نیست

سفرهای هوایی با ویروس کرونا - 1. دیگر هیچ گونه نمایش دمونستریشنی وجود ندارد

عادت نمایش تصویری تجهیزات ایمنی پرواز یا همان «نمایش دمونستریشن» (Demonstration) از گذشته تا به امروز به صورت جاافتاده‌ای در تمامی پروازها توسط مهمانداران برای آموزش مسافران اجرا می‌شد. شما در حین مشاهده این آموزش، می‌توانستید به طور کامل با مراحل ایمنی پرواز آشنا شوید. از نحوه اعمال ماسک اکسیژن در حین خطر گرفته تا محل نزدیک‌ترین خروجی اضطراری همگی درون این توضیحات وجود داشت. با این حال از این به بعد دیگر هیچ گونه نمایش دمونستریشنی در کار نیست. برای به حداقل رساندن نقاط لمسی در محیط توسط مهمانداران، تعجب نخواهیم کرد اگر این آموزش‌ها با پخش یک فیلم ایمنی در صفحه نمایش هر صندلی تعویض شود. لازم به ذکر است که هم اکنون نیز برخی از شرکت‌های هواپیمایی اجرای این روش را پذیرفته‌اند.

2. دیگر نمی‌توانید ساک یا چمدان خود را به درون کابین ببرید

سفرهای هوایی با ویروس کرونا - 2. دیگر نمی‌توانید ساک یا چمدان خود را به درون کابین ببرید

پیش از این همیشه برای محافظت از مواردی که نگران بودید در قسمت بار دچار مشکل شوند، می‌توانستید ساک یا چمدان کوچکی را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید. همین طور بسیاری از مسافران پرواز اغلب برای جاساز کردن و سازماندهی آن‌ها از مهمانداران کمک می‌گرفتند. اکنون دیگر شرایط تغییر کرده است. هیچ کس نمی‌داند که چمدان شما با چه مکان‌ها و افرادی تماس داشته و این که چه میکروب‌هایی را به همراه دارد. مطالعات نشان می‌دهند که ویروس کرونا می‌تواند تا 72 ساعت روی پلاستیک زنده بماند. بار خود را سبک کنید چون دیگر نمی‌توانید ساک یا چمدان خود را به درون کابین ببرید.

3. دیگر هیچ میان وعده یا وعده غذایی کاملی به شما ارائه نمی‌شود

سفرهای هوایی با ویروس کرونا - 3. دیگر هیچ میان وعده یا وعده غذایی کاملی به شما ارائه نمی‌شود

خوراکی‌های خوشمزه پروازی را فراموش کنید! از امروز به بعد، احتمالا بخواهید یک ظرف کوچک ناهار یا میان وعده را برای سفر خود آماده کنید. مسافرانی که قبلا میان وعده‌های کوچک را در سفرهای کوتاه داخلی دریافت می‌کردند، پس از همه‌گیری جهانی COVID-19 باید آن‌ها را فراموش کنند. به منظور کاهش تماس بین خدمه و مسافران، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی مانند Alaska، American، Delta و Southwest سرویس غذا و نوشیدنی خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند. این در حالی است که برخی دیگر از این شرکت‌ها مانند JetBlue، سرویس‌های میان وعده‌ای برای ارائه به مسافران را با نمونه‌های کوچک‌تر بسته‌بندی شده تعویض کرده‌اند.

4. دیگر از نوشیدنی‌های متنوع الکلی خبری نیست

سفرهای هوایی با ویروس کرونا - 4. دیگر از نوشیدنی‌های متنوع الکلی خبری نیست

مرسوم بود که در سفرهای خارجی مسافران هواپیما می‌توانستند از نوشیدنی‌های متنوع الکلی استفاده کرده و در صورت تمایل لیوان خود را دوباره پر کنند. در این حالت مهماندار مجبور می‌شد لیوانی که در تماس با بزاق دهان مسافر بود را لمس کند که چنین کاری در شرایط فعلی احتمال انتقال ویروس را افزایش می‌دهد. این موضوع به دلایل بهداشتی دیگر اجرا نخواهد شد. در عوض، ما انتظار داریم شرکت‌های هواپیمایی نوشیدنی‌ها را به صورت قوطی یا بطری تحویل مسافران دهند. آینده سفرهای هوایی با ویروس کرونا خالی از مشروبات الکلی است.

5. دیگر بالش و پتوی اضافی برای راحتی شما وجود ندارد

5. دیگر بالش و پتوی اضافی برای راحتی شما وجود ندارد

همه ما می‌دانیم که بالش و پتو بدون شک پرچم قرمزی برای انتشار ویروس است. حتی اگر خطوط هوایی ادعا کنند که موارد استفاده شده را پس از هر سفر با مواد شوینده قوی شستشو می‌دهند، باز ویروس می‌تواند به راحتی در سطل زباله یا کیسه‌ها جمع شود. موضوع ترسناک‌تر این است که بسترهای بسته‌بندی شده پلاستیکی ممکن است تمیز نباشند. در سال 2018، CBC Marketplace یک برنامه تحقیقاتی در کانادا، مخمر، قارچ و انواع باکتری‌ها را روی یک پتوی بسته‌بندی شده با سلفون در پرواز WestJet پیدا کرد. با توجه به این موضوع، اگر شرکت‌های پروازی به طور کامل از دست بالش و پتوی اضافی خلاص شوند، تعجب نخواهیم کرد.

6. دیگر کسی زباله‌های شما را جمع نمی‌کند

6. دیگر کسی زباله‌های شما را جمع نمی‌کند

حتما می‌دانید که همیشه پیش از فرود آمدن در مقصد نهایی، خدمه پروازی با کیسه‌های بزرگی، زباله‌های شما را جمع‌آوری می‌کردند. باید بدانید که در سفرهای پروازی با ویروس کرونا دیگر کسی زباله‌های شما را جمع نمی‌کند. این نگرانی وجود دارد که ظروف و باقی‌مانده خوراکی‌های شما آلوده باشند. شما مجبور هستید زباله‌های خود را در کیسه‌های یکبار مصرف پیچیده و خودتان آن‌ها را از کابین هواپیما خارج کنید و در سطل‌های مخصوص بریزید. تا اطلاع ثانوی بازیافت این موارد نیز به دلایل بهداشتی متوقف شده است.

7. دیگر اجباری برای نشستن روی صندلی مخصوص به خود ندارید

7. دیگر اجباری برای نشستن روی صندلی مخصوص به خود ندارید

یکی از وظایف اصلی مهمانداران خطوط پروازی، چک کردن بلیط و کمک به شما در پیدا کردن صندلی مخصوصتان بود. اکنون دیگر اقدامات احتیاطی فاصله اجتماعی همه این‌ها را تغییر داده است. شرکت هواپیمایی American بیانیه‌ای را در این باره منتشر کرده و گفته است:

هنگامی که سوار هواپیما شدید مشروط بر این که هیچ محدودیتی برای وزن یا تعادل وجود نداشته باشد، می‌توانید با توجه به در دسترس بودن، به صندلی دیگری در داخل کابین منتقل شوید. تنها ردیفی که به منظور حفظ فاصله مناسب برای مسافران قابل دسترس نمی‌باشد، صندلی‌های مجاور محل مخصوص نشستن خدمه پروازی هستند.

شما آینده سفرهای هوایی با ویروس کرونا را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ به نظر شما چه موارد دیگری وجود دارند که می‌بایست تغییر کنند؟ دیدگاه‎ها و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Best Life

بیشتر بخوانید: از بین رفتن ویروس کرونا به گرمای هوا و فصل تابستان ارتباطی ندارد

بیشتر بخوانید: طراحی جدید یا ابزار شکنجه: صندلی ایستاده هواپیما در نمایشگاه هوایی پاریس

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.